Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera kopen in het buitenland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Camera kopen in het buitenland

Hallo,

ik ga binnenkort naar Amerika en zou daar de Nikon D90 willen kopen.

Heeft iemand ervaring met het kopen van een reflexcamera in het buitenland? Wat zijn de prijzen daar in vergelijking met hier in België? En hoe zit het met de garantie?

Thanks

Re: Camera kopen in het buitenland

Oorspronkelijk geplaatst door Strida Bekijk bericht
    Hallo,

Heeft iemand ervaring met het kopen van een reflexcamera in het buitenland? Wat zijn de prijzen daar in vergelijking met hier in België? En hoe zit het met de garantie?
    Garantie kan je vergeten. ttz. bij problemen moet je camera terug naar de US.
    2e bedenking, de prijs die je op sites van US winkels ziet is zonder salestax. Deze is per staat verschillend en moet je bij de geadverteerde prijs bijtellen.
    Douane risico. Bij terugkomst moet je hopen dat ze niet controleren, anders is het + importtax en + BTW (+ mogelijke boete als je "niets aangegeven" hebt.

Het is afwegen prijs <> risico.

Ik heb verschillende keren spullen gekocht en meegebracht (geen fotomateriaal) en dat is steeds goed afgelopen, garantie niet nodig gehad en geen douaneperikelen en een prijsverschil van meer dan 50%. YMMV.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

Comment

Ik reis heel vaak naar het buitenland.
      Op dit ogenblik is het prijsverschil echt verwaarloosbaar. Ik keek voor een ipod touch en het was amper 5€ goedkoper in London.
      Ik zou hem gewoon hier kopen, als je bv bij Fnac op de ledendagen hem koopt, krijg je nog eens 10% korting in punten, die je dan kan gebruiken om objectieven te kopen.
      Plus dat België een van de weinige landen is waar 2 jaar garantie geldt...
      Keuze is rap gemaakt.
      In de US moet je nog de sales tax bij de aangekondigde prijs tellen, is meestal rond de 10%
      http://pxgarden.tumblr.com/
      Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

Comment

Zoals reeds gezegd ik zou het toestel alleszins in België kopen, twee jaar garantie is zo maar niet te verwaarlozen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grupello Bekijk bericht
          Zoals reeds gezegd ik zou het toestel alleszins in België kopen, twee jaar garantie is zo maar niet te verwaarlozen...
          Idd, en hier in Belgie is ook momenteel de Nikon 60 dagen actie.
          Ik weet niet of je er nog een objectief of zelfs meerdere objectieven erbij wilt kopen;
          maar wie weet ; komt het nog van pas!
          Het is in ieder geval een leuke actie!

Nikon 60 dagen actie

Succes!

Comment

Ik zit een beetje met dezelfde vraag maar een tikkeltje anders.. Bij mij zou het gaan om een extra objectief aan te kopen, maar ik zou overwegen om het te doen op de luchthaven. Ik weet niet dat er daar fotomateriaal ter beschikking is?? (naast veel parfum ed.) Op de luchthaven koopt men toch taxfree of niet??? Iemand ervaring mee? Thanks!

Comment

Hoi,

op de luchthaven koop je enkel "taxfree" als je buiten de schengen landen reist.

Blijf je binnen deze landen dan betaal je de volle pot, en die is meestal nog duurder dan in de winkel bij je in de buurt.

mvg
              nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raptorken Bekijk bericht
                Ik reis heel vaak naar het buitenland.
                Op dit ogenblik is het prijsverschil echt verwaarloosbaar. Ik keek voor een ipod touch en het was amper 5€ goedkoper in London.
                Ik zou hem gewoon hier kopen, als je bv bij Fnac op de ledendagen hem koopt, krijg je nog eens 10% korting in punten, die je dan kan gebruiken om objectieven te kopen.
                Plus dat België een van de weinige landen is waar 2 jaar garantie geldt...
                Keuze is rap gemaakt.
                In de US moet je nog de sales tax bij de aangekondigde prijs tellen, is meestal rond de 10%

Heb je de prijzen bij Fnac al eens goed bekeken , zelfs op eenleden avond betaal je nog 25% te veel, pokkedeur die gasten.
                Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

Comment

luchthavens zijn meestal nog duurder dan winkels , zaventem bvb ook...
                  Het hangt natuurlijk van je bestemming af , in Kuala Lumpur ( Maleisie ) eens de prijzen vergeleken en dat scheelde toch een slordige 40% , ik heb toen ook gekeken voor de D300 maar het toch niet aangedurfd....lenzen zijn minder risico om aan te kopen denk ik .
                  In B&H ( NY ) eind vorig jaar ook eens rondgewandeld - indrukwekkend -, ik vond het prijsverschil van body's ( tweedehands )toen nihil en het risico niet waard , de dollar stond toen zelfs nog gunstiger , ik heb wel enkele kleinere spullen gekocht ( I-Pod's voor de kinderen , geheugenkaarten en kaartlezer ) , dat was toch tegen de 40% goedkoper....Objectieven en nieuwe body's waren ook iets goedkoper ( zonder de taxen , in NY komt er nog een bijkomende 6% bij - meen ik toch - , die kan je in principe met je bonnetje terugvragen aan een loket op de luchthaven voor je vertrekt , maar vind dat maar....).
                  Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strida Bekijk bericht
                    Hallo,

Thanks
                    Zoals hierboven reeds gezegd, ook ik zou geen toestel meer kopen in het buitenland, ik heb met mijn D2H (uit de USA) veel problemen gehad met een garantiegeval hier in België, ook kan je een USA toestel (Boddy) niet registreren bij Nikon Belux, objectieven kan je dan weer wel registreren, maar wat doe je als een objectief bv. front of backfocus zou vertonen, dat is geen breuk, maar een afstelfout, in zo een geval ben je beter af bij een goede Belgische winkel, ik ben sinds jaren klant bij Art & Craft, en er valt in sommige gevallen ook nog over de prijs te praten.

Luchthaven zeker niet aan te raden, pokkeduur.

Comment

Vergeet niet dat er een serienummer op de camera staat en ze kunnen dus makkelijk controleren dat je hem in Europa of Amerika hebt gekocht, dus als je hem in Amerika hebt gekocht en opstuurt naar Nikon Europa/Belgie of wat dan ook je geen garantie hebt en dus de volle pot zal moeten betalen.
                      Dus ik zou het niet aanraden en zo veel verschil is er toch niet, en veel producten mag je niet eens uit Amerika terug nemen, dus let daar ook op zorg dat je camera dus niet in die doos steekt.

Comment

Working...
                      X