Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foutmelding D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foutmelding D90

Hej iedereen

Heb mijn D90 ongeveer 2 weken en heb gisteren een foutmelding gekregen. Grote paniek . Eerst een error en dan f--. Heb een 18-105 kitlens, Soms is de fout er, soms niet.
    Ik ga morgen zowieso terug naar de winkel (Vandenborre). Is dit te maken? Of ga ik mijn toestel kwijt zijn voor enkele weken voor niets? Ik heb hem namelijk constant nodig voor school.

Bedankt

Groetjes

Valerie

Re: Foutmelding D90

kijk es of je lens wel goed op je body zit.
    en of de contactjes van op lensvatting proper zijn en ook die op de lensmount van de body.

deze fout krijg je als er geen info van lens naar body gaat terwijd de les toch aan de body hangt
    nikon stuff

Comment

Heb ik al geprobeerd en nu net nog is. Maar dat zou ik raar vinden want die lens heb ik nog nooit veranderd. Staat er 2 weken op.

Comment

Heb dat ook gehad. D90+ 18-105 kitlens, en ook nog nooit de lens erafgehaald.
        Had toen foutcode opgezocht en bleek te zijn: 'geen lens aanwezig'.
        Heb toen eens lens vastgenomen dicht bij toestel en eens gedraaid. Er zit zo goed als geen speling op, maar toch kan je lens een beetje bewegen. Nadien nooit meer last van gehad.

Comment

Ik denk dat zowat iedereen die een D90 heeft met de kitlens deze foutmelding kent. Zoals reeds gezegd, lens losmaken en terugzetten of gewoon wat vaster aanspannen en klaar is kees. Geen reden dus voor paniek. Als je niet oplet gaan ze bij Vandenborre wat foefelen en wordt het toch niet beter. In het begin deed mijn lens het meer dan nu, wellicht omdat ik er op let om hem goed aan te draaien.

Als je de lens losmaakt moet je er altijd op letten dat je geen stof in je body krijgt. Dus de body ook niet onnodig open laten. Af en onmiddellijk terug op is de boodschap ... ofwel dopje erop die bijgeleverd is.

Groetjes,

Riho.
          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
            Ik denk dat zowat iedereen die een D90 heeft met de kitlens deze foutmelding kent. Zoals reeds gezegd, lens losmaken en terugzetten of gewoon wat vaster aanspannen en klaar is kees. Geen reden dus voor paniek. Als je niet oplet gaan ze bij Vandenborre wat foefelen en wordt het toch niet beter. In het begin deed mijn lens het meer dan nu, wellicht omdat ik er op let om hem goed aan te draaien.

Als je de lens losmaakt moet je er altijd op letten dat je geen stof in je body krijgt. Dus de body ook niet onnodig open laten. Af en onmiddellijk terug op is de boodschap ... ofwel dopje erop die bijgeleverd is.

Groetjes,

Riho.
            Ok, bedankt voor de reacties! Misschien ga ik er dan niet mee terug. Want als ze er aan foefelen...

Nog een dom vraagje :-) Hoe span je je lens vaster aan? Ik kan hem er al opzetten en afhalen, moet je dan gewoon wat harder vastdraaien als je de klik hoort?

Bedankt

Comment

Ik denk dat zowat iedereen die een D90 heeft met de kitlens deze foutmelding kent.
              Ik heb de D90 al meer dan een jaar en nog nooit gezien...en als ik eerlijk ben ook nog nooit iets van gelezen? Anyway, mijn advies zou zijn om direct terug te gaan naar de winkel.

p.s. ik zou geen fototoestel kopen bij Vandenborre (eigenlijk niks maar zeker geen D90 )

Succes ermee

Comment

Ik heb dat ook voor had,als je de lens er op zet en het klikt,dan verder slot draaien;
                Wel geen kracht op zetten.heb er dan geen last meer van

Comment

ja heb hetzelde voor met identiek nikon 105 lens en ben ook in paniek de mijne is nochthans van tuyttens die weet er ook niets van
                  dus idem probleem
                  groetjes
                  Rudy

Comment

Heb nog een raad hoor
                    indien error eropkomt zie dan ff achteraan in de gegevens daar staat een nr op en dan kunnen ze weten wat er fout is
                    groetjes
                    gsm 0486/251513
                    Last edited by brissinck; 16 maart 2010, 16:26. Reden: persfotograaf De krant van West Vlaanderen editie De Zeewacht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      p.s. ik zou geen fototoestel kopen bij Vandenborre (eigenlijk niks maar zeker geen D90 )
                      Jawel, keuken toestellen.
                      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

ja in handleiding staat bij error terug naar winkel

groetjes

Rudy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht

Groetjes,

Riho.
                          Ik heb dezelfde combinatie maar nooit problemen gehad.

Comment

ik heb deze foutmelding ook op mijn D90 / 18-105 kit. Eerst voorgekomen vorig weekend in -5°C, dacht inderdaad dat door de koude het metaal misschien een beetje krimpt en daardoor deze error sporadisch voorkwam. Lens ff aandraaien en OK...

Comment

Ook reeds één keer gehad. Maar ik had hier op't forum als iets gelezen over dat probleem. Dus efkes lens wa vaster draaien, en opgelost.
                              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Working...
                              X