Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Lens

Ik heb me een 300D body besteld (ondanks enkele mensen die er niet zo'n goede ervaringen mee hebben (gehad)).
    Nu zoek ik natuurlijk een gepast lensje. Via via geraak ik aan een oude lens (dacht iet van 28(of 55)-105). Deze lens zit nog wel niet met het "nieuwe" systeem van USM, wat de scherpstelling sneller laat gebeuren. Maar om te beginnen is dit natuurlijk iets...
    Het zou zeker mijn vaste lens niet worden!! Maar momenteel ben ik meer op zoek naar een zoom-lens. Iets tot 300mm volstaat.
    Ben eens een kijkje gaan nemen op http://www.kamera-express.nl en daar staat er deftig aanbod van lensen voor een scherpe prijs vind ik. Maar er is natuurlijk weer een beetje een OVERaanbod...
    Ik onderscheid 4 merken: (tussen haakjes staat wat ik ervan denk --> corrigeren aub )
    Canon (beste/één van de duurste)
    Sigma (beste prijs/kwaliteit)
    Tamron (ken ik niet/iets duurdere klasse)
    Cosina (ken ik niet/goedkoop)

Is er iemand die mij een bepaald merk sterk kan aanraden/afraden?
    Mijn budget voor de zoomlens is tot max 250€ (weet het, is niet zo veel voor kwaliteitslens, maar da komt achteraf nog allemaal wel )

Greetz,
    Garfield007 **BD0188BE**
    Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Ga eens naar foto rubens (amerikalei) en probeer een Sigma 70-300.
    Kost rond de 200€ of eork een tweedehands USM objectief.
    Dat vindt je wel voor 250€.

Comment

Voor 250,00 sigma
      #Dyslexie#
      Fotoacademie Amsterdam Digitaal

Canon 10D / Canon 420 EX Sigma 28-105 F2.8-4 /Sigma APO 70-200 F2.8 EX / 1GB IBM microdrive

Comment

tja, ieder merk heeft zo zen toppers en zen downers.
        canon is idd het duurst en over het algemeen het best maar heeft ook lenzen die niet om naar huis te schrijven zijn hoor, alleen minder dan andere merken.
        Bij sigma zit je wel goed, ze hebben echt rommel maar ze hebben echt enkele toplenzen voor heel scherpe prijzen.
        tamron ken ik ook niet zo goed, weetjuist dat hun makrolens heel goed is.
        cosina, idd goedkoop maar niet echt kwalitatief vrees ik.

ook moet je niet alleen kijken naar de optische prestatie van een lens maar ook naar de levensduur en eventueel inruilwaarde.
        Bij canon zit je alvast goed, hun lenzen gaan jaren en jaren mee en verliezen heel weinig waarde.
        sigma daarintegen daalt wel snel in waarde (naargelang de lens, bv een 70-200ex f2.8, de 50-500, de 15-30mm, ... lenzen die hun al bewezen hebben zullen dan wer hun waarde goed behouden.)
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

canon ef 90-300 / 4,5-5,6 usm
          van 224€ naar 199€

Deze lens staat momenteel in aanbieding. Weet niet of ze van Canon zelf is, maar ik veronderstel van wel.
          Iemand een idee of dit een goede is?
          (Van lenzen weet ik nog niet al te veel , daarmee alvast bedankt voor jullie reacties! )
          Garfield007 **BD0188BE**
          Canon 300D - 512Mb PQI CF - CANON EF 90-300/4,5-5,6 USM - Canon EF 35-105 - Tamron 2x Convertor

Comment

Originally posted by garfield007
            canon ef 90-300 / 4,5-5,6 usm
            van 224€ naar 199€
            Geen slechte lens. Deze staat optisch ietsjes hoger aangeschreven dan de 75-300. Wordt verkocht als kitlens, geloof ik, en is ook zilver van kleur (of verwar ik met iets anders?), maar er is niks verkeerd meer voor die prijs.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ok, bedankt iedereen!!
              Garfield007 **BD0188BE**

Comment

Originally posted by garfield007

Ik onderscheid 4 merken: (tussen haakjes staat wat ik ervan denk --> corrigeren aub )

Is er iemand die mij een bepaald merk sterk kan aanraden/afraden?
                neen,
                elk van deze merken heeft schitterende lenzen en ook gruwels van lenzen.
                en de Canon 28-105 is trouwens een deftige lens hoor. nieuwprijs zal zo'n 350 EUR geweest zijn. tenminste: de 3.5-4.5 en niet de 4.5-5.6
                www.vildaphoto.net

