Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

en hoe zou het zijn met de "fovion" sensor van Sigma

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: en hoe zou het zijn met de "fovion" sensor van Sigma

Ok....cropruimte inderdaad ook...

Ik zie dat echter meer als een voordeel...omdat ik nadien niet meer veel kan croppen moet ik goed (beter) nadenken over de opname als ik hem maak

En dan nog is cropruimte bij veel MP's ook enkel van toepassing als er ook goed glas is gebruikt.
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Jongens...het is geen welles nietes verhaal... Je hebt interpoleren en interploreren...Foveon interpoleert pixels om tot een afbeelding van 14 MP te komen...rubbish snipped ...
      Beter uw huiswerk maken .. Foveon interpoleert just niks! ... als hij al zou interpoleren dan fantaseert hij er pixels bij die in zijn technologie op absoluut niets berusten ..

The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.

Foveon zet juist een grote bek op met de stelling dat ze "direct color" meten!

Comment

Beste BD-ers

Heel intressant dat welles nietes verhaal en wie de betere prestaties heeft.

Maar we vergeten één punt en dat is de kracht van de hele marketing en de organisatie die er achterzit.

Een heel mooi voorbeeld: het kwalitatief slechtere VHS verslaat de Betamax en de V2000
        Last edited by LesC; 17 april 2010, 11:06. Reden: Typo
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Beter uw huiswerk maken .. Foveon interpoleert just niks! ... als hij al zou interpoleren dan fantaseert hij er pixels bij die in zijn technologie op absoluut niets berusten ..

The official global site of camera & lenses manufacturing company SIGMA. Here you can find information about our company and our products, support, repairs and inspections, as well as news, updates, and branded content.

Foveon zet juist een grote bek op met de stelling dat ze "direct color" meten!

Ik zeg ook niet dat ik het eens ben met de marketing van Foveon...maar ze interpoleren wel degelijk...mijn huiswerk (SD14) ligt hier namelijk gewoon naast me op het bureau, foveon/sigma interpoleert in de RAW bewerkingssoftware. (Sigma photo pro) Hoe anders kan ik een beeld van 4,6 MP RAW opslaan als een 14MP (nu nog maar 9,2MP) jpeg? Dat doen ze door interpoleren. De Marketing, van Sigma, zegt dat dit kan met dezelfde kwaliteit als een Bayer patroon sensor omdat het origineel waarvan je vertrekt scherper zou zijn...en dit is slechts deels waar.

Maar zoals eerder gezegd...de welles-nietes discussie en marketing verhalen interesseren me niet zo...mijn SD14 kan prachtige beelden produceren...en om dat te zien heb ik geen marketing nodig. Enkel mijn eigen ogen (en daarmee zeg ik niet dat deze beelden beter zijn dan die van een Bayer patroon sensor).
          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
          X