Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is de oplossing?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wat is de oplossing?

Wie kan me helpen?

Ik ben in het bezit van een Sony alfa 350. Nu merk ik de laatste week dat mijn foto's niet juist gekadreerd zijn, ik bedoel daarmee dat de foto die ik wou trekken niet overeenkomt de foto die ik achteraf bekijk, de foto is als het ware gezakt. de oren van mijn hond zijn van de foto afgesneden of bij een portret komt de foto tot net boven de ogen ipv boven het haar.

dit is nieuw. ik heb dit toestel nu toch al een jaar. nu moet ik wel toegeven dat ik graag experimenteer met alle knopjes en instellingen. misschien heb ik iets verkeerd gedaan bij de intsellingen?

of is er iets anders aan de hand? met de spiegels?

wie kan me verder helpen?

Re: Wat is de oplossing?

mischien een widescreen instelling, ken de sony's niet, maar zou zo maar kunnen.
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

De zoeker geeft niet hetzelfde beeld als wat op de sensor valt ?

Heb je geen liveview-scherm ?

In ieder geval, weet je dit nu en kan je er in t vervolg rekening mee houden.
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

met het liveview scherm is het net hetzelfde. de foto die ik neem (met of zonder liveview) verschilt van de foto die door de sensoren wordt opgevangen.

ik zou dit graag oplossen want hoofden "afsnijden" doe ik niet graag

Comment

oorzaak zou ik zo snel niet weten.
          je kan er natuurlijk wel rekening mee houden tijdens het fotograferen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik denk dat er iets mis is met de spiegel cq matglas, die zorgen namelijk voor de beeldvorming in de zoeker en de LV.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miche Bekijk bericht
              met het liveview scherm is het net hetzelfde. de foto die ik neem (met of zonder liveview) verschilt van de foto die door de sensoren wordt opgevangen.

ik zou dit graag oplossen want hoofden "afsnijden" doe ik niet graag
              Controleer eens of je beeldstabilisatie nog werkt:
              -Kijk in de zoeker en kijk helemaal rechts. Daar zie je normaal 5 "bars" als je hevig beweegt, en 1 bar als je heel weinig beweegt. Als deze bars knipperen, dan is je Supersteadyshot defect. Het is ook mogelijk dat de bars niet knipperen en normaal lijken, maar dat de beeldstabilisatie toch niet werkt, om zeker te zijn doe je zoals hieronder beschreven...

-Je kan dit doen door bv een foto te nemen met lensdop op. (Dit kan meerdere seconden duren) Als het doordrukken van de ontspanknop niet lukt, zet je camera dan op Manuele focus (aan de linkerzijde van je camera).
              Als je Super steady shot aanstaat EN werkt, zou je een licht geroffel moeten kunnen horen (eventueel oren dicht tegen body houden) bij het nemen van een foto.
              Zet dan ook de beeldstabilisatie eens uit, je zou nu niets mogen horen. Als je 2x niets hoort, dan is je beeldstabilisatie defect. Het is dan mogelijk dat de sensor fout "geparkeerd" staat...Te laag in jouw geval :-) Als je nog garantie hebt = binnenbrengen!

Het zou ook iets anders kunnen zijn, maar als je door de zoeker hetzelfde ziet als met live-view (BIJ SONY), dan is het wellicht je sensor die verplaatst is. Komt zelden voor, maar het kan...(bv bij een stevige tik of iets dergelijks).

Comment

alle vijf de bars van de beeldstab. blijven knipperen, constant. heb de test gedaan en ik hoor geen geluid.

ik kijk na of ik nog garantie heb. zoniet, dan wordt dit hopelijk geen duur grapje!

bedankt voor de hulp!

Comment

Je hebt de beeldinstelling toevallig niet naar 16:9 veranderd (zoals al aangehaald).

Je kan dit zien als je op MENU drukt.
                  "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                  500px

Comment

Working...
                  X