Comment

Ik stelde dezelfde vraag ook enige tijd geleden. Ik ga mij de Tamron 28/300 aanschaffen. Is geen superlens, maar schijnt goede allround lens te zijn. Was aanrader van mijn fotograaf, die al jaren met veel plezier sommige lenzen van dat merk gebruikt. Prijs : 400€ in Duitsland. Zie ook www.fotokoch.de
                  Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Ik stelde dezelfde vraag ook enige tijd geleden. Ik ga mij de Tamron 28/300 aanschaffen. Is geen superlens, maar schijnt goede allround lens te zijn. Was aanrader van mijn fotograaf, die al jaren met veel plezier sommige lenzen van dat merk gebruikt. Prijs : 400€ in Duitsland
                    Hoe kan nu een 10 X zoom een goede all-round lens zijn. Dit is een compromis en ik denk een zwaar compromis. Als je denkt dat je dit moet kopen, ga je gang. Een goed all-round gaat van gemiddelde groothoek naar gemiddelde tele. Ik heb het hier al zeer dikwijls geschreven, maar blijkbaar gaat het er niet in. Beperk je zoomlenzen tot een 3X bereik. Kies voor een zoom waar de opening niet veranderdt naarmate de brandpuntsafstand. Je heb gekozen voor een DSLR een van de voordelen is wisseloptiek.
                    Maak daar dan ook gebruik van en verdeel je totale bereik over twee of drie lenzen.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik heb het hier al zeer dikwijls geschreven, maar blijkbaar gaat het er niet in.
                      Klinkt nogal denigrerend en pretentieus zo'n uitspraak vind ik...
                      Wat is er nu op tegen dat je naar eigen budget en behoefte een gepaste lens zoekt...
                      Ik heb hier van de 28-300 (oa. van mauske) al mooiere beelden gezien dan van sommige 100-400L of dergelijke, het materiaal is belangrijk maar is niet alles, er is ook nog zoiets als creativiteit. Waarom zou een amateurfotograaf deze lens niet mogen kopen ?
                      Niet iedereen heeft zomaar enkele 1000-den €'s te veil voor een L-collectie.
                      Op DPreview zitten er genoeg van die materiaalfreaks die alles wat niet wit is gaan afbreken. Ik heb veel meer bewondering voor iemand die met "eenvoudig" materiaal pakkende beelden maakt dan voor diegenen die met een tele van € 2000 eens een close up van een pimpelmeeskopje vanop 20 meter maakt (no offence aan de pimpelmeeskopjesfotografen, het is maar een voorbeeldje dat mij te binnen schiet).

Mark (300D)

Comment

Originally posted by Cyrox
                        Klinkt nogal denigrerend en pretentieus zo'n uitspraak vind ik...
                        Ik weet zeker dat het niet zo bedoeld is. Digipics heeft een punt: met een relatief goedkope allrounder met groot zoombereik haal je niet het beste uit je toestel. Dan ben je zelfs vaak beter af met een toestel met vaste (i.e. niet verwisselbare) lens.

Je hoeft ook niet naar het andere uiterste te gaan. Koop een 300D met kitlens, een Sigma 24-70 of Canon 24-85 en een telezoom van een redelijke prijs. Zo dek je 18-300mm en heb je nauwelijks 1000 euro aan lenzen uitgegeven. Als het allemaal zoveel niet mag kosten - en dat kan ik begrijpen - dan moet je je misschien afvragen of je niet beter af bent met een Sony 828, een Minolta A1 of iets dergelijks. De kans is reëel dat je daar meer tevreden van bent dan van een 300D met matige lens.

Het is maar een idee...
                        Pieter
                        --

Comment

Op termijn kan je zo'n collectie uitbouwen, maar als je budget op dit moment beperkt is ben ik er zeker van dat je aan een 28-300 veel plezier beleeft, als je eens geen zin hebt om veel materiaal mee te zeulen (ik denk maar aan vakantie of een wandeling) dan is het meegenomen dat je toch relatieve groothoek hebt, en de kwaliteit tussen 28 en 200mm is zeer aanvaardbaar, je kan dat occasionele teleshot nemen, want het is binnen bereik...
                          Ik ken mensen die naast hun "kwaliteitslenzen" zo'n Sigma of Tamron hebben voor die situaties en er dan op die momenten maximaal gebruik van maken.
                          De vergelijking met de Sony en de Minolta gaat maar zeer beperkt op, een DSLR heeft vaal andere voordelen op dit type toestellen.
                          Mark (300D)

Comment

Originally posted by Cyrox
                            De vergelijking met de Sony en de Minolta gaat maar zeer beperkt op, een DSLR heeft vaal andere voordelen op dit type toestellen.
                            Dat is waar, maar ik bedoel dat een 300D met een 28-300 als enige lens zijn doel behoorlijk voorbijschiet. Een allround lens met groot bereik lijkt mij ook wel leuk, maar dat zou ik waarschijnlijk pas later kopen. Op dit moment gebruik ik mijn 28-135IS voor dat doel, en dat is toch een betere en geavanceerdere lens dan die 28-300. Ze kost ook bijna het dubbele, ja...
                            Pieter
                            --

Comment

Ik wil hier geen stok in het hoenderhok gooien (voor de belgen kiekenkot) maar toch blijf ik bij mijn keuze. 't Zal de Tamron worden. Ik kan later nog genoeg (dure) lenzen aanschaffen. Voorts heb ik de indruk dat er enkele snobs willen "pochen" met hun lenzen. Vaak zie je onderaan; bij hun naam en model van toestel ook al hun lenzen, draagtassen en noem maar op staan. Sorry, maar dan moet ik toch steeds even lachen.
                              Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

Comment

Working...
                              X