Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raad gevraagd aan 'kenners'

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Raad gevraagd aan 'kenners'

Vroeger had ik zelf een f301 met nikon 50mm lens en tamron 70-210mm. Onlangs heb ik mij een d5000 gekocht met 2 nieuwe lenzen de 18-55 kitlens en de 70-300 tele. Ik heb die oude lenzen er eens opgezet en die monteren zonder problemen. Mijn fototoestel zet ik op manueel (M), stel de opening in op de lens en stel manueel scherp (zo moest ik het vroeger op mijn f301 trouwens ook doen). Die oude lenzen hebben als voordeel dat ze veel lichtsterker zijn, het manueel werken is na wat expirementeren zeker niet moeilijk. Dus die oude lenzen doe ik zeker niet weg want ze zijn een prima aanvulling bij de nieuwere afs lenzen.
    Nikon D7000 - Sigma 17-70mm 2.8/4 - Nikon 35mm/1.8g - Nikon 70-300mm vr
    http://www.7horses.be http://www.facebook.com/7horses.be http://www.redbubble.com/people/7horses

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeterVerspeurt Bekijk bericht

Ik had die toch liever bij een fotograaf aangekocht. Dan kan ik die twee lenzen meenemen en hem het probleem voorleggen.
      Iemand tips voor een goede vakman regio Gent-Deinze ?
      Art&Craft in Gent krijgt hier nogal veel lof toegezwaaid.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 7horses Bekijk bericht
        Vroeger had ik zelf een f301 met nikon 50mm lens en tamron 70-210mm. Onlangs heb ik mij een d5000 gekocht met 2 nieuwe lenzen de 18-55 kitlens en de 70-300 tele. Ik heb die oude lenzen er eens opgezet en die monteren zonder problemen. Mijn fototoestel zet ik op manueel (M), stel de opening in op de lens en stel manueel scherp (zo moest ik het vroeger op mijn f301 trouwens ook doen). Die oude lenzen hebben als voordeel dat ze veel lichtsterker zijn, het manueel werken is na wat expirementeren zeker niet moeilijk. Dus die oude lenzen doe ik zeker niet weg want ze zijn een prima aanvulling bij de nieuwere afs lenzen.
        bwa
        ik vind f1.8 en F2 toch ook niet slecht hoor
        50mm f 1.4 zelfs als je de moderne AFS wilt.
        f2 is mijn (eveneens oude) 35mm AFD, en dus ook enkel MF op D5000, maar die is tegenwoordig ook als 1.8 met AFS te koop aanrader voor DX naar ik mij laat vertellen
        hoe meer f**k hoe meer vreugd

**=ol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Art&Craft in Gent krijgt hier nogal veel lof toegezwaaid.
          ik vind het nen hele goeie winkel. Goedkoop, klantvriendelijk, maar voor specifieke problemen of vragen ivm fotografie moet je niet bij hun zijn want heb sommige verkopers al dingen horen vertellen waarbij ik mij moest inhouden om tussenbeide (andere klant en verkoper) te komen
          Mij hebben ze ook al zever in pakskes aangeboden, wat is wijselijk negeer

top winkel dus, maar vakman, neen
          5DmkIII en wat glas

Comment

Bij Art&Craft staat de Nikon Nikon D3000 + 18-55mm VR + 55-200mm VR aan 639 euro

Bij Makro dezelfde aan 599 euro + draagtas en geheugenkaart van 4GB

Toch redelijk groot verschil ...
            Wat zouden jullie doen? Toch voor de na-service bij Art&Craft of het koopje bij Makro ...

Comment

Een fototoestel koop je best bij een fotovakhandel waar je ook achteraf kan rekenen op een degelijke dienst na verkoop, dikwijls kan je met een beetje onderhandelen ook zeer scherpe prijzen bedingen bij de plaatselijke fotoboer.
              Persoonlijk zou ik niet kopen bij Makro.
              Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Iemand die weet als de lenzen van een gewone analoge camera van Canon ook passen op een digitale? Is dit hetzelfde verhaalt als bij Nikon, dat je manueel moet focussen?
                Ik zie bijvoorbeeld dat de Canon Eos 1000d ook in mijn budget valt ...
                Hoor net van mijn vader dat hij een 50mm, 55mm en 2000mm liggen heeft ...
                Juiste types weet ik wel nog niet.

Los van oude lenzen gebruiken: Canon Eos 1000D of Nikon D3000 ?? Voor iemand die niet echt veel weet over fotografie is het niet simpel kiezen :-)
                Last edited by PeterVerspeurt; 24 maart 2010, 18:46.

Comment

Nee bij canon lukt het niet, die gebruiken een ander systeem op hun nieuwe camera's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                    Nee bij canon lukt het niet, die gebruiken een ander systeem op hun nieuwe camera's.
                    hangt er vanaf hé. De analoge EOS camera's gebruiken wel dezelfde lenzen (FF wel)
                    het is pas de hele oude (FD lenzen) die niet meer op de nieuwe passen, zelfs niet met adapter, tenzij je alle kwaliteit wil verliezen
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Ja maar ik denk dat hij het over de hele oude lenzen heeft.

Comment

Heb de Nikon D3000 gekocht met 2 lenzen.
                        Wel even aanpassen dat er geen 'live view' is.

Die oudere lens (70-210mm) ga ik ook nog gebruiken. Is ook nog een deftige lens heb ik de indruk. Moet het toestel wel leren kennen natuurlijk, maar 'al doende leert men' zeker

dank aan allen voor de tips en advies

Comment

Working...
                        X