Beste iedereen,
Mijn naam is Leopold en zou graag mijn eerste spiegelreflexcamera aanschaffen.
Ik ken niet zo veel van fotografie, maar toon er toch wel veel interesse naar.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een canon 500D en een 550D, het liefst zou ik enkel de body kopen, zonder de kitlens, want deze is toch maar van lage kwaliteit
Wat zijn de grote verschillen tussen de 500D en de 550D?
Het gaat om een kleine 100 euro verschil tussen deze 2 in prijs.
Dus zou ik niet weten welke de beste keuze is. Veel verschil is er volgens mij niet?
Nadat de body is gekozen, moeten we natuurlijk de objectief(ven) kiezen.
Nu zou ik echt niet weten welke objectieven,
Ik dacht aan de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM ? Voor te beginnen lijkt mij dit wel een goede lens? Verbeter mij maar als ik fout zit
Dan moet ik ook een telezoomlens hebben, daar heb ik helemaal geen benul van welke dat gaat zijn...
De telezoomlens zal waarschijnlijk ook wat later worden aangekocht omdat ik ook niet de rijkste ben hé
Het liefst zou ik lenzen kopen die wel wat meer kosten maar van goede kwaliteit zijn en lang meegaan.
Ik wil vooral landschappen en natuurfoto's maken, dus ook van vogels enz...
Maar zou ook (full) HD filmpjes willen maken, voor youtube etc.
Later zal ik vast en zeker ook een breedhoeklens kopen, maar dat gaat ook later gebeuren als de centjes er weer zijn
& natuurlijk ook niet vergeten later een macrolens, of misschien nu al?
Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen
PS: weten jullie misschien wanneer er een soort actie ofzo is met korting op lenzen en body's van Canon?
Mijn naam is Leopold en zou graag mijn eerste spiegelreflexcamera aanschaffen.
Ik ken niet zo veel van fotografie, maar toon er toch wel veel interesse naar.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen een canon 500D en een 550D, het liefst zou ik enkel de body kopen, zonder de kitlens, want deze is toch maar van lage kwaliteit
Wat zijn de grote verschillen tussen de 500D en de 550D?
Het gaat om een kleine 100 euro verschil tussen deze 2 in prijs.
Dus zou ik niet weten welke de beste keuze is. Veel verschil is er volgens mij niet?
Nadat de body is gekozen, moeten we natuurlijk de objectief(ven) kiezen.
Nu zou ik echt niet weten welke objectieven,
Ik dacht aan de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM ? Voor te beginnen lijkt mij dit wel een goede lens? Verbeter mij maar als ik fout zit
Dan moet ik ook een telezoomlens hebben, daar heb ik helemaal geen benul van welke dat gaat zijn...
De telezoomlens zal waarschijnlijk ook wat later worden aangekocht omdat ik ook niet de rijkste ben hé
Het liefst zou ik lenzen kopen die wel wat meer kosten maar van goede kwaliteit zijn en lang meegaan.
Ik wil vooral landschappen en natuurfoto's maken, dus ook van vogels enz...
Maar zou ook (full) HD filmpjes willen maken, voor youtube etc.
Later zal ik vast en zeker ook een breedhoeklens kopen, maar dat gaat ook later gebeuren als de centjes er weer zijn
& natuurlijk ook niet vergeten later een macrolens, of misschien nu al?
Nu hoop ik dat jullie mij kunnen helpen
PS: weten jullie misschien wanneer er een soort actie ofzo is met korting op lenzen en body's van Canon?
Comment