Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactcamera 100-250 €

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• compactcamera 100-250 €

Wat is de beste compactcamera (zo compact mogelijk, dus zeker geen halve reflexen..) tussen de 100 en 250 € die momenteel te koop is?
    De camera dient vooral om te gebruiken bij feestjes, uitstappen, reizen,... dus voor algemeen gebruik eigenlijk.
    Alvast bedankt.

Re: compactcamera 100-250 €

Kijk eens naar de panasonic fs10 (€160), de CANON IXUS 100 €229 en de Panasonic tz6, vooral die laatste is de beste camera onder €250.
    Ik zelf heb momenteel de Panasonic FS42 gekocht wat ik persoonlijk de beste camera onder de €100 vind, ik heb ook aan iemand de FS10 aangeraden (en die heeft die ook gekocht).
    Maar als je een camera van ofwel Canon ofwel Panasonic koopt ga je nooit ontevreden zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.DeKodak Bekijk bericht
      Wat is de beste compactcamera (zo compact mogelijk, dus zeker geen halve reflexen..) tussen de 100 en 250 € die momenteel te koop is?
      De camera dient vooral om te gebruiken bij feestjes, uitstappen, reizen,... dus voor algemeen gebruik eigenlijk.
      Alvast bedankt.
      Beste is natuurlijk nogal een subjectief begrip onderhevig aan een diverse persoonlijke voorkeuren. De ene persoon kan een camera helemaal geweldig vinden terwijl de ander hem driemaal niks vindt omdat hij/zij andere eisen stelt aan scherpte/ruis/kleuren/afmetingen/gewicht/brandpunt/zoom stelt.

Dat gezegd, kijk eens naar Panasonic's Lumix serie of naar Canon's Ixus serie. Daar zou mijn voorkeur naar uit gaan als ik nu een compactje zou kopen. Voor degelijke reviews ga ik altijd naar DPreview.com. Succes!

Comment

Helemaal mee eens, er zijn ook een paar goede Nikons maar buiten je richtprijs.

Comment

ik zou voor de Sony CyberShot DSC-W320 gaan ,+- 139 euro
          Technische specificaties van de Sony CyberShot DSC-W320

Fotokwaliteit
          Megapixels 14.1 Megapixels
          Maximale resolutie 4320 x 3240 Pixels
          Lens en Focus
          Optische zoom 4 x
          Digitale zoom 8 x digitaal
          Lens 26 - 105 mm
          Image stabilizer
          Belichting
          Flitser Ingebouwd
          Flitsvoetje Niet aanwezig
          Maximale ISO-waarde 3200
          F (diafragma) waarde 2,7 - 5,7
          Sluitertijd 1/8 - 1/1600 seconde
          Geheugen
          Geheugenkaart SD (Secure Digital), Memory Stick Pro Duo, Memory Stick PRO Duo High Speed, Memory Stick Pro, SDHC (Secure Digital High Capacity), Memory Stick PRO-HG Duo
          Intern geheugen 28 MB
          Fotocompressie RAW, JPEG
          Fysieke eigenschappen
          Schermresolutie 230000 pixels
          Schermdiagonaal 2,7 inch
          Breedte 9,2 cm
          Hoogte 5,1 cm
          Diepte 1,7 cm
          Gewicht 117 gram
          Last edited by Bloatenaas; 1 maart 2010, 20:58.
          Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

kijk ook eens naar een TZ7 van Panasonic, net boven 250 Euro.
            20D 40D 12-24F4 50F1.8 400F5.6 150F2.8 TZ7
            Het fotoblog van Bertpix.

Comment

Ja die wou ik ook aanraden maar die is wel wat duurder dan €250 maar wel een echte aanrader inderdaad. Goeie wijde tot tele lens, os die goed werkt, hd-video met stereo geluid en autofocus en zoom terwijl je filmt.
              Effe op sommen:
              -Zoom 25-300mm met optical stabilisation
              -Uitstekende filmmodus: -HD film in een compact formaat (langer filmen zonder kwaliteitsverlies)
              -Zoom met autofocus terwijl je filmt
              -Stereogeluid
              -Heel goeie fotokwaliteit

Dit is zowat mijn droom compactje, indien ik het geld zou hebben zou ik hem nu hier hebben staan xD.

De goedkopere versie hiervan is de Tz6 die eigenlijk hetzelfde is maar dan zonder hd-video en zonder stereo geluid.

Comment

Oké, bedankt voor de vele tips.
                Zal de vernoemde types keer vergelijken.
                Ik heb ook al paar goede dingen gehoord van de Sony CyberShot DSC-W350.

Comment

ik ben ook op zoek naar een andere compact.
                  Ik heb nu (naast mijn 2 5D's) een canon powershot SX 10 IS maar ik vind hem te groot en zoek dus iets dat los in de broekzak kan en toch een deftige zoom heeft.
                  had de Panasonic Lumix TZ7 eens bekeken op het net en zie dat er ook een TZ8 komt, maar ik vind nog niet direct prijs.

Als ik met een compactje fotografeer erger ik mij altijd aan de manier van de sluiter. Het lijkt zo middeleeuws als je een 5D gewoon bent

En canon heeft blijkbaar net de SX210 uit met 14x optische zoom, ga deze ook eens nader bekijken.
                  Last edited by jonez; 25 maart 2010, 17:05.
                  WWW.JOPIX.BE
                  Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                    ik ben ook op zoek naar een andere compact.
                    Ik heb nu (naast mijn 2 5D's) een canon powershot SX 10 IS maar ik vind hem te groot en zoek dus iets dat los in de broekzak kan en toch een deftige zoom heeft.
                    had de Panasonic Lumix TZ7 eens bekeken op het net en zie dat er ook een TZ8 komt, maar ik vind nog niet direct prijs.

Als ik met een compactje fotografeer erger ik mij altijd aan de manier van de sluiter. Het lijkt zo middeleeuws als je een 5D gewoon bent

Jij moet even gaan kijken in 't topic dat Evi gestart heeft, meer naar uw waarde
                    Eventjes €100 bijsparen en een compact waar je meer aan zult hebben.

Comment

linkje naar dat topic?
                      ik vind het niet direct.
                      WWW.JOPIX.BE
                      Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                        linkje naar dat topic?
                        ik vind het niet direct.
                        Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

vond je het écht niet?

Comment

Bekijk ook even hier commentaar over de TZ7

kieskeurig.be/digitale_camera/panasonic/dmc-tz7

De nieuwere TZ 8 kost bij art&craft 289 euro artencraft panasonic_dmc_tz8_silver_digital_camera
                          Dus iets buiten budget, maar misschien wat beterkoop ergens anders...eventueel via deze site tweakers.net

Succes met de zoektocht
                          Last edited by willydp; 25 maart 2010, 20:27. Reden: meer info
                          Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Working...
                          X