Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

finepix HS10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: finepix HS10

Bedankt viewfinder, dat lijkt me actie genoeg . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Actie genoeg ja helaas heeft die fotograaf (nog?) geen gebruik gemaakt van de instellingen die de foto's wat meer pit geven voor wat betreft verzadiging en contrast, het kan zoveel beter.

Comment

Heb de camera tot nu toe in geen enkelle winkel gezien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gracjan20 Bekijk bericht
          Heb de camera tot nu toe in geen enkelle winkel gezien
          Geduld is een schone deugd . Deze is net uitgekomen dus geef Fuji nog even de tijd voldoende leveringen te kunnen doen. Je bent nu al maanden aan het wachten, een weekje meer of minder zal nu het grote verschil niet maken hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
            Actie genoeg ja helaas heeft die fotograaf (nog?) geen gebruik gemaakt van de instellingen die de foto's wat meer pit geven voor wat betreft verzadiging en contrast, het kan zoveel beter.
            Is misschien persoonlijke smaak van de fotograaf in kwestie, ze zijn al flink omlaag geschaald en met slecht licht (nog een beetje daglicht met kunstlicht) genomen, maar als je ziet op welke afstand hij zit .....

Comment

Hoelang gaan de 4 AA batterijen eigenlijk mee?
              Wat vind je tot nu toe van het toestel?
              mvg

Comment

Wel, ik heb het toestel nu twee dagen in bezit, ik ben thuis weg van 5.30h en kom thuis rond 20.00h, ik kan dus onmogelijk nu al zeggen hoelang de batterijen meegaan, maar op al de vragen die je stelt heb ik antwoorden gevonden op het net ... , de batterijen zouden tot 300 foto's moeten kunnen maken.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                  Wel, ik heb het toestel nu twee dagen in bezit, ik ben thuis weg van 5.30h en kom thuis rond 20.00h, ik kan dus onmogelijk nu al zeggen hoelang de batterijen meegaan, maar op al de vragen die je stelt heb ik antwoorden gevonden op het net ... , de batterijen zouden tot 300 foto's moeten kunnen maken.
                  Ok, zal wel wat op het net zoeken
                  merci!

Comment

Expert review of the Fujifilm FinePix HS10 camera with sample photos, test shots, videos and more...

Een hier http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1012 vind je een grote hoeveelheid antwoorden op je vragen, waaronder die over de batterijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ViewFinder Bekijk bericht
                      http://www.photographyblog.com/revie...x_hs10_review/

Een hier http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1012 vind je een grote hoeveelheid antwoorden op je vragen, waaronder die over de batterijen.
                      Batterijvragen ?

Eerst even cheken welke batterijen er in zitten ? alkaline ? zaten er standaard bij dacht ik gelezen te hebben, gaan niet lang mee geloof me.
                      Best is NiMh batterijen en de "groene" van tegenwoordig , die al geladen zijn bijna alle merken hebben ze nu al ,
                      Maar geloof niet alles wat erop staat van nummertjes GP gaat met zijn belettering tot 2700 !!
                      in een AA , yeah right !
                      Tot ca 2300mAh is aan te nemen (van grosist zelf mogen vernemen)
                      En niet te vergeten de lader is een zeer belangrijk geval,
                      Ik heb als laatste een IPC-1L van Voltcraft gekocht bij Conrad, is een traaglader wat ook weer ten goede aan de levensduur en de effective lading v/d batterij.
                      De andere laders (snelle) heb ik in een doos gestopt en weggezet .
                      Dat ding doet er bijna 10u over maar de batterijtjes doen het dan ook veel langer echt .
                      het ding is proccesor gestuurd en controleerd en laadt elke batterij afzonderlijk , dus per stuk of drie het maakt niet uit.
                      Ook als mensen hun display contrast hoger zetten dan normaal, dan geeft dit een negatief effect op de batterij.
                      Zo'n setje van vier batterijtjes kost maar iets van een klein 18 euro zag ik dus een tje reserve is altijd makkelijk.

link v lader;

grts

balen heh ze zijn nog niet terug binnen ( HS10 )

Juist gezien op de Conrad site hun opgegeven laadtijd ? kom ik niet aan met 2100 mAh zal wel drukfout zijn dus niet schrikken.

Nog net een link van een test gespot ; http://www.photographyblog.com/revie...image_quality/
                      Last edited by Sprint955; 14 april 2010, 23:26.

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sprint955 Bekijk bericht
                          Batterijvragen ?

Eerst even cheken welke batterijen er in zitten ? alkaline ? zaten er standaard bij dacht ik gelezen te hebben, gaan niet lang mee geloof me.
                          Best is NiMh batterijen en de "groene" van tegenwoordig , die al geladen zijn bijna alle merken hebben ze nu al ,
                          Maar geloof niet alles wat erop staat van nummertjes GP gaat met zijn belettering tot 2700 !!
                          in een AA , yeah right !
                          Tot ca 2300mAh is aan te nemen (van grosist zelf mogen vernemen)
                          En niet te vergeten de lader is een zeer belangrijk geval,
                          Ik heb als laatste een IPC-1L van Voltcraft gekocht bij Conrad, is een traaglader wat ook weer ten goede aan de levensduur en de effective lading v/d batterij.
                          De andere laders (snelle) heb ik in een doos gestopt en weggezet .
                          Dat ding doet er bijna 10u over maar de batterijtjes doen het dan ook veel langer echt .
                          het ding is proccesor gestuurd en controleerd en laadt elke batterij afzonderlijk , dus per stuk of drie het maakt niet uit.
                          Ook als mensen hun display contrast hoger zetten dan normaal, dan geeft dit een negatief effect op de batterij.
                          Zo'n setje van vier batterijtjes kost maar iets van een klein 18 euro zag ik dus een tje reserve is altijd makkelijk.

link v lader;

grts

balen heh ze zijn nog niet terug binnen ( HS10 )

Juist gezien op de Conrad site hun opgegeven laadtijd ? kom ik niet aan met 2100 mAh zal wel drukfout zijn dus niet schrikken.

Nog net een link van een test gespot ; http://www.photographyblog.com/revie...image_quality/
                          welke oplaadbare batterijen en oplader zou ik dan het beste kopen voor de fuji HS10?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            De HS10 heeft dan weer een cmos sensor die ik beter vind dan de CCD wat ruis betreft.
                            Is een CMOS sensor normaal niet gevoeliger voor ruis omdat de lichtgevoelige elementen kleiner zijn?
                            10 foto's per seconde?
                            Dat is sneller dan een DSLR? ;o
                            Maar hij stopt wel na 7 foto's. Niet dat dit zoveel uitmaakt.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Sprint955 Bekijk bericht
                            Batterijvragen ?
                            Dat is geen drukfout. Standaard worden batterijen met deze lader op de laagste stand (200 mA) geladen maar je kunt dit verhogen tot 700 mA wat ik altijd doe.
                            Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

Comment

welke oplaadbare batterijen en oplader zou ik dan het beste kopen voor de fuji HS10?
                              http://forum.belgiumdigital.com/f36/...es-271021.html
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

70 dollar voor een lader?
                                Dan koop ik wel duracell...

Comment

Working...
                                X