Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D focus probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D focus probleem

Toch vind ik de af , meestal gezien als het paradepaardje van de 7D, tot nog toe vrij teleurstellend.
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
      Toch vind ik de af , meestal gezien als het paradepaardje van de 7D, tot nog toe vrij teleurstellend.
      ik ben eens op je site gaan kijken, en ik zie dat je geen enkel 2.8 objectief hebt (laat staan een Canon 2.8). Heb daarnet nog maar eens ondervonden dat op mijn 5DII de Sigma 150mm 2.8 het soms lastig had terwijl de 24-70 2.8, de 35 1.4 en zelfs de 70-300 4.5-5.6 het vlotjes deden (laatste iets minder, maar beter dan de Sigma).

No furhter comment.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

Comment

Op mijn site staat nochtans dat ik een tamron 2.8 heb , maar daar heb ik geen problemen mee wel met mijn canon 1.8 hoewel ik niet echt weet of dit problemen zijn of gewoon mini dof en daarom snel verkeerd.

Plus ik zei 'tot nog toe' zo veel heb ik hem nog niet kunnen testen, maar voorlopig geen wow effect . Ik ben heel benieuwd naar de eerste keer dat ik mijn 400 (jaja 5.6) ga kunnen testen in het veld.

further comment mag altijd
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Ik had de Tamron wel gezien hoor...
          Was maar een ideetje van me...

Wat dat nabewerken betreft: je zou mijn output van gisterenavond eens moeten zien. Ziet er niet uit, tot je gaat nabewerken, dan betert het al een pak. I sommige situaties echt onvermijdelijk. Alhoewel ik met de resultaten van overdag bij goede belichting (lees: ISO 100/200 en korte sluitertijden ifv de brandpuntsafstand) meestal wel zo aan de slag kan.
          www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Voor mij ligt het aan de Sigma reverse-engineering die er vaak niet in slaagt de focus perfect te laten zitten....
            Men heeft geen licentie en loopt aldus letterlijk achter de feiten aan....
            Waarschijnlijk is dat zoals je zegd ook een deel van het euvel.
            Het rare is wel dat wanneer je focust zonder liveview de Sigma lenzen wel degelijk correct en snel kunnen focussen ....even goed als de minder lichtsterke lenzen van Canon en zelfs op de nieuwe 7D.
            Nu Sigma heeft deze problemen dat het één en ander niet compatibel is met recentere body's wel vaker.....na een tijdje zullen ze ook deze bug in hun lenzen wel wegwerken. Het is wel een probleem voor diegenen die graag de oudere lenzen van Sigma vandaag al op hun nieuwere body's willen gebruiken. Soms wordt je haast gedwongen als amateur om een ander merk lens te kopen. De evenknie van de Sigma 180mm macro (van TS) is de Ef 180mm3.5....deze laatste kost haast het dubbele en de beeldkwaliteit lijkt bij vele vergelijkende test ondergeschikt aan die van de Sigma....de keuze is dan snel gemaakt hé.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 9 maart 2010, 11:34.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Het rare is wel dat wanneer je focust zonder liveview de Sigma lenzen wel degelijk correct en snel kunnen focussen ....
              Bij jou mss :-p nuja geen gezaag meer verder gaan fotograferen en onthouden dat ik het niet moet gebruiken voor af. Wie weet komt er door canon nog een firmware update

Comment

Bij jou mss :-p nuja geen gezaag meer verder gaan fotograferen en onthouden dat ik het niet moet gebruiken voor af. Wie weet komt er door canon nog een firmware update
                Een firmware update van Canon zodat Sigma lenzen er beter op werken.....slaap zacht en droom zoet. Mutse. Als er iemand moet gaan updaten dan zal het Sigma zijn via herchipping zodat ze beter werken op de nieuwere body's van Canon.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Op mijn site staat nochtans dat ik een tamron 2.8 heb , maar daar heb ik geen problemen mee wel met mijn canon 1.8 hoewel ik niet echt weet of dit problemen zijn of gewoon mini dof en daarom snel verkeerd.

