Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Het gaat hier tussen de D3s en D700 en niet de D3 en de grote verschillen zijn:
D700
-Geen 2 CF kaart slots
-Trager
-95% viewfinder in plaats van 100% op de D3s
-Ietsje mindere iso performance (D3s is de beste camera in high-iso)
-Geen video (en de video in de D3s is redelijk goed, mic input, autofocus)
Maar natuurlijk is de D700 goedkoper (dan heb je geld voor wat lenzen), kleiner en dus iets handiger.
Maar als ik echt het geld had zou ik de D3s kopen.
De D3S heeft alles wat de D700 heeft ..... en nog veel meer, is dat het prijsverschil waard? Dat is iets wat je voor jezelf moet uitmaken. Ik zou het wel weten als de prijs geen rol speelt, ik werk nu met een gewone D3 maar ik moest ik centen op overschot hebben, kocht ik me direct de D3S. De D3/D3S is zeker een stapje hoger dan de D700.... of je dan betere foto's gaat maken is natuurlijk een andere zaak
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik gebruik zelf een D3 en doe de laatste tijd nog al veel ijshockey.
De D3S heeft zeker een stapje voor op D3 en D700 (omdat hij beter is met hogere iso's)
Als geld geen probleem is : D3S
Anders zou ik opteren voor een D700 + grip (zodat je dezelfde FPS hebt als een D3)
Als je er een 16GB (of meer) CF in steekt heb je geen dubbel CF-slot nodig
Comment