Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleur-voorkeur camera merk

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kleur-voorkeur camera merk

Hallo,

Graag had ik van jullie meer geweten over welke camera ik best koop als ik deze week eentje bestel. Ik ben op zoek naar een digitale compact-camera, als features had ik vooral graag ongeveer 5x optical zoom en in de mate van het mogelijk Full HD film-mogelijkheid met stereo geluid. Ik weet wel dat dit momenteel nog wat schaars is. Ook had ik een budget van 250-300 voor ogen.

Maar de belangrijkste vraag komt nog: welk merk biedt de mooiste foto's momenteel? Ik heb zo eens te horen gekregen van een verkoper dat Fuji veel groene foto's geeft, dus als je een landschap fotografeert ermee, dat je dan werkelijk prachtig groen ziet op de foto's. Nu ken ik zelf niet zoveel verschillen maar mijn voorkeur ging jarenlang naar Canon voor de kleuren en de scherpte van de beelden. Maar mijn oog viel nu deze week ook op Sony, bvb een DSC W380. Ook omdat ik van vrienden altijd al gevonden heb dat Sony ook mooie kleurweergave en scherpte geeft. En zeker nu ook SD kaartjes ondersteund worden. Delen jullie mijn mening?

Graag jullie opinie vooral over welk merk welke kleuren geeft.

Alvast dank!

Re: kleur-voorkeur camera merk

Nikon: rood-roze
    Canon: geel
    Sony: blauw
    Pentax: oranje, in tegenlicht eerder paars tenzij je het toestel op een donderdag gekocht hebt
    Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
    - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bart81 Bekijk bericht
      Hallo,

Ook omdat ik van vrienden altijd al gevonden heb dat Sony ook mooie kleurweergave en scherpte geeft. En zeker nu ook SD kaartjes ondersteund worden. Delen jullie mijn mening?
      Scherpte en kleurweergave hebben niets met geheugenkaartjes van doen.

Comment

Toch wel, de CF (Color Focus)-kaartjes zijn subliem in kleurweergave, terwijl de SD (Sharpening Density) -kaartjes uitblinken in scherptediepte.
        Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
        - Isaac Asimov-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          dat beweert de TS toch niet? wat is dat nu voor een idiote opmerking...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik zou voor een panasonic Fz10 gaan die heeft alles wat je wilt voor maar €150 en kleur is bull**** een camera moet goeie foto's trekken en meer niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              dat beweert de TS toch niet? wat is dat nu voor een idiote opmerking...
              Je moet ook het citaat lezen.....

Comment

Helemaal in het begin van de digitale fotogafie waren er wel wat verschillen tussen de merken wat kleurweergave betreft. Op dit ogenblik zou elke camera, maakt niet uit welk merk, ongeveer dezelfde kleuren moeten weergeven op de foto's. De witbalans is bepalend voor de kleuren, met een juiste instelling mag er weinig verschil zijn.

En als de kleuren niet perfect zijn, dan kan je daar meestal achteraf nog wel wat aan veranderen als je de foto's bewerkt.

Met fotorolletjes waren er wel wat kleurverschillen, digitaal kan alles naar je eigen wens aangepast worden.

(Wat de opslag op geheugenkaartjes betreft, daar gaat het over ééntjes en nulletjes, dat heeft dus ook totaal geen invloed op de kleurweergave van je foto's...)
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  (Wat de opslag op geheugenkaartjes betreft, daar gaat het over ééntjes en nulletjes, dat heeft dus ook totaal geen invloed op de kleurweergave van je foto's...)
                  Vroeger had Sony z'n eigen (duur) systeem van opslag: Memory Stick, Memory Stick Micro, Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo™ HX, Memory Stick Duo. Vandaar volgende uitspraak in de openingspost:
                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart81 Bekijk bericht
                  ... En zeker nu ook SD kaartjes ondersteund worden...
                  Meer moet daar niet achter gezocht worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Helemaal in het begin van de digitale fotogafie waren er wel wat verschillen tussen de merken wat kleurweergave betreft. Op dit ogenblik zou elke camera, maakt niet uit welk merk, ongeveer dezelfde kleuren moeten weergeven op de foto's. De witbalans is bepalend voor de kleuren, met een juiste instelling mag er weinig verschil zijn.

En als de kleuren niet perfect zijn, dan kan je daar meestal achteraf nog wel wat aan veranderen als je de foto's bewerkt.

Met fotorolletjes waren er wel wat kleurverschillen, digitaal kan alles naar je eigen wens aangepast worden.

nee dat is niet zo, daar is een verschil tussen kleurrendering en WB.
                    niet alle toestellen hebben dezelfde kleurweergave bij zelfde correcte WB , en dit is zelfs binnen een fabrikant zo. CCD geven doorgaands ook beter kleuren dan CMOS.
                    Sommige fabrikanten gebruiken RGBG1 patroon ipv RGB juist voor betere kleurweergave.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                      Vroeger had Sony z'n eigen (duur) systeem van opslag: Memory Stick, Memory Stick Micro, Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo™ HX, Memory Stick Duo. Vandaar volgende uitspraak in de openingspost:
                      Meer moet daar niet achter gezocht worden.
                      Akkoord, maar dan had ie het beter moeten formuleren.

Comment

Akkoord, maar dan had ie het beter moeten formuleren.
                        Maar zelfs ik had het begrepen...

Comment

Working...
                        X