Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

overstap 1000D naar 550D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• overstap 1000D naar 550D

Hey iedereen,

momenteel heb ik een Canon EOS 1000D met een Tamron 18-270mm lens opgeschroefd. Nu ben ik het aan het overwegen om na 1 jaar over te stappen naar een 550D. Is dat volgens jullie een verantwoorde keuze, of ga ik het kwaliteitsverschil niet zo merken? Ik ben wel van plan ook nog een Canon 10-22mm groothoek en misschien een f2.8 standaardzoom aan te schaffen omdat ik de Tamron toch net iets te "soft" vind (tja superzooms).

Mvg, Jonas
    http://www.jonasdegent.be/

Re: overstap 1000D naar 550D

T.o.v. de 1000D is de 550D niet zo'n geweldige stap. Bovendien is-ie momenteel nog te duur, maar die prijs zal over een jaartje wel gezakt zijn. Je zult natuurlijk wel wat extra mogelijkheden hebben, maar als je niet van plan bent te filmen, is een upgrade naar b.v. een 50D toch een grotere stap voorwaarts.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Als je kwaliteits glas op je 1000D zet, wordt het resultaat meteen een stuk beter(kwalitatief).
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Een betere optiek gaat meer invloed hebben op je beelden dan een nieuwe body !
        MVG, J.C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Zie ook dit topic:

http://forum.belgiumdigital.com/f9/l...ht-303464.html

Greetz Geert.
          Canon gerief...

Comment

had ik wel al gedacht, maar toen ik die Tamron kocht (beinvloed door de vele meestal positieve reviews én de EISA award), had ik niet verwacht dat ik zo snel gebeten ging zijn door de fotografie en algauw meer wou dan enkel een lens waar je eigenlijk op voorhand een compromis maakt.

Comment

maar dan is een 50D wel een te overwegen stap? Aangezien die bij cameranu.nl aan 679 euro staat, vind ik dat behoorlijk te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonasdg Bekijk bericht
                maar dan is een 50D wel een te overwegen stap? Aangezien die bij cameranu.nl aan 679 euro staat, vind ik dat behoorlijk te doen.
                Qua resolutie zal hij nauwelijks onderdoen voor de 550D
                Je hebt de betere ergonomie, meer fps, en je zal al je lenzen met microfocus-adjust juist kunnen afregelen (alhoewel je daar je Tamron waarschijnlijk niet mee zal redden)

Over lenzen:

koop, naargelang wat je fotografeert, minstens 1 lens die zonder discussie scherp is
                als je daarvoor een prime neemt, hoeft dat niet zeer duur te zijn
                (bv EF-S 60 macro, EF100 macro, EF200 2.8, ...)

dan zal je zien dat "soft" vooral aan jou ligt en ben je voorgoed van die twijfel vanaf

Comment

voor diegene die het zou interesseren, ik heb me zonet een 50D besteld. :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonasdg Bekijk bericht
                    voor diegene die het zou interesseren, ik heb me zonet een 50D besteld. :-)
                    Proficiat. Dat is naar mijn bescheiden mening een hele goede keuze. Ik heb het toestel
                    gekocht toen het pas op de markt was, daarvoor nog 1200 hele beste neuronen neergeteld
                    en het me nog geen seconde beklaagd. Ik hoop het dan ook nog heel lang mee te zeulen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      , en je zal al je lenzen met microfocus-adjust juist kunnen afregelen (alhoewel je daar je Tamron waarschijnlijk niet mee zal redden))
                      Verkeerde focus kun je met micro adjust wegregelen, maar onscherpte en softheid niet.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                      X