Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste keuze voor beginner? Sony Alpha DSLR-A330L vs Canon EOS 1000D vs Nikon D3000

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beste keuze voor beginner? Sony Alpha DSLR-A330L vs Canon EOS 1000D vs Nikon D300

Oorspronkelijk geplaatst door Miggi1907 Bekijk bericht
    Alvast hartelijk bedankt voor de comments, heb ook nog wat reviews opgezocht en heb mijn keuze al kunnnen verkleinen tot de 1000D en de D300... Laat de comments maar komen, hoe meer opinies hoe beter
    Tja, zoals hierboven al een paar keer gezegd: ze zullen alle 3 ruim voldoen hoor (- elk toestel heeft zijn voor- en nadelen; wat sommigen ook beweren, er is er geen enkel met enkel plussen -), en met jouw initiële keuze loop je alvast €50 cashback mis .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Re: Beste keuze voor beginner? Sony Alpha DSLR-A330L vs Canon EOS 1000D vs Nikon D300

Lees eens https://www.kieskeurig.be/digital_sp...era/informatie
      Kan je helpen om uw keuze te maken.
      Succes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
        Alles behalve de Sony, Sony heeft nog altijd niet de kwaliteit in hun beginner camera's die Canon en Nikon wel hebben.
        Ik heb vroeger een D40 gehad en die was echt super dus de D3000 raad ik zeker aan.
        op uwe kop gevallen of zoiets ?
        de a330 gebruikt een CCD sensor wat maakt dat je zeer goede beelden krijgt op lage ISO, beter dan met CMOS, op hogere ISO heb je iets meer ruis.

Als hoge ISO belangrijk is dan is de pentax-k-x volgens mij het aangewezen toestel, en anders ook. Biedt heel veel mogelijkheden, toestel met een van de beste beeldkwaliteit binnen APS, beter dan de veel, veel duurdere nikon d300s

Comment

Ben naar de winkel geweest, om eens te kijken welke het beste in de hand lang en denk dat het de 1000D gaat worden, de grip lag mij echt het beste. Nu is mijn enige vraag nog of ik voor de versie met de kitlens 18-55mm met of zonder IS zou gaan, wat is jullie mening hierover? groot merkbaar verschil? want het verschil in prijs tussen de versie met of zonder is eig niet zo groot...
          Canon EOS 600D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.8 II & Lensbaby Scout

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miggi1907 Bekijk bericht
            Nu is mijn enige vraag nog of ik voor de versie met de kitlens 18-55mm met of zonder IS zou gaan, wat is jullie mening hierover? groot merkbaar verschil? want het verschil in prijs tussen de versie met of zonder is eig niet zo groot...
            Dat is een vraag die toch nog maar een paar honderd keer met ja is beantwoord.....

Een aardig alternatief is de Sigma 18-50 2.8-4.5 OS HSM , iets beter gebouwd, iets lichtsterker, zonnekap meegeleverd en geen draaiende frontlens

Last edited by Keeskanon; 1 maart 2010, 17:50.

Comment

Telekees
              Mijn gedacht gaat nu ook naar Canon EOS 1000 D in een voordelen pakket met EFS 18 55
              F 3,5-5,6 II bulk en EF 70-300 F 4.05.6 III USM
              waarom een ander merk voor het objectief ?
              Zij de dezelfde objectieven van de camera dan niet goed ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wil Bekijk bericht
                Telekees
                Mijn gedacht gaat nu ook naar Canon EOS 1000 D in een voordelen pakket met EFS 18 55 F 3,5-5,6 II bulk en EF 70-300 F 4.0 5.6 III USM
                Waarom een ander merk voor het objectief ?
                Zij de dezelfde objectieven van de camera dan niet goed ?
                Ik ga hier maar even op in, in het forum en niet in de prive berichten, dan heeft een ander er ook nog wat aan:
                De meegeleverde lns EFs 18-55 II bulk is optisch van veel mindere kwaliteit dan de 18-55 IS , die met de duurdere modellen wordt meegeleverd.
                Ik neem verder aan dat de 70-300 niet in het pakket zit maar de 75-300, die is van veel mindere kwaliteit.
                Die beide lenzen zijn niet aan te raden omdat er goede alternatieven zijn:
                Voor de standaard lens de Canon EFs 18-55 IS , dus de versie MET stabilisatie of de eerder door mij genoemde Sigma, de laatste heeft een paar voordeeltjes boven de Canon. (Zie ook zoekfunctie)
                Voor de telelens de Canon EFs 55-250 IS, is gewoon de beste voordelige telelens, heeft ook stabilisatie.

