Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

    Hallo allemaal,
    Binnenkort is het zover, mijn eerste dslr.
    Ik ken er helemaal niet zo veel van, maar de voorkeur van de camera is Canon, gewoon omdat deze bij mij fijn in de hand ligt en een geweldige zoeker heeft.
    Ik dacht aan de Canon 550D, het nieuwste model van Canon, dan kan ik er ook een paar jaar tegenaan met die camera! Ook aan deze camera is het full-hd recorden een pluspunt!
    En de lenzen... Dat is een heel ander verhaal, daar heb ik al helemaal geen verstand van.
    Het liefst zou ik zo weinig mogelijk lenzen hebben, als het gaat zelfs 1 lens.
    dus ik dacht aan dit:

    of eventueel met de 28-300mm lens van Tamron.
    Nu weet ik ook dat jullie zullen zeggen dat het resultaat niet zo prachtig gaat zijn, met 1 grote zoomlens, maar ik wil echt geen 3 of 4 lenzen elke keer meesleuren en misschien dan mooie foto's missen van bijvoorbeeld vogels, door de lenzen te wisselen.
    Ik zal het verschil toch niet echt merken...
    Dus het liefst 1 lens met een groot zoombereik.
    Ik zal de camera vooral gebruiken voor natuur en dierfotografie, natuurlijk ook voor de familie, en uitstapjes, dus het word eigenlijk voor alles gebruikt.
    Wat zouden jullie mij aanbevelen?
    Dit zou ik allemaal willen:
    Canon body + lens + geheugenkaart 16GB + filter om de lens te beschermen + misschien een extra batterijtje direct meenemen? anders zit ik later met de verzendingskosten....
    Mijn budget voor dit alles is 1400-1500 euro in totaal.
    dat is het ongeveer, ik hoop dat jullie mij hiermee op weg kunnen helpen.
    mvg!

  • #2
    Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

    kijk eens naar een compact als je geen objectieven wild wissellen.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

      tja er zijn 2 lenzen met het grootste bereik in 1 lens als je niet wil wisselen : de Tamron 18-270 en de Sigma 50-500.
      Het grootste bereik in 1 lens van portret-afstand tot vogels kan enkel de Sigma 50-500, nooit meer wisselen en de beste prijs/kwaliteit, slechts €650 2e hands gemiddeld.
      Ik zou voor de Sigma gaan
      Last edited by 2010; 15 maart 2010, 19:44.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

        Oorspronkelijk geplaatst door amstel Bekijk bericht
        kijk eens naar een compact als je geen objectieven wild wissellen.
        ik heb een compactje, en dat is te min voormij.
        Misschien een bridge? maar welke dan?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

          Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
          tja er zijn 2 lenzen met het grootste bereik in 1 lens als je niet wil wisselen : de Tamron 18-270 en de Sigma 50-500.
          Het grootste bereik in 1 lens van portret-afstand tot vogels kan enkel de Sigma 50-500, nooit meer wisselen en de beste prijs/kwaliteit, slechts €650 2e hands gemiddeld.
          Ik zou voor de Sigma gaan

          Tamron 18-270 Sigma 50-500
          dan denk ik toch dat ik voor de tamron zal gaan?
          die sigma 50-500mm heeft een geweldig zoombereik, maar die lens is gewoon megagroot
          tegroot dus

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

            Met jouw specificaties dacht ik ook eer aan een bridge. Bekijk bv de Panasonic Lumix fz38. Wijzelf hebben de fz18 (een voorloper): uitstekend bereik en prijs/kwaliteit meer dan OK.
            Waar die bridges (en compacts) meestal te kort schieten is bij low-light conditions (zeg maar binnen en vanaf halfduister). Maar daar zou die superzoom die jij suggereerde (en die Bigma die 2010 suggereert) ook in de fout gaan.
            Toen ik jouw post las, dacht ik zoals amstel, maar ook "och, koop toch die superzoom erbij, maar omdat je een dSLR hebt, kun je ten alle tijde een lichtsterke lens bijkopen, of eentje voor speciale doeleinden, zoals macro, of wat dan ook. Met een compact of een bridge zit je min of meer vast (al hebben wij die fz18 ook uitgerust met Raynox voorzetlenzen)."
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

              Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
              Hallo allemaal,
              Binnenkort is het zover, mijn eerste dslr.
              Ik ken er helemaal niet zo veel van, maar de voorkeur van de camera is Canon, gewoon omdat deze bij mij fijn in de hand ligt en een geweldige zoeker heeft.
              Ik dacht aan de Canon 550D, het nieuwste model van Canon, dan kan ik er ook een paar jaar tegenaan met die camera! Ook aan deze camera is het full-hd recorden een pluspunt!
              En de lenzen... Dat is een heel ander verhaal, daar heb ik al helemaal geen verstand van.
              Het liefst zou ik zo weinig mogelijk lenzen hebben, als het gaat zelfs 1 lens.
              dus ik dacht aan dit:

              of eventueel met de 28-300mm lens van Tamron.
              Nu weet ik ook dat jullie zullen zeggen dat het resultaat niet zo prachtig gaat zijn, met 1 grote zoomlens, maar ik wil echt geen 3 of 4 lenzen elke keer meesleuren en misschien dan mooie foto's missen van bijvoorbeeld vogels, door de lenzen te wisselen.
              Ik zal het verschil toch niet echt merken...
              Dus het liefst 1 lens met een groot zoombereik.
              Ik zal de camera vooral gebruiken voor natuur en dierfotografie, natuurlijk ook voor de familie, en uitstapjes, dus het word eigenlijk voor alles gebruikt.
              Wat zouden jullie mij aanbevelen?
              Dit zou ik allemaal willen:
              Canon body + lens + geheugenkaart 16GB + filter om de lens te beschermen + misschien een extra batterijtje direct meenemen? anders zit ik later met de verzendingskosten....
              Mijn budget voor dit alles is 1400-1500 euro in totaal.
              dat is het ongeveer, ik hoop dat jullie mij hiermee op weg kunnen helpen.
              mvg!
              Beste,

