Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

finepix HS10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: finepix HS10

Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
    70 dollar voor een lader?
    Dan koop ik wel duracell...
    Hallo,
    De lader die ik vermelde kost een heel stuk minder, ex de transport kost maar dat is ook niet veel, lader is wel heel goed, batterijtjes ? ik heb de laatste maal een set Sony's gekocht 2100 mAh (groene), doen het zeer goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sprint955 Bekijk bericht
      Hallo,
      De lader die ik vermelde kost een heel stuk minder, ex de transport kost maar dat is ook niet veel, lader is wel heel goed, batterijtjes ? ik heb de laatste maal een set Sony's gekocht 2100 mAh (groene), doen het zeer goed.

http://shop.conrad.be/energie/batter...aa/201101.html
      owh, hoe weet je dan eigenlijk welke batterijtjes je erbij passen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
        owh, hoe weet je dan eigenlijk welke batterijtjes je erbij passen?
        Mag je kiezen tussen 2000 mAh en 2300 mAh en liefst die "groene" zoals vermeld welke op de verpakking aangegeven zijn met "reeds geladen" , deze soort loopt bijna niet af en zou eens volgeladen bijna een jaar (volgens fabrikant) zijn lading behouden , dus speciaal voor camera's die zelden gebruikt worden.
        Normale NiMh batterijen ontladen zich zelf redelijk snel, daarom de nieuwe soort.
        De grote cijfers op sommige AA batterijen zoals 2700 mAh bij GP, zijn meer geschikt voor modelbouwmotoren aan te drijven
        Sony heeft goede en Varta ook, er zijn er nog meer waarschijnlijk.
        Ik heb zelfs eens een set van de Aldi gekocht voor een autotje van mijn zoontje, die deden (en nog steeds) het erg goed.

Ps best koop je 2 setjes, en merk er 1 set van met bv stift, is makkelijk als ze eens door elkaar rollen...:-))

grts

Comment

ik gebruik memorex 2300

Comment

Deze voormiddag even naar de Olmense Zoo geweest, vooral om de 30x zoom eens uit te testen, alle foto's zijn gemaakt op maximum zoom, behalve de reptielen foto's ( ondanks het feit dat de exif rare waarden aangeeft )

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3108_1.JPG

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3125_1.JPG

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3128_1.JPG

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3181_1.JPG

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3182_1.JPG
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Deze voormiddag even naar de Olmense Zoo geweest, vooral om de 30x zoom eens uit te testen, alle foto's zijn gemaakt op maximum zoom, behalve de reptielen foto's ( ondanks het feit dat de exif rare waarden aangeeft )
              Misschien houdt de HS10 er rekening mee dat het werkelijk aantal mm kleiner is bij kortere focusafstanden?

Mooie foto's overigens!
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

Idd heel mooie foto's,

Voor mij moet dat niet meer zijn,
                Maandag heb ik er ook eentje , zij het dan eentje die een paar dagen gebruikt is met alle papieren ed, ben wel benieuwd naar de reden van verkoop

grts
                Fijn weekend iedereen

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3108_1.JPG

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3125_1.JPG

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3128_1.JPG

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3181_1.JPG

http://www.fotokine.be/HS10/DSCF3182_1.JPG

Comment

Idd heel mooie foto's,

Voor mij moet dat niet meer zijn,
                  Maandag heb ik er ook eentje , zij het dan eentje die een paar dagen gebruikt is met alle papieren ed, ben wel benieuwd naar de reden van verkoop

grts
                  Fijn weekend iedereen
                  Misschien wel teveel knopjes.
                  Ik heb vaak de indruk dat men denkt dat een dergelijke camera eenvoudiger te bedienen is dan een d-slr.
                  En dat is een misvatting

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                    Misschien wel teveel knopjes.
                    Ik heb vaak de indruk dat men denkt dat een dergelijke camera eenvoudiger te bedienen is dan een d-slr.
                    En dat is een misvatting
                    Klopt, op dit toestel staan als het ware evenveel knopjes als op mijn D3, je moet amper in het menu om iets in te stellen, eigenlijk is het venstertje ( dat je op de D3 bovenaan hebt ) veruit het enige dat niet aanwezig is.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.

Comment

Klopt, op dit toestel staan als het ware evenveel knopjes als op mijn D3, je moet amper in het menu om iets in te stellen, eigenlijk is het venstertje ( dat je op de D3 bovenaan hebt ) veruit het enige dat niet aanwezig is.