Comment

Bron: Chip foto video magazine 07/2009.
                  Uitgebreide test van digitale camera's waaronder Canon 1000D vs Nikon D60 (D3000 niet besproken)

De Canon 1000D: De natuurlijker foto's van de Canon geven de doorslag (ivm Nikon D60), ook al haalt de kitlens niet alles uit de camera wat erin zit. De bediening en de uitrusting zijn niet ideaal, zoals je bij deze klasse kunt verwachten. Het geringe gewicht is echt fijn voor als je onderweg bent. Beeldkwaliteit scoort de camera 89/100 (ter vergelijking: Nikon D90: 88/100 en D60: 73/100)

In dit segment zou ik eveneens voor de Canon gaan, weliswaar zou ik de kitlens laten voor wat het is en een iets betere lens kopen. (hoeft daarom niet duur te zijn).
                  Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Heb voor dezelfde keuze gestaan (instap DSLR) en deze kandidaten ook allemaal overwogen. Uiteindelijk is het de EOS450D geworden. Waarom?

- De Sony A330 is een fantastische camera voor mensen die eigenlijk een point & shoot willen, maar dan met DSLR kwaliteit. De LiveView werkt zoals bij een compactje, het is een licht en handelbaar ding en de interface is geschikt voor beginners. Echter die opzet heeft ook z'n nadelen, het toestel is niet echt ontworpen om als een echte DSLR (via viewfinder) gebruikt te worden. Daarvoor is de grip te klein en ook de viewfinder zelf is niet groot. Mijn ouders bv. hebben er één gekocht - omdat ik hen dat aangeraden had (wegens juiste doelgroep en nog wat Minolta lenzen) - en qua beeldkwaliteit valt er weinig op aan te merken.

- De Nikon D3000 is nergens slecht in, maar blinkt ook niet uit in iets. Met de Guide mode is het wel een toestel dat ook op pure amateurs gericht is (als je je wat in de materie verdiept heeft zo'n modus al snel weinig toegevoegde waarde), maar dan lijkt de aanpak van de A330 (superbe LiveView) mij zinvoller. Ontbreken van LiveView is t.o.v. de Canons geen punt voor een beginner, want dat gebruik je (in de beperkte Canon/Nikon stijl van LiveView) toch niet. Echter het belemmert misschien wel je toekomstige groei als hobbyfotograaf (en dan is het spijtig geld te moeten geven aan nieuwe body's wanneer je eigenlijk lenzen aan het kopen zou moeten zijn).

- De Canon EOS1000D tenslotte was mijn keuze, wegens goeie feature set, het merk (niet op zich maar het daaraan verbonden lenzenaanbod - Nikon was ook goed geweest), en de manier waarop het ding in de hand ligt (subjectief maar toch). Echter in december 2009 vond ik die nergens (aan een goeie prijs) met de IS 18-lens (de non-IS versie valt te mijden). Het prijsverschil met een (scherp geprijsde) EOS450D bedroeg slechts 50 EUR, dus dan ben ik daar voor gegaan. Uiteindelijk een faire meerprijs voor een groter scherm, betere AF, betere fps, spot metering, AEB en nog wat zaken die ik nu nog niet echt nodig gebruik, maar er hopelijk voor zorgen dat ik langer met dit toestel zal verder kunnen.

Pentax K-x is prijskwaliteit ook erg goed, moet je zeker eens bekijken.
                    Last edited by Dust44; 7 maart 2010, 13:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dust44 Bekijk bericht

Pentax K-x is prijskwaliteit ook erg goed, moet je zeker eens bekijken.
                      Maar dan moet je natuurlijk wel verder durven kijken dan je "sonycanonikon" neus lang is.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Iedereen die hier comments heeft geschreven is hartelijk bedankt, Ik heb uiteindelijk voor de Canon 1000D met 18-55mm IS kitlens gekozen...Kijk er naar uit om eraan te beginnen!
                        Canon EOS 600D + Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS, Canon EF 50mm f/1.8 II & Lensbaby Scout

Comment

Veel plezier ermee !
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Working...
                          X