Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Klinkt nogal denigrerend en pretentieus zo'n uitspraak vind ik...
Dit was zeker niet mijn bedoeling om zo over te komen.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
"Voorts heb ik de indruk dat er enkele snobs willen "pochen" met hun lenzen. Vaak zie je onderaan; bij hun naam en model van toestel ook al hun lenzen, draagtassen en noem maar op staan. Sorry, maar dan moet ik toch steeds even lachen. "
=> demark, ik denk niet dat je dat zo kunt interpreteren. Ik zeg niet dat er geen zijn die het daarom doen, maar voor mij geeft dat net die info om te weten hoe je de posts van sommige forumleden kunt interpreteren...
Originally posted by CooMa
"Voorts heb ik de indruk dat er enkele snobs willen "pochen" met hun lenzen. Vaak zie je onderaan; bij hun naam en model van toestel ook al hun lenzen, draagtassen en noem maar op staan. Sorry, maar dan moet ik toch steeds even lachen. "
=> demark, ik denk niet dat je dat zo kunt interpreteren. Ik zeg niet dat er geen zijn die het daarom doen, maar voor mij geeft dat net die info om te weten hoe je de posts van sommige forumleden kunt interpreteren...
Je hebt een punt hoor maar voor mij is die "info" enkel belangrijk indien ik een foto beoordeel.
Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM
Originally posted by demark
Ik wil hier geen stok in het hoenderhok gooien (voor de belgen kiekenkot) maar toch blijf ik bij mijn keuze. 't Zal de Tamron worden. Ik kan later nog genoeg (dure) lenzen aanschaffen.
Dat is je goed recht, en het is ook niemands bedoeling om je in een bepaalde richting te sturen. Elk heeft daar zijn mening over, in zekere mate beïnvloed door het beschikbare budget, en dat is maar goed ook. Je zal heel tevreden zijn over het flexibele bereik van die lens en over het geringe gewicht. Als je dan toch een echte allround lens wil kopen, mag ik je vragen of je al eens van dichtbij naar de Tokina 24-200 hebt gekeken? Die is ietsjes zwaarder, maar heel goed gebouwd. De 4mm extra aan het korte eind vind ik persoonlijk een stuk interessanter dan het verschil tussen 200 en 300mm aan het lange eind.
Originally posted by demark
Voorts heb ik de indruk dat er enkele snobs willen "pochen" met hun lenzen. Vaak zie je onderaan; bij hun naam en model van toestel ook al hun lenzen, draagtassen en noem maar op staan. Sorry, maar dan moet ik toch steeds even lachen.
Groen lachen, zeker?
Wat wil je nu? Dat ik alles uit mijn signature weghaal om reacties als de jouwe, gelukkig zeldzaam, te vermijden? Neen. In plaats van telkens te moeten zeggen welk materiaal ik gebruik, zet ik het liever voor iedereen zichtbaar onder mijn posts. Straks moet ik nog aan half BD gaan verantwoorden waarom ik een bepaalde som geld aan mijn materiaal uitgeef, of erger nog, mij schamen omdat ik relatief veel geld heb uitgegeven - zij het weloverwogen. Ik zal mij beperken tot "your mileage may vary...". En zeg nu niet dat het niet persoonlijk bedoeld was.
OK, nogmaals bedankt. Weet waaraan ik toe ben. Heb de 90-300 besteld. Ik heb voor deze lens gekozen omdat ik meestal dieren en soorten wil trekken. Ik kan viavia nog een oude breedhoeklens krijgen of kopen voor een prikje. Mettertijd koop ik me dan wel eens een serieuze breedhoek en iets tussenin. Voorlopig ben ik tevreden en we zullen zien wat de toekomst brengt
Comment