Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies kwalitatieve kit

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies kwalitatieve kit

Momenteel heb ik een Olympus E-P2 met Panasonic 14-140. Echt merkgebonden ben ik dus niet, aangezien de E-P2 µ4/3 is.

In november ga ik op huwelijksreis en graag zou ik tegen dan een extra DSLR willen. Ik ben niet van plan om de standaard kitlenzen te gebruiken. Op dit moment heb ik de volgende opties:

Nikon D5000 + Nikkor AF-S 16-85mm DX f/3.5-5.6 G ED VR
    + zeer goede sensor
    + goede flitsmogelijkheden bij Nikon
    + draaibaar scherm
    - enkel AF-S lenzen met AF
    - geen kwalitatieve lens met meer bereik (de Nikkor AF-S 70-200mm F2.8 VR II is meteen zeer prijzig)

Pentax K-X + Pentax DA 17-70mm F 4.0 AL [IF] SDM
    + zeer goede sensor
    + AA batterijen (altijd wel ergens te vinden op vakantie)
    + later Pentax DA 60-250mm F4.0 ED IF SDM bij te kopen
    + in body IS
    - AF punten niet zichtbaar in zoeker

Canon 550D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
    + 18 MP >> Nikon, Pentax, Olympus
    + goed LCD scherm
    + later Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM
    - 15-85 vrij groot & zwaar in vergelijking met body

Olympus E-620 + Olympus Zuiko 12-60mm F2.8-4.0 SWD
    + optisch zeer goed
    + goede anti-stof
    + draaibaar scherm
    + later Olympus Zuiko 50-200mm F2.8-3.5 ED SWD
    - iets meer ruis dan de andere opties

Sony ken ik niet echt, maar vermoedelijk A550 met lenzen.

Wat is jullie ervaring met / mening over deze opties?

Re: Advies kwalitatieve kit

Ik zou gaan voor de canon 550D of de nikon D5000. Heb daar al veel verschillende reviews van gelezen en allemaal vrij positief. De canon heeft iemand in de club bij ons en die is daar zeer tevreden van,heb er al enkele foto's van gezien en ik moet zeggen mooi tot zeer mooie plaatjes....

Succes

Grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Misschien deze link even bekijken die ik voor je heb opgezocht http://www.dpreview.com/reviews/comp...ra550&show=all
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb de Kx en die stelt mij niet teleur.
        Hij is heel compact en toch heb je hem goed vast.
        Het ontbreken van het rode AF punt is heel irritant als je met vershillende AF punten werkt. Ik werk echter alleen met 1 centraal punt zodanig dat dit mij niet echt stoort.
        Hij blinkt uit bij weinig licht. ISO 3200 is heel goed bruikbaar.
        In combinatie met een Tamron 28-75 heb je toch al een behoorlijke set-up voor weinig geld.
        De Canon en Sony ken ik niet maar ik verwacht dat dit ook heel goede toestellen zijn. Het is dikwijls het manneke achter de zoeker die het verschil maakt.

Het hangt er ook van af wat je zou gaan fotograferen. Voor sport zal de Canon beter zijn, bij weinig licht de Pentax.
        Een Canon en een paar bokaalglazen.

Comment

Working...
        X