Vinden jullie de kunststof body geen minpunt? Als je de camera bij topfoto besteld word daar dan voor een nederlandstalige handleiding gezorgd? Is het toestel nog vrij compact? Na twee jaar een S10 te hebben gebruikt lijkt de 300D een goeie stap in een hogere klasse. Mijn bedoeling is wat creatiever te kunnen werken. Op het ogenblik is mijn probleem dat mijn S10 traag reageerd op instellingen, AF en wegschrijven van opnamen. Is de 300D snel? Ik bedoel vanaf het moment dat je hem op zet tot het moment dat je echt een opname kan maken, in volautomaat bijvoorbeeld. Dan is er natuurlijk ook de zoomsnelheid etc... Dat zijn de dingen die mij op het ogenblik echt dwars zitten. De S10 blijft hier als tweede toestel dat makkelijk te vervoeren is zoals op de motor en dergelijke. Graag jullie opinie.
Ron
Ron D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.
ikzelf heb geen 300D maar een 10D, beetje vergelijkbar dus.
zoomsnelheid hangt af van hoe snel jij kunt draaien of trekken, bij een DSLR moet je dus manueel zoomen door aan een ring te draaien of in sommige gevallen een stuk naar voor te schuiven.
Autofocus zal ongeveer hetzelfde zijn als bij de 10D vermoed ik en die is supersnel als je er tenminste een deftige lens op monteerd.
na aanzetten kun je geloof ik bij de 300D na twee sec alles doen wat je wilt, dus na twee sec is ie volledig operationeel.
visit my website : http://www.freewallpapersite.com
Originally posted by dxnature
Vinden jullie de kunststof body geen minpunt? Als je de camera bij topfoto besteld word daar dan voor een nederlandstalige handleiding gezorgd? Is het toestel nog vrij compact? Na twee jaar een S10 te hebben gebruikt lijkt de 300D een goeie stap in een hogere klasse. Mijn bedoeling is wat creatiever te kunnen werken. Op het ogenblik is mijn probleem dat mijn S10 traag reageerd op instellingen, AF en wegschrijven van opnamen. Is de 300D snel? Ik bedoel vanaf het moment dat je hem op zet tot het moment dat je echt een opname kan maken, in volautomaat bijvoorbeeld. Dan is er natuurlijk ook de zoomsnelheid etc... Dat zijn de dingen die mij op het ogenblik echt dwars zitten. De S10 blijft hier als tweede toestel dat makkelijk te vervoeren is zoals op de motor en dergelijke. Graag jullie opinie.
Ron
Als je van een s10 komt, zal je veel plezier aan de 300 beleven. het is een keigoede camera. Aanzetten tot eerste foto is wel een paar seconden, maar eens daarna, zul je ervaren wat een dslr echt is, niet wachten na een foto, bliksemsnelle autofocus, niet meer zoomen via een knoppeke, 6.5 mpixels, weinig of geen ruis, een andere lesn maakt een nader toestel, en ga zo maar door.
Suc6
Rudy
Ik heb mijn 300D nu 2 weken en ben er razend blij mee...
Plastik body is totaal geen probleem voor mij, hij voelt naar mijn mening erg degelijk aan.
Bediening is zeer simpel en snel.. Gewicht is niet te zwaar, mijn oude camera de Olympus E10 was een stuk zwaarder.
Foto's uit de 300D zijn van zeer goede kwaliteit, al ligt dat ook een beetje aan de lens die erop gezet wordt...
Ik denk niet dat er bij Topfoto een NL handleiding zal bijzitten. Bij mijn S50 was dat een Duitse; het volledige originele NL manual pakket heeft mij bij Canon 12€ gekost ... mogelijk is deze voor de 300D duurder.
Zoomsnelheid heb je volledig zelf in de hand, letterlijk dan omdat je zelf aan de lens draait. Mijn advies is wel: koop de 300D en gelijk 1 of 2 goeie lenzen, voor de keuze ervan vind je in dit forum genoeg topics.
Mijn indruk van de body is goed: compact, goed in de hand liggend, maar het is wel oppassen voor krassen op het kunststof omhulsel.
Originally posted by dxnature
De 300D ligt goed in de handen. Je kan met de kit (EF-S lens) al behoorlijk uit de voeten. Persoonlijk vind ik dat de body er helemaal niet plastiekerig uitziet en lekker in de hand aanvoelt.
In vergelijking met mijn vorig digitaaltje (minolta image 5) is de focus van de 300D razendvlug.
Vraag in de winkel of je het toestel even kan uitproberen, als je tot nu toe enkel met een S10 gewerkt heb zal je redelijk onder de indruk zijn, hoe het toestel aanvoelt is iets subjectief, voor mij persoonlijk ligt het goed in de hand en voelt het niet plastiekerig aan, maar dat beoordeel je dus best zelf.
Originally posted by Mezzanine
Ik denk niet dat er bij Topfoto een NL handleiding zal bijzitten. Bij mijn S50 was dat een Duitse; het volledige originele NL manual pakket heeft mij bij Canon 12€ gekost ... mogelijk is deze voor de 300D duurder.
Rudi?
Je kan altijd een Engelse handleiding downloaden. Toch al iets makkelijker dat dat Deutch (allee voor mij toch )
http://www.canoneos.com/digitalrebel/download/manual.pdf
En de US site al gezien ? http://www.canoneos.com/digitalrebel/
Ik heb mijn 300D sinds zaterdag, en zondag ondergaat deze zijn echte vuurdoop. Maar ik heb al wel wat in het wilde weg geschoten, en ben erg over de camera te spreken. Ik heb geen last van de kunstof body (hij voelt heerlijk aan).
Canon EOS300D+lens, Tamron 28-300 XR Apherical f3.5/6.3; Lowepro Photo Trekker Classic; Over ongeveer een maand:X-Drive II
Comment