Aan de knopjes zal het bij de persoon in kwestie niet liggen, zijn "ander" teostel is een D700 met een 50-500 lenske...
                      De HS10 is maar 3 dagen oud, hij zal misschien even willen vergelijken hebben

@ Franciskine , is er iets met de foto's van de Olmense zoo extra gebeurd ? scherper gemaakt of zo ?

grts

Comment

@ Franciskine , is er iets met de foto's van de Olmense zoo extra gebeurd ? scherper gemaakt of zo ?
                        grts
                        Bewerking ; belichting, witbalans, contrast, niet verscherpt.

Comment

Re: finepix HS10 Firmware Update

Hallo iedereen met een HS10

Hier is een link met een update voor onze HS10, lees zelf even wat er allemaal is aangpast.
                          Gisteren zelf even geprobeerd en het is idd een heel verschil.

Downloads Download the latest firmware, software and LUT files to further enhance your photographic experience

( makkelijkst is geformateerd kaartje in kaartlezer stoppen , bestand er gewoon naar toe kopieren, en terug in de camera, en dan richtlijnen voor update volgen , duurt 10 sec.)

Grts
                          Sprint

Comment

Bedoeling van deze post is uit te zoeken of de HS10 mijn frustraties kan oplossen
                            Ik heb hier een tamelijk omstandig vraagje aan de bezitters van een HS10.
                            Eerst een beetje background: ik heb een Nikon Coolpix 8800 gekocht in 2004 (+1000€). De hoofdreden voor deze beslissing was de angst voor het sensor kuisen en het gebrek aan "goesting" om met stapels lenzen rond te zeulen. Op zich ben ik wel tevreden met de kwaliteit van de fotos maar het toestel heeft een paar design problemen die het leven wat moeilijk maken:
                            1. na het nemen van een foto, of erger een reeks, duurt het eeuwig (30 sek tot minuten) vooraleer de fotos op het kaartje geschreven zijn. dit zou op zichzelf niet zo erg zijn maar gedurende al die tijd is ongeveer elke functie geblokkeerd, inclusief de electrische zoom en andere settings. Je kan alleen afdrukken met dezelfde instellingen (een snelle kaart helpt niet - in tegendeel - je kan alleen de beeldkwaliteit verminderen - NEF duurt ongeveer 1 min per foto) . Ik begrijp dat met de HS10 het zoom probleem opgelost is maar had graag geweten hoe lang het duurt vooraleer het toestel weer "beschikbaar" is, vooral in hoge kwaliteit in JPEG of RAW.
                            2. Alhoewel manuele scherpstelling mogelijk is, is dit practisch niet mogelijk in de zoeker of het beeldscherm wegens definitie. voral een probleem bij macro. Beter bij HS10?
                            3. Batterij vreter: op een doordeweekse dag heb ik 3 tot 4 "dure" EN-EL7 nodig. Bij HS10 zijn dit gewone AA's maar "vreet" die ook energie?

Ik stond op het punt een DSLR te kopen (mijn vrouw gebruikt een Alpha 100) maar deze thread deed mij dan weer twijfelen.
                            Gr, Jef
                            Last edited by jv2e; 6 mei 2010, 23:49. Reden: Foutje

Comment

Heb me er gisteren ook een aangeschaft, misschien kan ik binnenkort enkele antwoorden formuleren op de bovengestelde vragen, maar eerst nog wat ervaring opdoen denk ik.
                              P.S. ik kom van een Pentax Ist dl en had ook problemen met de sensorreiniging en lensbenodigheden.
                              Groeten
                              Dirk

Comment

Jef, ik kan je op dit ogenblik nog niet veel verder helpen, de HS10 is voor mij een vakantie camera ( ik neem die mee op reis om daar te bestuderen ) ik heb amper de tijd gehad om met het toestel te werken, de batterij indicator geeft snel aan dat de batterijen bijna leeg zijn maar toch kan je verder werken, na de software update zou dit euvel verholpen moeten zijn. Manuele scherpstelling . . . sorry, nog nooit geprobeerd met een bridge, ik gebruik altijd de AF . . .
                                Ik denk dat Sprint955 je meer zal kunnen vertellen

Comment

Working...
                                X