Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma APO DG met EOS 7D of 5D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma APO DG met EOS 7D of 5D?

Beste leden,

ik ben sinds een tijdje bezig met fotografie en vind het ontzettend interessant/leuk. Ik fotografeer met een Canon EOS 1000D in samenwerking met de kitlens en een Sigma APO DG 70-300. Hier werk ik erg graag mee, maar merk toch wel dat ik fotografeer binnen bepaalde beperkingen.

Ik zou dus mijn materiaal willen 'upgraden'. Ik dacht aan een nieuwe body in de richting van de EOS 7D of 5D M2. Deze beestje kosten helaas wel wat geld, dus ik wil zeker zijn dat ik niets verkeerd koop.

Mijn vraag; zou een body van dit kaliber kunnen samenwerken met mijn lenzen? Of zullen de lenzen geen fantastisch resultaat geven op zo'n body?

Alvast bedankt voor je tijd!

Rein

Re: Sigma APO DG met EOS 7D of 5D?

Even googlen leert me dat jou lens Sigma APO DG 70-300 een fullframe lens is. Hij past dus prima op de 7d of 5d... Je kitlens(standaard) is geen fullframe, en werkt dus niet samen met een fullframe camera.

Maar bedenk wel, de lenzen maken meer verschil dan de camera. Ik vermoed dat je vreemde ogen gaat gooien met zo'n budgetlens op een pro camera... Met hetzelfde budget kun je denk beter gaan voor een 50d met een pro lens... D

Maar tegen welke beperkingen loop je aan? Volgens mij kan de 1000d qua instelmogelijkheden net zoveel als de 7d
    Last edited by tomklerks; 28 maart 2010, 16:51. Reden: kitlensje vergeten ;)
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk bericht

Hier werk ik erg graag mee, maar merk toch wel dat ik fotografeer binnen bepaalde beperkingen.

Rein
      Tja , onbeperkt fotograferen bestaat (nog ) niet en daar zou ook weinig lol aan te beleven zijn....

Comment

@tomklerks: Bedankt voor je reactie. Kwa beperkingen heb ik het vooral over fotograferen in minder verlichte ruimtes. Vanaf ISO 800 heb ik last van ruis. Zou ik met deze lens even doorkunnen op zo'n body om daarna mijn lens ook up te graden? Beetje per beetje...

@Telekees: Terechte opmerking, maar ik zeg niet dat ik geen beperkingen wil, het gaat er hem over dat ik mijn beperkingen iets verder wil leggen.

Comment

Één van de 4 70-200 lenzen kiezen voor op je 1000D, zal denk ik wat beperkingen weghalen.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

je noemt 2 totaal verschillende body´s als upgrade, de 7d is een crop, en de 5dmkII is een FF..

ik heb geen idee wat je wilt gaan doen, met 1 van deze 2 body´s, de 7d lijkt me een goede camera voor bv sport, actie etc, en de 5dmkII meer een camera voor het serieuzere landschapswerk..

ik heb niets tegen kitlenzen, ik werk er zelf ook nog regelmatig mee, maar met toestellen van dit kaliber, zullen de grenzen van dit soort objectieven (ook de 70-300 sigma) behoorlijk op de proef gesteld worden..

wil je sport, actie en vogelfotografie (om maar es gekke voorbeelden te noemen)met de 7d dan zul je wellicht al gauw in het L-segment terechtkomen, wil je eea een beetje ten volle kunnen benutten..

voor de 5dmkII zal het nog meer gelden..

dit zijn geen misselijke camera's en die verlangen dan ook een stukkie topglaswerk, wil je er het maximale uit kunnen halen.. anders kun je net zo goed bij je 1000d blijven..wat overigens ook geen slechte camera is..

een 70-200 geeft al wat meer spelingsruimte op je 1000d..

lenzen blijven zowat voor altijd.. een dslr-camera-body is binnen 3 jaar volledig afgeschreven, overbodig, redundant, ouderwets, geen ene zak meer waard, achterhaald..

investeer in de lenzen.. ga je meer profijt van hebben, ipv weer een andere body te kopen..

groeten, Alex!

Comment

Bedankt voor de nuttige reacties. Ergens had ik zulke reacties wel verwacht, ik ga voor een leuke nieuwe lens!

