Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

finepix HS10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: finepix HS10

Ik heb vandaag enkele pogingen ondernomen en ik moet zeggen dat het wel tot mijn tevredenheid is gebeurd.
    Heb daarnet de firmware upgrade naar 1.1 gedaan en de batterij-indicator licht in ieder geval niet meer op, was bij mij ook zo dat ik al heel snel een indicatie kreeg maar ik kon inderdaad ongestoord verder werken.
    In 't weekend nog wat verder experimenteren.

grts
    Groeten
    Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
      Bedoeling van deze post is uit te zoeken of de HS10 mijn frustraties kan oplossen
      Ik heb hier een tamelijk omstandig vraagje aan de bezitters van een HS10.
      Eerst een beetje background: ik heb een Nikon Coolpix 8800 gekocht in 2004 (+1000€). De hoofdreden voor deze beslissing was de angst voor het sensor kuisen en het gebrek aan "goesting" om met stapels lenzen rond te zeulen. Op zich ben ik wel tevreden met de kwaliteit van de fotos maar het toestel heeft een paar design problemen die het leven wat moeilijk maken:
      1. na het nemen van een foto, of erger een reeks, duurt het eeuwig (30 sek tot minuten) vooraleer de fotos op het kaartje geschreven zijn. dit zou op zichzelf niet zo erg zijn maar gedurende al die tijd is ongeveer elke functie geblokkeerd, inclusief de electrische zoom en andere settings. Je kan alleen afdrukken met dezelfde instellingen (een snelle kaart helpt niet - in tegendeel - je kan alleen de beeldkwaliteit verminderen - NEF duurt ongeveer 1 min per foto) . Ik begrijp dat met de HS10 het zoom probleem opgelost is maar had graag geweten hoe lang het duurt vooraleer het toestel weer "beschikbaar" is, vooral in hoge kwaliteit in JPEG of RAW.
      2. Alhoewel manuele scherpstelling mogelijk is, is dit practisch niet mogelijk in de zoeker of het beeldscherm wegens definitie. voral een probleem bij macro. Beter bij HS10?
      3. Batterij vreter: op een doordeweekse dag heb ik 3 tot 4 "dure" EN-EL7 nodig. Bij HS10 zijn dit gewone AA's maar "vreet" die ook energie?

Ik stond op het punt een DSLR te kopen (mijn vrouw gebruikt een Alpha 100) maar deze thread deed mij dan weer twijfelen.
      Gr, Jef
      Hallo Jef,

Wel ik heb met de HS10 enkel in jpeg gewerkt, en vindt het raar dat je die "schrijfproblemen" hebt , welke sdhc kaart gebruik je ? en welke classe staat erop vermeld ?Ze raden bij deze Fuji minstens een classe 6 , groote van de kaart speelt hierbij geen rol.
      Ik denk dat je bij de opname instellingen "jpeg +raw" hebt aanstaan als je kaart in orde is.
      Er zit daar wel een mode "de beste uit 7 shots of zo" dus de camera neemt er 7 zeer snel achter elkaar an verwerkt het hele zooitje om er zelf 1 of 3 uit te kiezen, ja deze stand duurt lang zeer lang.
      Maar heb je bv ook dit probleem op de "auto" stand ?

Btw ik heb de mijne vandaag verkocht ( ik kon mijne draai niet goed vinden) dus ik kan op het toestel niet meer mee volgen kwa instellingen ed,

grts

Comment

Dank je Sprint955,

Je hebt ontrechtstreeks op mijn vraag geantwoord: ik heb dat probleem met mijn 8800, en wou weten of dat probleem bestond met de HS10, maar dus blijkbaar niet...

Heb je ook manuele scherpstelling gebruikt?
        Batterijen schijnt nogal mee te vallen; ik denk dat ik eens ga proberen
        Jef

Comment

Hallo beste forumleden

Ik overweeg deze HS10 te kopen voor mijn moeder (65j) die momenteel nog steeds met de panasonic dmc fz7 trekt, ze maakt mooie foto's en dit in auto stand.
          Aangezien ze een bril draagt is ze zeer tevreden van liveview.
          Mijn vraag is kan ze met die HS10 ook in AUTO standen prachtige foto's nemen?
          Mvg
          Olivier
          Aan het werk kent men de meester

Comment

Als ze tevreden is van een FZ7, dan is ze dat ook van een HS10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
              Mijn vraag is kan ze met die HS10 ook in AUTO standen prachtige foto's nemen?
              Mvg
              Olivier
              Zonder enige twijfel
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
              X