Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginners DSLR voor carspotting

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginners DSLR voor carspotting

Ik ben van plan een nikon D3000 te kopen, en ik denk met een 18-55 mm VR nikor lens als kitje. Volstaat dit om goeie foto's te maken? ik heb een budget van een 400euro en als echt maximum 500. Is de D3000 goed genoeg als camera? en wat raad je me anders aan?
    Nikon D3000 + 18-105mm f3,5-5,6

Re: Beginners DSLR voor carspotting

Met een budget van 500 euro is de D3000 een prima keuze. Zeker als beginnend dslr gebruiker zul je met dit toestel al heel wat leren.
    Er zit ook een hulpstand op, waarmee je op een eenvoudige manier de belangrijkste instellingen kan weizigen.
    Ook de 11 punts autofocus rechtstreeks uit de D90 is super in dit instapmodel.

Beetje nadeel op dit moment en vergeleken met bvb de 1000D van Canon(dichtste concurent bij het merk met de C) is het ontbreken van een live view functie.

Ik heb ook al veel goede dingen gehoord over de nieuwe Pentax Kx, en komt ietsje boven je budget maar misschien nog wa sparen hé.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

maar 'k heb hier nog een goeie portret lens liggen (55mm 1.1.8 dacht ik) en die is van nikon, dus ik zou wel graag bij nikon blijven
      heb jij er een idee van welke lenzen handig zouden kunnen zijn voor het fotograferen van auto's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Azerty-Qwerty Bekijk bericht
        maar 'k heb hier nog een goeie portret lens liggen (55mm 1.1.8 dacht ik) en die is van nikon, dus ik zou wel graag bij nikon blijven
        heb jij er een idee van welke lenzen handig zouden kunnen zijn voor het fotograferen van auto's?
        Waarom open je in hemelsnaam een nieuw topic met dezelfde vraag als in het andere topic?
        De D3000 is zoals gezegd een verstandige keus, de 85mm 1.8 heb je niks aan bij carspotting. Voor dat budget zou ik de D3000 + 18-55 VR als kit nemen. 85mm 1.8 is wel een leuke voor portret.
        http://www.mariorentmeester.nl &
        http://www.hvzeeland.nl/ & http://www.zeeuwseregio.nl
        | D90 | D200 + grip | 50 1.8 | 18-105 VR | 70-300 VR | SB-600 | SB-800 |

Comment

aangezien ik niet echt antwoord meer kreeg. En ik weet niet of bumpen mag?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Azerty-Qwerty Bekijk bericht
            aangezien ik niet echt antwoord meer kreeg. En ik weet niet of bumpen mag?
            ben er vrij zeker van dat bumpen hier eerder aanvaard wordt dan een nieuw topic starten met hetzelfde onderwerp
            5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              ben er vrij zeker van dat bumpen hier eerder aanvaard wordt dan een nieuw topic starten met hetzelfde onderwerp

[Mod]Right!
              De andere topic is dan ook afgesloten.
              Mag ik de TS vriendelijk doch beleefd vragen dit niet meer te doen? Dank[/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

De keuze is gevallen op een nikon D3000 met 18-105 mm kitlens

Comment

Bedankt om dit te komen melden!
                  Gelukgewenst met je aanschaf... en nu maar fotograferen.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                  X