              We hebben er helemaal geen probleem mee iemand met raad en daad bij te staan maar waarin verschilt nu dit draadje met deze die je gestart hebt:
              06 december: http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...ng-289085.html
              14 februari: http://forum.belgiumdigital.com/f9/t...ns-298329.html

              Je hebt daar reeds zoveel vragen beantwoord gekregen en toch nog de nood aan nog eens hetzelfde te vragen

              EDIT: en in het draadje over de 1000D schreef je op 31-12-2009
              ik zelf was ook aant twijfelen tussen de 1000D, 450D & 500D
              Ze verkozen de 450D zeker boven de 1000D vanwege de zoeker etc.
              ze vonden de 500D niet echt een meerwaarde hebben.
              maar de 500D heeft wel HD filmfunctie dus ik denk dat ik hem ga nemen, ik heb hem al voor 600 euro met 18-55mm IS kitlens.
              dan koop ik nog een 55-250mm IS lens ( 200 euro ) & kan ik weer een paar jaar verder...
              de 450D met kitlens van 18-55mm IS kost 515 euro inclusief verzending:

              de 500D met kitlens van 18-55mm IS kost 600 euro inclusief verzending:


              voor die 100 euro meer koop ik een meer recenter toestel met HD filmfunctie

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Beste,

                We hebben er helemaal geen probleem mee iemand met raad en daad bij te staan maar waarin verschilt nu dit draadje met deze die je gestart hebt:
                06 december: http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...ng-289085.html
                14 februari: http://forum.belgiumdigital.com/f9/t...ns-298329.html

                Je hebt daar reeds zoveel vragen beantwoord gekregen en toch nog de nood aan nog eens hetzelfde te vragen
                wil er gewoon zeker van zijn

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                  [Mod]Dank om ons -en mij- hierop te wijzen, Twitzer. Inderdaad: @gracjan20: wij zijn altijd tot helpen bereid, maar welke info kom je nog te kort?[/Mod]
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                    wil er gewoon zeker van zijn
                    Wat mij betreft was dit draadje onnodig opgestart en mag je naar mijn mening vragen aan de mod het te sluiten of helemaal te vegen ....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                      Hoe meer vragen, hoe meer verschillende antwoorden en alternatieven, hoe minder zeker je wordt.

                      Ga eens naar een camera winkel en dan niet één waar de eerste vraag is: "weleke camera wil je?", maar waar ze beginnen te vragen wat je wil fotograferen en dan met een voorstel komen.

                      PS als je een vogel mist, omdat je een lens moet wisselen, ben je geen vogels aan het fotograferen, want dan had je al de goede lens erop en zat je ergens doodstil in het bos. Trouwens alle leuke dingen, die achter je rug gebeuren, mis je ook al heb je 10-1000mm zoomlens.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                        Ik zou ook eerder voor een bridge gaan, de FZ38 is een prima camera.
                        Het niet hoeven wisselen van lens is juist één van de grootste troeven van een Bridge.

                        En dat low-light verhaaltje geraakt ook stilaan afgezaagd...

                        Deze foto's (de twee bovenste) zijn genomen met een FZ30 en met een brugleuning als statief.
                        Je komt aan in de stad bij valavond en je krijgt dit voorgeschoteld, je reis is meteen geslaagd. Maar ook overdag zijn er mooie dingen te zien.


                        Als ik die foto's wil nemen met een DSLR zal ik om bewegingsonscherpte te vermijden OOK een statief nodig hebben.

                        Dus zoveel verschil maakt het ook niet uit voor landschapsfoto's. (tenzij ik misschien een super-lichtsterke lens van een paar duizend euro zou gebruiken)
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                          Het liefst zou ik zo weinig mogelijk lenzen hebben, als het gaat zelfs 1 lens.
                          Ik zou het liefste 500 lenzen hebben, met natuurlijk een computergestuurd opbergsysteem.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                            LOL Hier nog zo een, heeeerlijk al die objectieven. Ik kan er ook van genieten om ze aan tafel allemaal te poetsen. Het is een fetish

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe spiegelreflexcamera aanschaffen!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
                              Nu weet ik ook dat jullie zullen zeggen dat het resultaat niet zo prachtig gaat zijn, met 1 grote zoomlens, maar ik wil echt geen 3 of 4 lenzen elke keer meesleuren en misschien dan mooie foto's missen van bijvoorbeeld vogels, door de lenzen te wisselen.
                              Ik zal het verschil toch niet echt merken...
                              Hmmm, daar ga je nog heel hard van terug komen vrees ik.
                              Naar mijn mening haal je pas het maximale uit een spiegelreflex als je verschillende objectieven, met elk hun specifieke kenmerken, gebruikt. Je zal nooit de scherpte of de prachtige achtergronden krijgen met de lens die jij wilt.

                              Je wilt graag een spiegelreflex...maar de kwaliteit van de foto's maakt je eigenlijk niet zoveel uit en je wilt ook geen lens wisselen. Ik snap het niet goed.

                              Comment

                              Working...
                              X