Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D focus probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D focus probleem

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
    het is een fantastisch (tenzij af sigma )maar moeilijk beestje ik heb zo nog altijd nt door waarom ene keer af punten wel oplichten als de kermis en de andere keer niet
    Handleiding p.213
    Pers. voorkeuren Autofocus/drive
    C.Fn III -8 Zoekerschermverlichting.
    De AF-punten, rasters enz. kunnen rood oplichten in de zoeker.
    0: Auto (punten lichten automatich rood op bij weinig licht, anders lichten ze zwart op)
    1: Inschakelen (Punten lichten altijd rood op ongeacht het lichtniveau in de omgeving)
    2: uitschakelen ( punten lichten nooit rood op)

Dus als de punten altijd rood moeten oplichten moet je de het instellen op '1'
    Let wel: op AI SERVO gaan de punten nooit rood oplichten.

greetz manuel
    Last edited by Portugeesje; 1 april 2010, 08:04.
    Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht

Toen ik thuis kwam heb ik nog wel zéér grote ogen getrokken. Ik kreeg ineens in de gaten dat mijn fotocount al op 9450 stond. Terwijl ik het toestel nog maar een week heb.

Ik ben er daarnet achter gekomen dat als je een geheugenkaartje van uit je oude toestel gebruikt de nummering doorgaat waar ie gebleven was. Dus vanuit mijn D70 op 9300 clicks over naar mijn 7D met 9301

Ik was al bijna kwaad aan't worden dat ik een gerefurbished toestel had gekregen... gelukkig niet dus!
      Dit is te voorkomen om je oude kaart uit een ander toestel eerst in de pc volledig te formatteren, en dan nog een keer formatteren in je nieuw camera.
      Dan zal hij netjes bij 1 beginnen te tellen
      Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
        Nog even getest met de live-AF. Geen probleem. Dan is alles retescherp met de micro-adjust op +11.
        Volgens mij heeft micro adjust alleen invloed op de gewone AF en niet op de kontrastdetectie op je sensor.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
          Hallo,

Ik fotografeer al zo'n 3,5 jaar en tot over een 3 tal weken geleden was dit met een 350D. Nu heb ik een 7D gekocht en vol hoop de voorbije dagen veel gaan fotograferen met het schone weer. Vele mislukkingen te wijten aan foute focus begon ik toch stilaan te denken dat er misschien iets verkeerd is. Nu heb ik vandaag wat tests gedaan.

Het was dus zonnig, F3.5 en sluiterstijd van 1/2000 of meer met een sigma 180mm.
          Getest door een aantal blaadjes naast elkaar aan de muur te hangen met zwarte kruisjes van verschillende grootte te hangen. Een vrij ruwe test maar toch al bizare resultaten.

Manual focus : zeker via liveview fantastisch
          auto focus : zit er regelmatig naast (ik weet dan 3,5 geen gigantische dof geeft), persoonlijk dacht ik geen probleem gewoon die micro adjustment veranderen maar gelijk wat ik probeer van -20 tot +20 geen echt verschil. Dus een vraagje zie je dit goed de veranderingen in micro adjustment of is dit echt heeeeel micro? Daarbij komt het dat ik dacht goed te zitten op ong -6 , op een meter of 6. Daarna kijk ik is het ook goed van dichtbij gaat het weer niet goed en zet ik het op +20 was dan plots het weer scherp op 6meter. Maw wat ik probeer te zeggen is dat de focus denk ik soms gewoon goed zit gelijk op welke stand ik het zet.

Maar vooral de in live view mode om contrast focusen zit ie er altijd naast en echt wel veel. Bizar genoeg is het niet echt consistent de ene keer ervoor andere keer erachter. Ik weet dat die manier niet super precies is maar er keihard naast zelfs als je ziet dat hij het scherpe punt paseert... of ik stel manueel scherp en verander naar automatisch en hij zet hem anders...

