Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Horizontaal plaatje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Horizontaal plaatje

Dag BD'ers

Ik weet dat er topics bestaan over stof op de sensor enzo maar daar kreeg ik niet echt men antwoorden uit , daarom dat ik deze topic start.

Ik had vorig laatst last van stof op de sensor , heb deze zelf kunnen kuisen met een oorstokje en het werkte.

Maar achteraf plaatste ik de lens er terug op en zag ik stof in men "zoeker' (het horizontaal plaatje boven de spiegel.)
    (Ik gebruik een 50D)

Als ik dan nog eens goed kijk is het of er krassen ook bijstaan , ofwel is het gewoon stof. Ik heb eht zelfde geprobeerd zoals bij men sensor maar tevergeefs.

Ook ben ik men focus kwijt , het lukt maar niet op te focussen.
    Ik gebruik een 100-400L en ben er zeker van dat dit niet aan de lens ligt.

Valt dit onder de garantie van mijn toestel?
    En stel dat dit moet vervangen worden weet iemand de prijs ongeveer? (En kan het wel vervangen worden of word het gewoon een nieuwe body?)

Ik heb men body nog maar 1 jaar

Mvg,
    Didier
    Steenbeke Didier

Re: Horizontaal plaatje

Ik vrees dat je tegen de spiegel gestoten hebt en de afregeling verlopen is.
    De autofocus gebeurt namelijk via de spiegel naar een sensor onderaan het fototoestel. De positie van de spiegel is echt heel kritisch, een tiende van een milimeter is al voldoende om de AF te doen mislukken.

Probeer hem binnen te brengen in waarborg. Wordt de waarborg niet gehonoreerd, dan zal de herstelling meestal een paar honderden euro's kosten.
    Marc Doigny | Portretfotografie

Comment

Re: Horizontaal plaatje

Het kan ook dat je matglas niet goed ligt, krassen komen er niet van niks op. De camera stelt dan wel scherp, maar jij ziet het niet scherp meer, omdat het matglasvlak niet op dezelfde afstand zit als de sensor.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X