Comment

Zeker voor een nieuwe lens gaan...! (kan er zelfs één van Sigma zijn :P )

Ik zit eigenlijk nooit boven ISO 200 met mijn camera (ook een sigma) maar met lichtsterke lensjes hoeft dat vaak ook helemaal niet...

De Sigma 70-300 die jij hebt is ook niet de beste lens die er te krijgen is...als je geld zou hebben voor een 5d...zou ik dat lekker in de zak houden en zoals boven aangeraden een 70-200 kopen, maar ook een 24-70...beiden F2.8...kun je weer even voort
                Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Jeroen, zijn dat dan lensjes waar ik als het ware een mooie investering mee doe? Zullen deze lenzen ook nog een goede performance hebben op de betere body, die eventueel later wel zou komen?

Alvast bedankt voor de fijne en nuttige reacties!

edit:
                  Na wat lezen en rondzoeken omtrent de voorgestelde lenzen werd me bovenstaande al duidelijk. Nogmaals hartelijk bedankt voor de duidelijke en to-the-point reacties. Ik ga bij de Sigma-familie blijven voor een 70-200 & 24-70. Goede keuze denken jullie?
                  Last edited by Rein; 28 maart 2010, 23:50.

Comment

Volgens mij kan de 1000d qua instelmogelijkheden net zoveel als de 7d
                    Nu doe je de waarheid geweld aan

Comment

Dat klopt toch, je kan de iso, sluitertijd en diafragma instellen dat is de basis en de rest is alleen maar handig.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rein Bekijk bericht
                        Jeroen, zijn dat dan lensjes waar ik als het ware een mooie investering mee doe? Zullen deze lenzen ook nog een goede performance hebben op de betere body, die eventueel later wel zou komen?

Alvast bedankt voor de fijne en nuttige reacties!

edit:
                        Na wat lezen en rond zoeken omtrent de voorgestelde lenzen werd me bovenstaande al duidelijk. Nogmaals hartelijk bedankt voor de duidelijke en to-the-point reacties. Ik ga bij de Sigma-familie blijven voor een 70-200 & 24-70. Goede keuze denken jullie?
                        Sigma is in vele gevallen net dat ietsje minder scherp / contrastrijk dan een 1st party fabricant zoals Canon of Nikon. Een 70-200 van Sigma heeft denk ik tot op heden geen OS. Ik zou je echt aanraden om een 70-200mm mét stabilisatie te kopen. Dat heet OS bij Sigma, VC bij Tamron en IS bij Canon. De beste voor je budget zal dan de Canon 70-200 f4 IS zijn denk ik. Ik hoor overal heel goede commentaar over die lens. Deze is 1 stop lichtsterker dan je huidig objectief en wsschl véél scherper en contrastrijker. De 2.8 versies zijn nog sneller maar ik zou ze niet nemen als ik geen stabilisatie meer kan betalen.

Ik vraag me ook af wat of een 24-70 wel de beste keuze is qua bereik. Als je zeker FF wil gaan is ze dat zeker wel. Als je op crop zou willen blijven, is dat minder ideaal. Je mist toch een breedhoek en zal dan snel een 3e, dedicated breedhoekobjectief willen kopen dat ook enkel op crop werkt.

Ik fotografeer met Nikon maar welk merk je ook gebruikt: glas heeft altijd voorrang op de body. Een midrange body zoals 40-50D is voor 95% van de fotografen "all they ever need."

Comment

Nogmaals bedankt voor de reacties!

Indigo, ik heb mezelf inderdaad ook al geinformeerd over die Canon die je vermeld, deze lijkt me ook erg interessant. Maar het blijft een moeilijke keuze. De IS van Canon of de f2.8 van Sigma?

Ik lees soms wel eens dat een diafragma van 2.8 wazigheden veroorzaakt bij de Sigma. Iemand die dat kan bevestigen of eventueel kan aantonen met een foto. Of is dit enkel merkbaar bij de "mierenneukers"?

De andere lens ben ik even niet zo naar op zoek. Ik wil eerst mijn 70-200 aanschaffen. Twee lenzen ineens kopen lijkt me niet zo interessant. Stapje per stapje is spannender en beter voor de portemonnee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Indigo Bekijk bericht
                            Een 70-200 van Sigma heeft denk ik tot op heden geen OS.
                            Dat is verandert in "tot gisteren".

Comment

Serieus? Ik had hier wel geruchten over gehoord maar wist niet dat dit officieel was. Deze is dus op de markt?

Comment

Working...
                              X