Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er verkeerd met de 1000 D ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Wat is er verkeerd met de 1000 D ?

Hebben de meeste 1000D's niet dezelfde kitlens als de 400D? Ik dacht dat het aantal dat een kitlens met IS heeft niet zo groot was.
    http://www.flickr.com/jonasla

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hidden Dreams Bekijk bericht
      'maar' 7 AF-punten, en het feit dat je indien je zelf de AF-punten kiest, dat je er maar één kan kiezen.
      .
      op de 450D kan je ook maar ene kiezen... ( AF zone ware leuk ...7D....)

hoe dan ook : als de 450d auto focust met alle punten aan krijg ik de kriebels, focust zeker op wat niet moet, dus hier meestal enkel middenste aan ( 1000d zal wel net hetzelfde zijn)

geen spotmeting zou ik toch als gemis ervaren, toch al wat concertfoto genomen met deze meting ( ook met "centrum gemiddeld" trouwens)
      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

en het feit dat je indien je zelf de AF-punten kiest, dat je er maar één kan kiezen.

Bij welke (Canon) camera kan u manueel meer dan 1 AF punt kiezen?
        Ik heb de 350D en de 5DmkII, bij mijn weten kan ik er altijd maar 1 kiezen, ttz; ofwel selecteerd u manueel alle AF punten ofwel 1 van de 7 of 9, naargelang het toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
          Bij welke (Canon) camera kan u manueel meer dan 1 AF punt kiezen?
          Bij mijn weten enkel bij EOS 7D, EOS 1D (alle versies)
          Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

Auto ISO is vb iets wat ze op de 400D niet kennen (waardoor je er imho altijd wel langs zit bij snelle shots, of te hoog of te laag)
            Daar zeg je wat

Op de 400D zie je zelf de ISO-instelling niet in de zoeker (is dat bij de 1000D opgelost ?), laat staan dat je hem kan veranderen terwijl je blijft kijken

Met de kleine knopjes bovenaan op een XXD of XD gaat dat erg snel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Op de 400D zie je zelf de ISO-instelling niet in de zoeker (is dat bij de 1000D opgelost ?), laat staan dat je hem kan veranderen terwijl je blijft kijken
              Ja hoor, apart ISO knopje dat je na wat oefening kan gebruiken met je oog op de zoeker, en ISO aanduiding in de zoeker zelf naast de sluitertijd
              Last edited by LesC; 14 april 2010, 08:19. Reden: Quote verbeterd
              Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

ik heb zelf een 1000D die ik nu ga verkopen omdat ik me een 50D heb aangekocht. Heb zeer veel genoten van mijn 1000D, zeer véél geleerd (was m'n eerste spiegelreflex) en nooit echt ontevreden geweest over de kwaliteit. Het zijn volgens mij toch wel de lenzen die het echt grote verschil maken. Maar de overstap die ik nu gemaakt heb, voelt voor mij althans gigantisch, de 50D ligt gewoon veel beter in de hand, alles voelt degelijker, autofocus is veel beter en de zoeker werkt prettiger.
                http://www.jonasdegent.be/

Comment

Working...
                X