Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanschaf d300s?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: aanschaf d300s?

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
    Ook al ben ik tevreden met mijn D300s + 18-200 vroeg of laat schroef ik er beter glas op alleen welk zou dan de 18-200 kunnen vervangen waarvan je zegt deze is nu echt wel beter dan de 18-200.

Ik vermoed de Nikkor 17-55, Nikkor 70-200 en misschien nog wat breder Nikkor 10-24 of zijn er lenzen van bvb Sigma of Tamron die duidelijk beter zijn dan de 18-200?

Niet Nikkor lenzen/alternatieven die een stevige reputatie genieten zijn en waarbij je een set zou hebben om U tegen te zeggen over het hele bereik zijn:

De Tokina 11-16mm 2.8, de enige niet Nikkor lens die ik heb en die ik zeker iedereen zou aanraden:

De Tamron 17-50mm 2.8:

De Tamron 28-75mm 2.8:

In plaats van de Nikkor 70-200mm zou ik toch ook eens denken aan de Nikkor 80-200mm die sporadisch nog te verkrijgen is maar wel geen stabilisatie heeft, hij kost ook maar een fractie van de 70-200mm en echt waar, geniet nog altijd mijn voorkeur.

NicoSansen.com - FLICKR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Kan natuurlijk ook gewoon de lage koers van de € zijn.
      dat mag je dan hopen.

Ik heb vorig jaar een D700 gekocht, bij een 'geen BTW aktie' bij de MM en toen zei ook iedereen, ze hebben eerst duurder gemaakt, maar tot vandaag heb ik de camera nog niet zo laag geprijsd gezien als wat ik ervoor heb betaald.
      Meer nog, volgens Otto Knap zullen de prijzen in mei met 15% stijgen, ten gevolge van de EUR/USD koers...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
        Hier ben ik het ook niet mee eens.
        Vroeger had ik een D70. Ik was tevreden van mijn 18-200. Nu heb ik een D300s en ik vind mijn plaatjes met dezelfde 18-200 veeeeel beter. Scherper en je ziet meteen dat de lens op een veel betere body steekt. Dynamiek en de mogelijkheid om hogere ISO in te stellen.

Wat ben je met (beter) glas als je body het er niet uithaalt?
        Ik zou daarom durven te beweren. Koop eerst een keigoeie D300s, leer je 18-200 opnieuw ontdekken op dit toestel en kijk nadien of je misschien niet extra of beter glas kunt kopen dan de 18-200 die je dan op de opvolger van je D300s kunt blijven gebruiken.

Die D300s haalt naar mijn mening alles uit de 18-200.
        Een recentere body is dus zeker het overwegen waard
        Ha! Dat is wat ik wou horen zie :-)
        Ga van D50 ook naar D300s, maar overwoog of het wel de moeite was, zonder beter glas :-)
        tnx

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
          Daar moet je niet aan twijfelen maar daar ging het niet over.
          Het ging over een vergeljking tussen:
          - D60 met beter glas(- en + = ±)
          - D300(s) met 18-200(+ en - = ±)
          Uiteraard D300(s) met beter glas geeft + en + = ++ en is ideaal. Beter is nog als body een D3* maar daar ging het ook niet over.
          Dat is waar en dat geef ik dus maar al te graag toe. Maar ik weet niet of het zo verkeerd
          is om de Topic Starter een derde optie te bieden. (Mijn Canon 350D presteerde met een
          17-55 2.8 beter dan mijn Canon 50D met een 18-200.)

Comment

Working...
          X