Plus ik zei 'tot nog toe' zo veel heb ik hem nog niet kunnen testen, maar voorlopig geen wow effect . Ik ben heel benieuwd naar de eerste keer dat ik mijn 400 (jaja 5.6) ga kunnen testen in het veld.

further comment mag altijd
                  Ik begrijp Yourt wel...ik heb een gloednieuwe 5DmkII en in combinatie met de 70-200L 2.8 is ie WOW. Retesnel en zeer goede focus. Zet ik er echter een Cosina 400 5.6 of mijn ouwe Sigma bv op...dan is het mwah. Traag en scherpte is pakken minder.
                  Je leest hier vaak: een 7D heeft kwalitatief goed Canon glas nodig (net als de 5D en de 1D series) om alles eruit te halen wat hij in zich heeft. Ik ben daar, sinds ik deze combi bezit , echt heilig van overtuigd geraakt.

Comment

Er wordt hier wel eens gelachen met de L-verslaving, maar diegenen die er aan verslaafd geraakt zijn weten waarom.
                    De enige uitzondering totnutoe (voor mij) is de Sigma 150 (eigenlijk een macrolens), die schitterend presteert maar toch al eens gaat hunten in slechte lichtomstandigheden. Ik had een beetje gehoopt dat de nieuwe Sigma's ook van die orde zouden zijn qua beeldkwaliteit en dan zou ik de matige AF er bij genomen hebben... tot ik de eerste prijsaankondigingen zag.
                    Als je een carbon racedemper van Acrapovic koopt voor een R1, dan geef je meer geld uit. Voor een stalen "E-keur demper" ga je ook niet evenveel betalen als voor origineel Yamaha materiaal of racerij materiaal. En die goedkope spullen presteren meestal ook niet navenant. Zo simpel is het in 99% van de gevallen.
                    www.musicinframe.be

Comment

Zoals Rupsel eerder aanhaalde: de Sigma 180mm moet qua optische prestaties niet onderdoen voor de L-tegenhanger van Canon en kost bijna de helft.
                      Een niet onbekende Italiaanse natuurfotograaf heeft beide lenzen en raadt de Canon af ten voordele van de Sigma. Dat wil al iets zeggen imho.

Trouwens, Mutse: gebruik je ooit autofocus als je macrofoto's maakt met die lens? Ik alvast niet; die focusring is echt een droom om mee te werken.
                      Last edited by ThierryM; 9 maart 2010, 15:52.
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Zoals Rupsel eerder aanhaalde: de Sigma 180mm moet qua optische prestaties niet onderdoen voor de L-tegenhanger van Canon en kost bijna de helft.
                        Een niet onbekende Italiaanse natuurfotograaf heeft beide lenzen en raadt de Canon af ten voordele van de Sigma. Dat wil al iets zeggen imho.

Trouwens, Mutse: gebruik je ooit autofocus als je macrofoto's maakt met die lens? Ik alvast niet; die focusring is echt een droom om mee te werken.
                        Ik had het over de 150mm van Sigma, die 2.8 is (en geen 180 mm 3.5)... en ik kocht die net omwille van zijn optische eigenschappen, en toch iets betere AF nog dan de Sigma 180mm 3.5:

An optically great lens will not show its strength if it delivers an out of focus image. Unfortunately, I had a lot of mis-autofocused results from this lens - far more than could have been my fault. Sigma's internal HSM (Hypersonic Motor) autofocusing is very nice - quiet with FTM (Full Time Manual) focusing. But it is only moderately fast and it showed inconsistent accuracy in both one-shot and AI Servo AF modes. The Sigma 150 focuses even more slowly in low light.
                        Ik gebruik die 2.8 (niet voor macrofoto's uiteraard), en ik weet dat snellere AF kan... maar toch vind ik mijn Sigma een super uitzondering. Samen met de Sigma 180 mm 3.5 dan.

En las je voor Nikon kiest zit je blijkbaar nog beter bij de Sigma (hey, terug een beetje on topic): de Sigma verslaat blijkbaar de Nikkors qua CA, Af,...
                        www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht

Zelden maar dit was het punt niet echt, ik vind het gewoon jammer dat het niet goed werkt. En die scherpstel ring is idd lekker, de scherpte is lekker, dof is lekker, mega lensje behalve de snelheid en af accuraatheid (op 7D)

@ Yourt : niet iedereen heeft het geld om allemaal L-lenzen te kopen, diegene die ik niet zo veel gebruik moeten (mogen natuurlijk wel) dit niet zijn. Diegene die ik meest gebruik zijn mijn macro (met sigma voordeel) en mijn tele 400mm 5.6 wel L lens. Vooral bij die laatste had/heb ik grote verwachtingen om sneller / accurater te focusen en bij minder licht te gebruiken.

