Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ronde sensor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ronde sensor

Wsl is het een grap, gezien de datum, maar het concept op zich, vooral de verwisselbare mount vind ik wel een goed idee! Maar ik vrees ervoor, gezien het gewoon een 1D body is die daar staat en er toch wel wat meer verwijderd zou moeten worden dan enkel de spiegel..

Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Re: Ronde sensor

met ronde fotoprints?
    Nikon D5000 - AF-S 18-105 - AF-S 70-300 | SonyEricsson W890i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
      Wsl is het een grap, gezien de datum, maar het concept op zich, vooral de verwisselbare mount vind ik wel een goed idee! Maar ik vrees ervoor, gezien het gewoon een 1D body is die daar staat en er toch wel wat meer verwijderd zou moeten worden dan enkel de spiegel..

http://www.rokton.com/
      op zicht een goed idee en goeie grap, maar technisch gezien toch compleet onhaalbaar
      5DmkIII en wat glas

Comment

Goh, ik weet dat zo nog niet, als je niet te veel automatische functies (van de lenzen) verwacht zou het mss nog kunnen lukken.
        Voorwaarden die ik op het eerste zicht zie:
        Elektronische viewfinder (want een spiegel is uitgesloten)
        Sensor die naar voor en naar achter kan bewegen om registratieafstand van verschillende mounts te kunnen compenseren.
        Maar eigenlijk bestaan die toestellen al zonder de ronde sensor: micro 4/3, daar kun je zo goed als elke lens opzetten met een adapter, dus als ze die nu gewoon iets groter maken met plaats voor zo'n xl ronde sensor..
        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

lijkt me een prachtig idee:
          genieten van maximale vignettering
          geen problemen met horizon of vertikale lijnen die uit hoek staan
          geen moeilijke keuzes tussen landscape en portret

lijkt me echt overtuigend indien ook het fototoestel rond is.
          en niet te vergeten:
          ronde PC schermen met aangepaste interface voor PS LR3 of CS 5 !!!!!

mvg

franky
          Last edited by Franky Roels; 1 april 2010, 13:56.

Comment

het idee van die nieuwe sensor is zeker niet nieuw, maar of de rest er dan ook meteen bij komt durf ik betwijfelen. En vandaag is ook niet meteen de goeie dag om zoiets geloofwaardig te laten overkomen
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Je hebt wel een probleem met lenzen, die een achter filterhouder hebben. Je hoeft je camera niet meer te draaien voor de portretstand, dat lijkt mij het handigste van deze geniale grap.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                Je hebt wel een probleem met lenzen, die een achter filterhouder hebben. Je hoeft je camera niet meer te draaien voor de portretstand, dat lijkt mij het handigste van deze geniale grap.
                dat is ook wel eenvoudig op te lossen door een vierkante sensor, de welke niet meteen andere problemen met zich meebrengt...

werken digitale technische camera's trouwens niet met vierkante sensoren?
                5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  dat is ook wel eenvoudig op te lossen door een vierkante sensor, de welke niet meteen andere problemen met zich meebrengt...

werken digitale technische camera's trouwens niet met vierkante sensoren?
                  De Hasselblad 503CWD heeft een vierkante sensor (36x36mm), maar de meeste digitale MF'ers hebben toch een rechthoekige sensor.
                  David Leemans
                  Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

'k Begrijp al dat gedoe niet goed: ik heb al lang zo'n toestel maar gebruik het niet veel omdat de ronde SD kaartjes zo moeilijk te vinden zijn .
                    Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
                    Oók wandelen met GPS?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht

http://www.rokton.com/
                      Datum al gezien?

Comment

De tekst die je zelf quote al gelezen?

Maar ik moet toegeven dat die site veel duidelijker een grap is, ik had enkel het stukje op DPR gelezen, die is subtieler, maar dan de link naar die eigenlijke site hier gezet.

Comment

in het verleden zijn er al door verschillende fabrikanten en onderzoeksinstellingen ronde sensoren gemaakt, de grap is duidelijk bedacht door mensen die niet echt op de hoogte zijn van de techniek blijkbaar...

succes hebben ze wel niet gehad in het verleden, vandaar dat ze nogal onbekend zijn gebleven.
                          http://shelter.narfum.org

Comment

Maar dat was dan een soort digitale achterwand voor analoge toestellen zeker?
                            Wie weet zouden ze best een soort digitale film hebben kunnen maken, maar konden ze daar gewoon niet genoeg op verdienen.
                            Zo hadden ze toch vroeger ook 'cassettes' met een kabeltje aan waarmee je het geluid van bvb een discman op een autoradio kon afspelen.
                            Hoewel, er zouden toch wel erg veel problemen zijn, bediening, opslag, stroomvoorziening, ...

Comment

Working...
                            X