Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Review camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Review camera's

Hoe relatief en eenzijdig reviews kunnen zijn. Op Digicamshop las ik een review over de Canon G11. Daar stond letterlijk "Gebrekkige handleiding". Welnu Canon levert bij de aankoop een cd-rom. De handleiding beslaat bijna 200 blz., is zeer begrijpelijk opgesteld en geeft alle functie's van het toestel weer. Ofwel weet die man niet waarover hij praat, kent de inhoud van de cd-rom niet, of kan geen pdf-file openen.
    Bij de -punten staat verder: geen Raw in de stand Auto. Natuurlijk niet, daarvoor dient de stand Auto bij zulk cameraatje niet.

Re: Review camera's

Is erg onhandig om altijd een laptop bij je te hebben. Voor spullen computer related zijn, vind ik dit noch acceptabel, maar voor andere dingen niet. Je zal maar altijd gewoon van de SD-kaart printen en dan moet je een computer kopen om de handleiding te lezen...
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik lees, zoals elk verstandig mens, altijd eerst de gebruiksaanwijzing voor ik een apparaat uit probeer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gulbert Bekijk bericht
        Ik lees, zoals elk verstandig mens, altijd eerst de gebruiksaanwijzing voor ik een apparaat uit probeer.
        En als we dat niet geloven dan...
        Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

Comment

Voor mijn part geloof je wat je wil. Maar ik ken mijn apparaten zodanig dat ik mij bij het fotograferen volledig op de foto en zijn inhoud kan concentreren. Als je gaat fotograferen en je moet je dan nog afvragen hoe moet ik dit of dat instellen.....

Comment

en je hebt een absoluut geheugen voor alle details op 200 pagina's......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Maak jezelf belachelijk. Ik weet tenminste waarover ik spreek!!!!! En ik die dacht dat dit een ernstig forum was waar "gevorderden" ook nog wat konden leren door serieuse discussies te voeren. Maar ja, als er zulke individuen tussen zitten... Vaarwel Belgium Digital.
              Last edited by gulbert; 26 maart 2010, 18:06.

Comment

Maak jezelf belachelijk. Ik weet tenminste waarover ik spreek!!!!! En ik die dacht dat dit een ernstig forum was waar "gevorderden" ook nog wat konden leren door serieuse discussies te voeren. Maar ja, als er zulke individuen tussen zitten... Vaarwel Belgium Digital.
                wohohow, van overreacting gesproken

wat dacht je te bereiken met zulk vreemd topic? Wat had je verwacht van antwoorden?
                5DmkIII en wat glas

Comment

200 bladzijden om een lullige digitale camera te kunnen hanteren KAN 'gebrekkig' zijn..

helaas wordt er tegenwoordig zoveel zooi in digitale camera's gepropt, dat je idd 200 bladzijden of meer moet doorspitten, vooraleer je eindelijk es op pad kan gaan...

geef mij dan maar een eenvoudige analoge camera, die snap ik tenminste nog een beetje...

scherpstellen, diafragma, sluitertijd.. het leven kan soms heerlijk eenvoudig zijn....

de camera's van hedentendage zijn zo complex geworden, met zoveel overbodige troep erop, je blijft scrollen door de menuutjes... wat een gedoe zeg...

hoe dikker de handleidingen worden, des te rottiger wordt het om met zo'n ding op pad te gaan..

de handleiding van mijn leica sl is slechts 10 pagina's dik...

da's pas een goede handleiding!!

Comment

Sjinouck: ik denk dat jij maar 'ns een forum BelgiumAnalog (of NetherlandsAnalog) moet oprichten, niet?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik vind het ook rot dat je nergens meer een handleiding bijkrijgt, of zelfs geen cd-rom meer.

Zelfs bij een goeie pc van 1000 euro is het nog teveel om een handleiding te steken, of recovery cd's. En de muis en t toetsenbord kan je ook al meteen vervangen door degelijker gerief.

Idem bij een fototoestel van 900 euro. Dan moet je achteraf nog 2 manuals in t Duits kopen omdat ze niet in t Nederlands bestaan.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                        helaas wordt er tegenwoordig zoveel zooi in digitale camera's gepropt, dat je idd 200 bladzijden of meer moet doorspitten, vooraleer je eindelijk es op pad kan gaan...
                        Die 'zooi' hoef je natuurlijk niet te gebruiken.

Ik heb hier een Pen PL1 staan zonder manual en binnen een kwartier had ik die aan de praat voor alles wat ik wil.

Eigenlijk neem ik de handleiding alleen door om te weten wat de camera kan, vinden doe ik het dan wel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Sjinouck: ik denk dat jij maar 'ns een forum BelgiumAnalog (of NetherlandsAnalog) moet oprichten, niet?
                          wie weet?

maar voor mij niet noodzakelijk hoor, film kun je ook omzetten in enen en nullen, en da's ook digitaal..

ik snap ook wel, dat een fabrikant zowat verplicht is, om alles wat er op een toestel zit, in een instructieboekje of manual uiteen te zetten..

alleen.... de boekjes worden dikker en dikker...

voor gevorderde fotografen is het allemaal niet zo'n probleem, maar voor de incidentele snapshooters, die bv een compactje kopen, beginnen die boekjes nu al te dik te worden..

gevolg, de camera wordt op de 'veilige' auto-stand gezet, en vervolgens is men teleurgesteld in de resultaten..

ik heb inmiddels al meerdere collega's van mijn werk aan mijn kraam gehad, die er zowel met het boekje als de camera niet meer uitkwamen..

veel wordt achter diverse scroll-menu's verstopt, een logisch gevolg van de beperkte ruimte op een camera-body, alleen wordt het er zo niet leuker op, voor de huis tuin en keukenfotograaf..

als je dan ook nog eens 200 pagina's aan informatie moet doorspitten, of een cd-rom moet inladen, voordat je nog es lekker aan de slag kunt gaan, dan kan ik me voorstellen, dat sommigen de boel de boel laten, en op auto gaan schieten..

simpel hoeft niet per definitie te betekenen dat iets minder is he? simpel werkt over het algemeen voor mij beter dan complex...

de beste uitvindingen, die gedaan zijn, blonken uit door eenvoud en simplicity..

of het nu digitaal of analoog is..

dus, ik schiet lekker door met digitaal en analoog,ik verkies niet al te complexe toestellen, ik hou van eenvoud..

(NOG een forum erbij lijkt me niet zo handig.. ik moet al zoveel lezen her en der... )

groetjes, Alex!

Comment

Working...
                          X