Comment

@ Yourt : niet iedereen heeft het geld om allemaal L-lenzen te kopen, diegene die ik niet zo veel gebruik moeten (mogen natuurlijk wel) dit niet zijn. Diegene die ik meest gebruik zijn mijn macro (met sigma voordeel) en mijn tele 400mm 5.6 wel L lens. Vooral bij die laatste had/heb ik grote verwachtingen om sneller / accurater te focusen en bij minder licht te gebruiken.
                            Ik ga nog eens een vergelijking maken (tweede vandaag, en weer met een moto):
                            deze keer heb je geen Yamaha maar een Suzuki Bandit 600... of zelfs een 1200 Bandit. je kan met beiden één en ander doen, maar voor offroad zijn ze al minder geschikt. Voor Trial al helemaal niet. EN je kan er ook mee op cirucit. Met wat oefenen kan je best goed mee. En kan je op vrije circuitdagen van beginners naar groep 2. Maar wil je verder, dan heb je een GSXR nodig. Anders hinder je de anderen en kan je niet meer mee.

Vul nu her en der Macrofotografie - snapshots - concertfotografie - budget DSLR - F4-5.6 lens - L-glas -VR lens in en je bent er.
                            ALLEEN: hier zijn er altijd die verwachten van met een Bandit van 1996 met standaardbanden op het podium te eindigen in een race in de regen. En dat heb je minder in het motowereldje. Geen geld? Langer sparen, andere zaken laten, blijven dromen. Maar het materiaal maakt wel degelijk een verschil. Mijn 40D is al goed, en als ik daar een 28-200 3.5-5.6 van Canon opzet, zal ik daar wel op een concert mee terecht kunnen. Maar bij slechte lichtomstandigheden kan ik niet op tegen mijn Canon 5DII met 2.8 glas erop. Plain and simple.

EDIT: en die moto moet je tunen en afstellen, je DSLR moet je instellen en postprocessing op je RAW files doen.
                            Last edited by Yourt; 9 maart 2010, 21:34.
                            www.musicinframe.be

Comment

Lol, natuurlijk maar dan nog blijft het een kwestie van geld en waar je het aan wil geven. Eenmaal ik werk wil ik ook wel de top class lenzen kopen zo staan er nog wel een aantal op de verlanglijst.

Nu we toch bezig zijn heb ik eigenlijk nog een paar vraagjes waarvan ik eigenlijk nog geen antwoord heb gevonden:

1) waarom licht de ene keer alles van de 7D op wanneer je scherpstelt en de andere keer enkel een piep toontje?

2) Waarom is het matglas in een 7D zo "gespikkelt" ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen het is gelijk er al een korrel in zit. Heeft dit een voordeel? want ik vind het vrij irritant wanneer ik mf scherpstel.

I'm feeling like a noob

Comment

Lol, natuurlijk maar dan nog blijft het een kwestie van geld en waar je het aan wil geven. Eenmaal ik werk wil ik ook wel de top class lenzen kopen zo staan er nog wel een aantal op de verlanglijst.

Nu we toch bezig zijn heb ik eigenlijk nog een paar vraagjes waarvan ik eigenlijk nog geen antwoord heb gevonden:

1) waarom licht de ene keer alles van de 7D op wanneer je scherpstelt en de andere keer enkel een piep toontje?

2) Waarom is het matglas in een 7D zo "gespikkelD" ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen het is gelijk er al een korrel in zit. Heeft dit een voordeel? want ik vind het vrij irritant wanneer ik mf scherpstel.

I'm feeling like a noob
                                1-RTFM

2-Dat hebben alle moderne matglazen, die hebben "microlensjes" om een helder zoekerbeeld te geven bij lichtzwakke lenzen.
                                Je koopt toch geen 7D om zelf scherp te gaan stellen?

Comment

Working...
                                X