Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe 50D eigenaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe 50D eigenaar

    Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
    Er staan er voor het ogenblik 3 te koop op dit forum !!!! Ik heb eens gepolst en de hoofdreden zijn zijn : wegens veel te zwaar om ganse dag mee op pad te gaan.
    Hoe is jouw ervaring op dat gebied ?
    Anders waarschijnlijk een fantastische lens.
    Ik heb er geen enkel probleem mee....ik sleur hem overal mee naar toe, dagen lang. (inclusief 3 jonge kids en paardjes....dus dat zegt wat) Hij hangt altijd met camera over mijn schouder. De kwaliteit van de foto's zijn het me echt dubbel en dwars waard.
    Ik kan niet voor een ander spreken, maar voor mij is het gewicht geen issue. Ik vind de combi camera+grip met 70-200L 2.8 juist een hele stabiele combi.

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe 50D eigenaar

      Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
      Ik heb getwijfeld tussen de 2.8 en 4 alleen al om het gewicht(700gr verschil en ook wel een beetje voor de prijs)
      dus ging ik voor de f/4 zonder IS en ben er heel tevreden over , als ik er nu aan denk om 700gr meer mee te sleuren ben ik ergens toch wel blij dat ik voor f/4 versie ben gegaan.
      Heb de f/2.8 in mijn handen gehad en er is zeker een heel groot verschil,is bijna dubbel zo breed , tzal natuurlijk een prachtig lenske zijn , misschien beter met een monopod werken als je zoiets koopt,één ding is zeker die L lenzen van Canon = kwaliteit
      Nu ga ik voor de 24-70 f/2.8L USM
      Monopod?? Watjes
      Echt niet....gewoon uit het handje. Ik gebruik eigenlijk nooit een statief of monopod bij de 70-200L 2.8. Nogmaals...ik kan niet voor een ander oordelen...maar deze meid heeft geen enkel probleem met het gewicht van dit schitterende objectief. De achtergronden van de foto's die ik trek op f/2.8 zijn om van te smullen...terwijl het onderwerp nog altijd retescherp is.
      Excuseer....ik ben echt totaal verliefd op deze lens.

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe 50D eigenaar

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik ben niet meer van de allerjongsten (pas 60 geworden) en nooit van de sportiefsten geweest, maar heb er geen "zere plekken" aan overgehouden 's anderendaags.
        Niet meer van jongsten, wij zijn bij de rijpere jeugd hé (ben zelf 58 )
        Of zoals ze op T-shirts drukken : Ik ben geen 60 maar 18 met 42 jaar ervaring....o.a. in de fotografie

        Comment


        • #19
          Re: Nieuwe 50D eigenaar

          Oorspronkelijk geplaatst door edbzulte Bekijk bericht
          Niet meer van jongsten, wij zijn bij de rijpere jeugd hé (ben zelf 58 )
          Of zoals ze op T-shirts drukken : Ik ben geen 60 maar 18 met 42 jaar ervaring....o.a. in de fotografie
          Da's de ware geest, zie, al is mijn ervaring op fotografiegebied niet veel meer dan twee jaar!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.6.1) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe 50D eigenaar

            Oorspronkelijk geplaatst door peterf1 Bekijk bericht
            Bedankt voor het warme onthaal
            Ik wil eerst voor de 17-55 2.8 gaan, lijkt me dat ik daar het meeste plezier allround mee zal hebben.
            Wat het gewicht van de 70-200 betreft, ttz het verschil tussen de 2.8 en de 4: vroeger heb ik af en toe een witte 35-350 kunnen lenen en ik persoonlijk vond het gewicht meevallen. Nu vind ik niet direkt terug hoeveel die woog, jullie een idee? Zo kan ik me me misschien beter voorstellen wat 'zwaar' en 'licht' is.
            De 35-350 weegt 1.385 gram
            De 70-200 2.8 weegt 1.310 gram
            (Ter informatie : de 17-55 2.8 weegt 645 gram)

            Dus niet zo'n groot verschil tussen de twee eerste, maar samen met de 50 d body van 730 gram, heb toch een goeie 2 kilogram aan je nek of in je handen. Voor eventjes ja, maar doe maar eens een stads- of ander wandeling van bvb. een halve dag. In de winkel krijgt je de combinatie in handen voor een paar minuten en je denkt, het valt mee...... tot je er een dag mee gaat rondzeulen. Maar ja, voor goeie (betere) foto's moet je wat over hebben zeker
            Ik liever niet hoor.
            Last edited by edbzulte; 10 april 2010, 19:07.

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe 50D eigenaar

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Dat wil ik wel even in twijfel trekken hoor...
              art &craft <---> topfoto

              Dré
              Ik wou absoluut in een Belgische winkel kopen omdat ik geen probleem heb om zo'n bedrag op tafel te leggen nadat ze voor mijn neus het toestel en de lens uit de doos genomen hebben en me een beetje uitleg gegeven hebben. Mijn CF kaartje, extra batterij en beschermfilter heb ik op eBay gekocht, voor zo'n aankoopbedrag ga ik gewoon voor de prijs.
              Via het forum kwam ik altijd op dezelfde winkels ttz Art&Craft, Grobet, Konijn, Rubens en op het moment van mijn aankoop was Art&Craft echt de goedkoopste, plus dichst bij mij. Als ik NU kijk is Grobet 70€ goedkoper, OK.
              Nu voor de 17-55 die ik wil aanschaffen is A&C niet de goedkoopste maar ik ga hem gewoon daar halen, voor 25€ ga ik niet naar A'pen of Turnhout rijden
              7D en 17-55/2.8 en 70-200 4 L IS en ext 1.4II en 430EXII

              Comment

              Working...
              X