Zoals al 3jaar kom ik dus hier weer raad vragen. Iemand een idee om het op te lossen? Goeie testen? Of gewoon terug brengen naar de winkel?

thx for reading

David
          Terug met die camera want dit is echt een canon probleem, lees maar eens op de rest van internet, zelfs de 1d mark 4 heeft hier last van. zeker met sigma lenzen is dit een probleem. natuurlijk zijn hier de sigma's schuld aan. maar ook originele lenzen
          Ik fotografeer sinds 2005 met een eos 20d, diverse lenzen waaronder een 70-200 f4/l en de de kitlens, maar altijd focus problemen gehad.camera is drie keer met lenzen compleet terug geweest bij canon. nu wil ik eigenlijk de 7d gaan kopen met l glas. ik durf dit niet goed meer aan omdat ik ook veel lees over focusproblemen met canon. dit gaat zover dat ik nu aan het kijken ben voor een nikon d700. heeft iemand hier ook 100% goede ervaringen met het focus van bijv. de 7d of 1d mark 4. het kiezen voor een ander merk is natuurlijk best duur. zou dit ook niet overwegen als ik tevreden was geweest.
          nikon d700+mb10, flitsers, statief en een leuke glasbak.

Comment

Indien u de AF wilt gebruiken op een 7D en ook op andere nieuwe Canon Body's gebruik dan nooit Sigma lenzen want dat is om problemen vragen. Bij de oudere Sigma lenzen was er geen probleem indien u het op MF zet. Maar bij de nieuwe Sigma lenzen met Onzuiver Stabilisator vraagt u om problemen.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
              Indien u de AF wilt gebruiken op een 7D en ook op andere nieuwe Canon Body's gebruik dan nooit Sigma lenzen want dat is om problemen vragen. Bij de oudere Sigma lenzen was er geen probleem indien u het op MF zet. Maar bij de nieuwe Sigma lenzen met Onzuiver Stabilisator vraagt u om problemen.
              LOL... ik moet wel een dikke geluksvogel zijn da'k allemaal scherpe lenzen heb (gehad) en dat mijn bodies behoorlijk focussen.
              Waar ik mijn bedenkingen bij begin te krijgen is de CPS service. Duurde dagen vooraleer ik een mail (vanuit Brussel) terug kreeg dat ik kon opsturen of via handelaar kon binnenbrengen. ik gaf bij Fotorubens mijn ingevuld CPS formulier mee, en ik kreeg dan een mail van ehn dat ze een offerte hadden (vonden het redelijk snel, wellicht omwille van het CPS formulier). Ik gaf groen licht voor herstelling en ze dachten aan nog eens 10 werkdagen. Ondertussen alweer enkele dagen geleden. Ben eens beniuwd. Zover ik weet is er op de site sptake van 5 werkdagen.
              Gelukkig is dit de eerste keer, en het is met een lens die buiten garantie valt ondertussen.
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arnolddezwijger Bekijk bericht
                Terug met die camera want dit is echt een canon probleem, lees maar eens op de rest van internet, zelfs de 1d mark 4 heeft hier last van. zeker met sigma lenzen is dit een probleem. natuurlijk zijn hier de sigma's schuld aan. maar ook originele lenzen
                Ik fotografeer sinds 2005 met een eos 20d, diverse lenzen waaronder een 70-200 f4/l en de de kitlens, maar altijd focus problemen gehad.camera is drie keer met lenzen compleet terug geweest bij canon. nu wil ik eigenlijk de 7d gaan kopen met l glas. ik durf dit niet goed meer aan omdat ik ook veel lees over focusproblemen met canon. dit gaat zover dat ik nu aan het kijken ben voor een nikon d700. heeft iemand hier ook 100% goede ervaringen met het focus van bijv. de 7d of 1d mark 4. het kiezen voor een ander merk is natuurlijk best duur. zou dit ook niet overwegen als ik tevreden was geweest.
                Idd, de meeste AF problemen lees je over het merk Canon.
                Bij nikon is dit ook een paar keer voorgekomen maar bijlange zoveel niet als bij canon...
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

