Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D mk III als allround?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1D mk III als allround?

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
    Ik was gisteren op Professional imaging in Nederland, en daar stond ook een canon stand, waarbij ik de vraag stelde om een nieuw toestel te kopen.
    'Een nieuwe 7D kopen of occasie 1D mk III' ? En geen van deze heren kon me een antwoord geven... Hetgene ze zeiden was, koop de mk IV ja, ma ja,... prijskaartje

Dus nu weet ik het natuurlijk nog altijd nie he...
    vind hun antwoord vrij logisch t zijn Canon-commercanten he

1D3 + 5D is hele leuke combo!!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

't waren idd commercanten :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
        1D3 + 5D is hele leuke combo!!
        Klopt volledig. Dat is de combinatie waar ik dagelijk mee op pad ga. De 1D voor het 'zwaardere' werk, de 5D portretten e.d.

En aangezien je veel sport doet zal je een 1DIII niet beklagen!
        | www.fototbr.be - Huwelijksfotograaf en freelance persfotograaf voor het Brugsch Handelsblad/Krant van West-Vlaanderen |
        100% Canon - 50% Mac - 25% Strobist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door triple-s Bekijk bericht
          Ik was gisteren op Professional imaging in Nederland, en daar stond ook een canon stand, waarbij ik de vraag stelde om een nieuw toestel te kopen.
          'Een nieuwe 7D kopen of occasie 1D mk III' ? En geen van deze heren kon me een antwoord geven... Hetgene ze zeiden was, koop de mk IV ja, ma ja,... prijskaartje

Dus nu weet ik het natuurlijk nog altijd nie he...
          hier twijfel ik dus ook over... op de 7D kan je hogere ISO instellen, maar voor sport lijkt het me toch gewoon beter om voor een 1DmkIII te gaan. mss dat de 2de handsprijzen nog een beetje zakken.

Comment

mkIII kun je wel behoorlijk allround noemen ja, aangezien er nogal wat beroeps mee rondlopen..

gewicht vind ik zelf nogal meevallen, of mss beter gezegd, de gewichtsverdeling..

de keren dat ik es met een mkIII kon spelen, had ik nooit het idee dat ik met een topzware pro-body op pad was..ik vond hem juist lekker in de hand liggen..

een camera kan mss zwaar zijn, maar gewichtsverdeling of lekker in de hand liggen is zeker zo belangrijk..

de gewichtsverdeling van de mkIII vind ik erg prettig te noemen..ook met de wat zwaardere tele's erop..

supersnel, robuust, kan een behoorlijk tikkie hebben, en je kunt zowat alles naar eigen voorkeur en behoefte instellen..(wat voor mij nu juist wel weer een nadeel was, aangezien deze mkIII ingesteld was naar verlangens en behoeftes van de eigenaar.. effies zoeken dus, maar na een kwartiertje had ik de boel door, en knallen maar.. )

toppie-toppie camera, en ik wou dat ik er zelf eentje had...

voorlopig blijft het bij af en toe es eentje te leen hebben, alleen de 'merde' is dat je naderhand weer met je eigen amateur-cam op pad moet... (dan kom je ineens weer in een heeel andere wereld terecht.. )

het is niet eerlijk! hahahaha!

Comment

Working...
            X