Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact camera: Canon of Panasonic?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Compact camera: Canon of Panasonic?

Hallo,

Ik ben op zoek naar een compact toestel, die eenvoudig in broekzak kan meegenomen worden. Na wat reviews te lezen, twijfel ik tussen twee toestellen.

De Canon S90 en de Panasonic TZ10.

Ik neig momenteel eerder richting Canon, aangezien ik met veel plezier en tevredenheid andere fototoestellen van Canon heb gehad.

De GPS-functie die de Panasonic heeft, lijkt me wel een handige optie.

Qua grootte zijn beide ongeveer gelijk.
    Filmen in HD is dan weer een leuke optie die de TZ10 heeft, ook de grotere zoom kan soms handig zijn.

Wat denken jullie van deze twee toestellen?

mvg
    Mijn werkjes

Re: Compact camera: Canon of Panasonic?

Lees er zeker dit topic op na.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Deze 2 compactjes zijn zeker hun geld waard, maar vind het raar dat je ze met elkaar wilt vergelijken.
      De s90 is gemaakt voor pro-fotografen die al een dslr hebben en gewoon een klein compactje willen om altijd bij te hebben.
      De TZ10 is meer gemaakt als enige camera, en videocamera alsook voor vakantie.

Dus heb je al een reflex enzovoorts dan kan je beter voor de S90 gaan als dit je enige camera zou worden dan zou ik voor de TZ10

Comment

Voor mij zal op moment dat ik m'n compact meeneem, dit toestel m'n enige toestel zijn.

Ik denk dat de Panasonic qua allround dan iets beter is, in het tijdelijk vervangen van m'n dslr.

Bij gelegenheden waar kwaliteit en flexibiliteit voorop staat, gaat de zak met de dslr zeker en vast nog mee..

ciao
        Mijn werkjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
          Deze 2 compactjes zijn zeker hun geld waard, maar vind het raar dat je ze met elkaar wilt vergelijken.
          De s90 is gemaakt voor pro-fotografen die al een dslr hebben en gewoon een klein compactje willen om altijd bij te hebben.
          De TZ10 is meer gemaakt als enige camera, en videocamera alsook voor vakantie.

Dus heb je al een reflex enzovoorts dan kan je beter voor de S90 gaan als dit je enige camera zou worden dan zou ik voor de TZ10
          Ik heb al een DSLR maar ga binnenkort toch de TZ10 als extra camera kopen.
          25-300mm en Full HD filmen met een bakje dat in mijn binnenzak past
          Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
            Ik heb al een DSLR maar ga binnenkort toch de TZ10 als extra camera kopen.
            25-300mm en Full HD filmen met een bakje dat in mijn binnenzak past
            Is maar mijn menig hoor, nu ik zou ook liever deTZ10 kopen maar dan vooral omdat het ook een redelijk goeie videocamera is.

Comment

Ik ben de gelukkige bezitter van een Canon S90 .
              Ik ben een vermoed wandelaar (10 à 20km) en een DSLR meeslepen is dan niet aangewezen vandaar mijn keuze voor dit lichtsterke maar uiterst compacte toestel .
              Mijn wandelfoto's kan je op volgende link beoordelen http://picasaweb.google.com/roberke26
              Let even op de kapeletjes, die waren meestal gesloten en de interieurfoto's werden bijna altijd door een traliewerkje en zonder flits genomen en daar is die lichtsterke lens van f2.0 toch voor een groot stuk verantwoordelijk voor.
              Er is net een review op dpreview geplaats en stel voor dat je dit ook even leest.
              Groetjes Rob

Comment

Je weet het misschien nog niet, maar je hebt ze beide nodig... Anders moet je kiezen tussen +/- low light en grote zoom...
                http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik heb ondertussen de Panasonic TZ10 besteld bij Cameranu.nl.

Blijkbaar hadden zij een veel scherpere prijs dan Foto Konijnenberg (waarbij ik anders steevast zou besteld hebben)..

Ciao
                  Mijn werkjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                    Ik heb ondertussen de Panasonic TZ10 besteld bij Cameranu.nl.

Blijkbaar hadden zij een veel scherpere prijs dan Foto Konijnenberg (waarbij ik anders steevast zou besteld hebben)..
                    cameranu.nl is al jaren mijn vaste leverancier voor camera- en toebehoren
                    Alleen jammer dat ze daar de blauwe en rode versie van de TZ10 ook niet hebben. Die ben ik alleen nog maar tegengekomen bij Redcoon.
                    Bij foto konijnenberg heb ik nog maar 1 bestelling geplaatst en dat was meteen een negatieve ervaring.
                    Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Working...
                    X