Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

toestel opereren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• toestel opereren

Ik heb thuis nog mijn oude fujifilm S2Pro liggen. die doet het niet meer echt. 1 foto maken gaat nog, maar de 2de kan pas een 10tal seconden later gemaakt worden. Werkbaar is anders.
    Ik heb mij dan ook al enige tijd geleden een S5 aangeschaft.
    Nu zou ik die S2 eens willen openvijzen om te kijken hoe het er vanbinnen uit ziet, misschien wat stof weg te blazen, ...
    Het is de bedoeling om hem langs binnen uit te kuisen in de hoop dat hij het nadien weer beter gaat doen, maar langs de andere kant is het ook geen verlies als dat niet het geval is, of als hij volledig de geest geeft.

ik heb daarnet al eens geprobeerd, maar ik kreeg het niet open. onze kleinste kruisschroevendraaier is nog te groot en onze kleinste 'platte' schroevendraaiers zijn zo mini dat ik er niet voldoende kracht op kan zetten om die dingen te laten roteren. Als ze vastgelijmd zijn, is het misschien wel onmogelijk om het toestel open te leggen zonder het definitief om zeep te helpen :s

iemand ooit al gedaan? en wat waren de resultaten dan?
    hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Re: toestel opereren

Daar heb je speciale schroevendraaiers voor, die kan je in een setje kopen in bijvoorbeeld de gamma voor een paar euro's.

Comment

Zouden stof en vuiligheid nu echt bitjes vertragen? Eindpunt: vitrine met zo'n label: zo ziet een DSLR er van binnen uit.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

neem maar afscheid
        Mijn foto's
        Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

Comment

Opereren : link kan wel. In mijn geval werkt het ding zelfs terug (een beetje).
          Maar ik heb hem toch eervol begraven, en vervangen door een E-30...

Koop je een degelijke bitjesset, en je bent vertrokken.
          Toen ik de mijne terug heb geassembleerd, had ik wel een vijs of 2 over, maar dat zijn details natuurlijk .
          Groeten,

Polleke

Comment

als ik het niet beter aan de praat krijg, gaat de prisma eruit en vraag ik mijn zusje wat ze aan didactisch materiaal moet hebben voor de lessen fysica.
            de buitenkant zal wel terug in elkaar te zetten zijn zeker? meer dan voldoende om ergens op een kast te laten stofvangen.
            Als ik het zo zie, zou het wel eens kunnen dat er een halve zandbak in ligt en dat dat hier of daar iets blokkeerd

**=ol

Comment

Een camera openen is wel leuk natuurlijk, maar dat ze vertraagt door vuil lijkt me toch ook wel straf, als er nu een ventilator inzat als koeling..
              Ik zou eerst eens proberen alles te resetten, dan met een andere batterij en/of geheugenkaart, en als dat allemaal niet werkt de contactpuntjes van beiden reinigen.
              En als dat dan nog niet werkt, opengooien die handel en ons op de hoogte houden dan aub, altijd interessant, en vergeet geen foto's te nemen van de ontmanteling, al was het maar om te voorkomen dat er ook onderdelen overblijven!
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Een camera openen is wel leuk natuurlijk, maar dat ze vertraagt door vuil lijkt me toch ook wel straf, als er nu een ventilator inzat als koeling..
                Ik zou eerst eens proberen alles te resetten, dan met een andere batterij en/of geheugenkaart, en als dat allemaal niet werkt de contactpuntjes van beiden reinigen.
                En als dat dan nog niet werkt, opengooien die handel en ons op de hoogte houden dan aub, altijd interessant, en vergeet geen foto's te nemen van de ontmanteling, al was het maar om te voorkomen dat er ook onderdelen overblijven!
                ik ben aant denken om ergens een camera (film) te zoeken/lenen en het ding te filmen.
                de contactpunten zitten bij een S2 zo ver weg dat ik er niet aan kan zonder dat deel eraf te draaien. Nieuwe batterijen heb ik al geprobeerd, dus dat helpt niet echt.
                vuil vrees ik vooral van dingen die corrosie veroorzaakt hebben (het beestje heeft een moesson meegemaakt in India na 2 weken 45° in het stof).

resetten kan misschien nog wel helpen. Dat heb ik nog niet geprobeerd. En ook eens kijken of er nog ergens firmware te krijgen is. Dan kan ik misschien eens volledig opnieuw dat eropzetten voor ze open gaat.

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                  ik ben aant denken om ergens een camera (film) te zoeken/lenen en het ding te filmen.
                  Met de S5 kun je toch wel een 'time-laps' film maken?
                  Dan lijkt het ook net of je echt snel werkt
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tyrr Bekijk bericht
                    ik heb daarnet al eens geprobeerd, maar ik kreeg het niet open. onze kleinste kruisschroevendraaier is nog te groot en onze kleinste 'platte' schroevendraaiers zijn zo mini dat ik er niet voldoende kracht op kan zetten om die dingen te laten roteren. Als ze vastgelijmd zijn, is het misschien wel onmogelijk om het toestel open te leggen zonder het definitief om zeep te helpen :s

iemand ooit al gedaan? en wat waren de resultaten dan?
                    Met alle respect, maar als je al niet met het juiste gereedschap vertrouwd bent, dan ga je hem ook niet meer dicht krijgen.
                    Er zijn diverse technieken nodig om een camera te openen, en elke camera is anders. Dikwijls zitten er schroefjes verborgen,of zijn er andere manieren van verbinding gebruikt.
                    En de fout die jij beschrijft is niet door stof wegblazen te fiksen.
                    Maar je kan natuurlijk wel leren van dergelijke "operatie"
                    Veel plezier!!

Comment

als het niet lukt, weet ik nadien zeker dat je dat beter niet doet

**=ol

Comment

Working...
                      X