Ik fotografeer al 3 jaar met de 40D en ben van plan om een 2de body aan te schaffen om dan de 40d te gebruiken als back-up of gewoon met een andere lens erop. Blijft de vraag welk toestel? Vermits de 1DM3 op zijn laatste verkoopsbeentjes loopt kun je hem al op de kop tikken voor 2499, wat nog een hele hap is uit mijn hobbybudget en eigenlijk ook het absolute maximum. Of er blijft de 5DM2 hier ook al alom geprezen.
Kies ik nu voor een ouder toestel of een nieuwer toestel en gaat dat ouder toestel niet sneller verouderd zijn? Ik fotografeer vooral op verlof , wandelingen en de gewone huis-,tuin-en keukenfotos. Ik beschik over 3 L-lenzen, die volgens dit forum beter presteren op een FF dan op een crop. Hier ben ik wel curieus naar. Kies ik nu voor de MP of niet?
Graag jullie advies.
Alvast bedankt.
Kies ik nu voor een ouder toestel of een nieuwer toestel en gaat dat ouder toestel niet sneller verouderd zijn? Ik fotografeer vooral op verlof , wandelingen en de gewone huis-,tuin-en keukenfotos. Ik beschik over 3 L-lenzen, die volgens dit forum beter presteren op een FF dan op een crop. Hier ben ik wel curieus naar. Kies ik nu voor de MP of niet?
Graag jullie advies.
Alvast bedankt.
Comment