ik vind het reuze meevallen met canon eigenlijk, of ik heb zeer veel geluk gehad..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                    Idd, de meeste AF problemen lees je over het merk Canon.
                    Bij nikon is dit ook een paar keer voorgekomen maar bijlange zoveel niet als bij canon...
                    ... Op DPreview bevatten 0,15 tot 0,17% van de berichten over Nikon de term "focus error", afhankelijk van het model. Voor de topcameras van Canon is dat 0,22%. Over de semi-pro Canons zijn er meer klachten dan over hun instapmodellen.
                    Enfin "klachten", deze cijfers zeggen natuurlijk helemaal niets over de term "focus problem", bijvoorbeeld. En misschien zijn Canonmaniaken maniakaal, en vinden Nikon gebruikers hun toestel mooi genoeg zonder AF.
                    Er werden 6 miljoen berichten doorzocht, in drie even grote groepen per merk.
                    Als een toestel meerdere problemen heeft is het aantal klachten per probleem relatief aan het totaal, natuurlijk kleiner.
                    Overbodige wiskunde echter, want als je de normale wetenschappelijke foutmarge van plus en min 30% in rekening brengt blijkt uit dit onderzoek sowieso nergens een signicatief verschil tussen de merken.
                    Een nieuwe d700 met gelijkwaardige lens kost evenwel 50 (vijftig) keer de vermelde 350d, dat wel. Maar geeft volgens die statistiek niet minder aanleiding tot focusklachten dan om het even welke Nikon,... namelijk ook vrijwel belange geen.
                    Last edited by Poza; 12 juli 2011, 17:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Poza Bekijk bericht
                      ... Op DPreview bevatten 0,15 tot 0,17% van de berichten over Nikon de term "focus error", afhankelijk van het model. Voor de topcameras van Canon is dat 0,22%. Over de semi-pro Canons zijn er meer klachten dan over hun instapmodellen.
                      Enfin "klachten", deze cijfers zeggen natuurlijk helemaal niets over de term "focus problem", bijvoorbeeld. En misschien zijn Canonmaniaken maniakaal, en vinden Nikon gebruikers hun toestel mooi genoeg zonder AF.
                      Er werden 6 miljoen berichten doorzocht, in drie even grote groepen per merk.
                      Als een toestel meerdere problemen heeft is het aantal klachten per probleem relatief aan het totaal, natuurlijk kleiner.
                      Overbodige wiskunde echter, want als je de normale wetenschappelijke foutmarge van plus en min 30% in rekening brengt blijkt uit dit onderzoek sowieso nergens een signicatief verschil tussen de merken.
                      Een nieuwe d700 met gelijkwaardige lens kost evenwel 50 (vijftig) keer de vermelde 350d, dat wel. Maar geeft volgens die statistiek niet minder aanleiding tot focusklachten dan om het even welke Nikon,... namelijk ook vrijwel belange geen.

Zo is dat... heb op die Reservoir Dog niet gereageerd (don't feed the trolls hé, die stookt alleen maar of zeurt over vanalles). Maar goed, ik heb er geen klachten over, en ik gebruik mijn lenzen regelmatig volopen. Misschien worden Nikkons wel meer in de studio gebruikt op F 8.0... Serieus dan: ze zijn mekaar waardig wat betreft beeldkwaliteit en AF, zij het dan dat er onderling wel wat kleine verschillen zijn die bij extreme omstandigheden aan het licht komen, maar in de meeste gevallen niet eens van belang zijn.
                      www.musicinframe.be

Comment

Omdat je er zoveel over leest heb ik ook eens de test gedaan.
                        Normaal trek ik meestal dansoptredens, dus weinig licht, hoge ISO en dan nog is uw sluiter af en toe veel te laag.

Omdat niet alle foto's perfect scherp zijn begon ik het ook aan de AF van Canon te wijten.
                        Dus ik leen een D700 met de 70-200 lens van een vriend. Ik weet het je moet een camera leren gebruiken. Maar ik gebruik steeds aperture of sluiter voorkeuze. En ook op de D700 heb ik dan alleen het centrale scherpstelpunt gebruikt omdat ik dat zo gewoon ben.

Achteraf kon ik niet concluderen dat die D700 foto's beter waren dan die met de 5Dii getrokken. Ik vond persoonlijk de 5Dii foto's net iets beter. Naar mijn smaak net iets levendiger, kleuriger en scherper. En ik werk alleen RAW, de foto's werden op gelijkaardige wijze met Aperture3 verwerkt.

Mijn besluit met beide toestellen en vergelijkbare lenzen haal je zeer vergelijkbare resultaten.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                          Blijkbaar een oud draadje, maar legt u dat even technisch uit ?

Totnutoe slaag ik er in om scherpe fotos te maken met de Sigma 30 1.4 en de 180 macro op de 7D.
                          Dat de AF hunt in AI servo bij weinig licht of vlakbij een insect op een bloem in de wind lijkt me niet verontrustend, doet een Canon ook.
                          Last edited by palombian; 14 juli 2011, 13:14. Reden: oud draadje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                            heb op die Reservoir Dog niet gereageerd die stookt alleen maar..........
                            Nee hoor.

Toch is nikon beter.
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Nee hoor.

Toch is nikon beter.
                              Ga jij aan uwe pa maar een D3S vragen om die zak oude lenzen op te schroeven.... en post dan eens wat van die hoogwaardige kwaliteitsfoto's.
                              www.musicinframe.be

Comment

Working...
                              X