Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D MKII 24 p

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D MKII 24 p

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
    instelling op NTSC zetten ipv PAL
    Weer eens de goede raad van jou uitgezocht en opgevolgd. Ik heb NTSC 30 frames ingesteld. Eerst had ik een te hoge sluitertijd.. vandaar dat stotteren. Tussen 1/30 en 1/125 prima. Thanks !
    Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Re: Canon 5D MKII 24 p

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Fout of niet fout is niet relevant. Technisch gezien is progressive beter, omdat het in elkaar laten vloeien van interlaced frames door LCD of Plasma schermen simpelweg niet zo werkt als met de kathodestraalbuizen van weleer.

De 24p filmmodus grijpt terug naar de "look" van film, net zoals de grote sensor en de kleine scherptediepte mee zal helpen om die "look" terug te krijgen. Of het beeld dan vloeiend is heeft meer te maken met de sluitersnelheid die je daarbij aanhoudt en de sfeer die je wil scheppen. Met een sluitersnelheid van 1/30 ga je veel vloeiendere beelden hebben dan met een sluitersnelheid van pakweg 1/500ste. Het is maar wat je wil bereiken. Een hogere sluitersnelheid geeft nogal schokkende bewegingen, wat meer past bij "aktie". Ik herinner mij een scene uit Gladiator waar de Romeinen te paard de vijand te lijf gaat en het bloed en de lichaamsdelen in 't rond slingeren. Die scene zou dezelfde niet zijn zonder de schokkende beelden die bijna op je af komen.

Of je de look nu mooi vindt of niet, het zou mij ergeren als mijn TV voor mij gaat denken en hetgeen de regisseur wil bekomen als "look" gaat verpesten door er zelf dingen bij te gaan verzinnen.

In de praktijk ga je weinig verschil merken tussen de 24 beelden per seconde van een film en de 25 beelden per seconde van diezelfde film op je TV.
      Inderdaad, ik kan mij daar in vinden het feit dat je niks moet veranderen of toevoegen in een film, daarom schakel ik ook F.interpolatie altijd uit op mijn Projector.
      Frame interpolatie helpt wel bij Panning bij 24p ..
      Je hebt gelijk met de sluitertijden, samen met het antwoord van Lennert heeft dit mij geholpen. Thanks !
      Last edited by Funcky; 22 maart 2010, 21:17.
      Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Working...
      X