Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autofocuspunten 7D selecteren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Autofocuspunten 7D selecteren

Beste allemaal,

als ik op mijn 7D een ander autofocuspunt wil selecteren moet ik eerst op het knopje duwen rechtsbovenaan (Knop voor AFpuntselectie, met het rechthoekje erbij, op de achterzijde van de camera).

Kan ik niet rechtstreeks een andere selectie maken (dmv de multifunctionele knop)? Ik heb de handleiding al volledig doorgenomen, maar ik vind het niet terug...

Re: Autofocuspunten 7D selecteren

Hallo,

Dit kan je wel degelijk instellen, is veel makkelijker werken.

Menu:
    C.Fn IV Bediening/overig
    1.custom bediening. Daar vind je rechtsonder het symbooltje van 'multidirectionele joystick' daar kan je de autofocus punt dan mee kiezen.

greetz
    manuel
    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

Jawel Je kunt die functie toewijzen aan de multifunctionele knop, lees de handleiding nog maar eens opnieuw door, bladzijde 217
      Bij mij staat deze ook op die knop, dus zeer gemakkelijk switchen van AF punt gewoon met de joystick (multifunctionele knop)

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Hoe had ik hier overheen kunnen kijken!

Maar inderdaad, veel gemakkelijker met deze extra functie ingeschakeld.
        Ik heb wel soms de indruk dat de 7D dubbele functionaliteit in de instellingen heeft zitten. Daarmee bedoel ik dat het soms lijkt alsof je ergens iets kan instellen en dat dat door een andere instelling weer teniet gedaan wordt (soms, zonder dat je dat eigenlijk zou willen). Maar ik kan nu niet direct een voorbeeld geven...

Of klopt mijn "gevoel" hier niet?

Comment

Ik heb HIER nog een aantal interessante 7D tutorial videos gevonden, tenminste als je Engels goed genoeg is. Je kunt ze op je computer bekijken, maar evengoed op je iPod/iPhone of zelfs op je camera!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

OK, nice... dit is eigenlijk een groot stuk van de manual, maar dan een gesproken variant met beelden erbij! Handig!

Comment

Working...
            X