Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 550d

Hallo forumleden,

Zijn er hier al forumleden die al in het bezit zijn van de 550D?
    Wat zijn jullie bevindingen tot nu toe, plaats gerust eens een foto
    Zijn er al eigenlijk uitgebreide testen van de can 550d?
    Aan allen een leuke zondag toegewenst!

Mvg
    Olivier
    Aan het werk kent men de meester

Re: Canon 550d

Voor leuke revies van camera's is Youtube een paradijs:

www.youtube.com, en uiteraard zoeken op canon 550D

Comment

Op cameralabs.com zijn de videomode en High ISO waarden al gereviewed, het is nog altijd afwachten op een grondige review van het toestel zelf.
      Er zijn ook al mensen daar die er fotos mee getrokken hebben.

Op digitalrev.com is er een klein filmpje over de 550D, ook best wel interessant.

Ben ook aant wachten op een vergelijking tussen de canon en de sony voor ik een beslissing maak.

Comment

we wachten met zijn allen

Comment

Olivier,

Je hebt hier ondertussen een hoop draadjes gestart over het nut van een DSLR of en compact waarvan je hoopt dat die beter is dan een reflex.
          Een keuze maken is niet gemakkelijk maar een zoektocht door de schitterende BD zoekfunctie zou dit draadje overbodig maken.
          Google zal ook veel info opleveren alsook DPreview en anderen gerespecteerde sites.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
            we wachten met zijn allen
            Zo ben ik benieuwd naar een Pentax [lol]

Maar even serieus: Het wordt voor mij óf een Canon, óf een Pentax.
            Canon heb ik al een 80-200 mm objectief voor; voor een Pentax heb ik diverse K-bajonet vatting objectieven.
            Dus wordt het óf een Canon 450/500/550 óf een Pentax K-x.
            Maar ik hou niet van een kleine camerabody.
            Filmfunctionaliteit heb ik geen behoefte aan, maar Liveview lijkt me weer wel handig (voor macro).
            De Pentax K10 is kwa groote een body naar mijn zin (vanmiddag in mijn handen gehad) ... Maar dat was een kostbare combinatie body/lens..
            € 500 is toch echt de max ...
            Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              Olivier,

Je hebt hier ondertussen een hoop draadjes gestart over het nut van een DSLR of en compact waarvan je hoopt dat die beter is dan een reflex.
              Een keuze maken is niet gemakkelijk maar een zoektocht door de schitterende BD zoekfunctie zou dit draadje overbodig maken.
              Google zal ook veel info opleveren alsook DPreview en anderen gerespecteerde sites.
              Ben nog niet volledig overtuigd
              de zoektocht is plezanter dan het doel op zich

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht

Canon heb ik al een 80-200 mm objectief voor;
                .
                Ik neem aan dat die 80-200 de EF 80-200mm f/4.5-5.6 is.
                Dat is absoluut geen reden om een aankoopkeus op te baseren, het is een heel erg basic telezoompje voor mensen die 200€ voor een lens teveel vinden.
                Ik ben , zoals bekend, heel erg van de basic spullen maar vind dat ding gewoon niet goed genoeg.
                Er zijn (en dat is een van de grootste voordelen van Canon) zat leuke en voordelige alternatieven die optisch rondjes lopen om dat ding.

Comment

En voila, sinds gisteren full review op cameralabs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohnB Bekijk bericht

Canon heb ik al een 80-200 mm objectief voor; voor een Pentax heb ik diverse K-bajonet vatting objectieven.
                    Dus wordt het óf een Canon 450/500/550 óf een Pentax K-x.
                    Maar ik hou niet van een kleine camerabody.
                    Waarom dan niet gaan voor de Canon 50D. Nog altijd een uitstekende body. Makkelijker
                    te bedienen en vaak met de iets zwaardere lenzen beter in evenwicht. Bovendien hoef je
                    je over heel dat filmen geen zorgen te maken, dat doet ie gewoon niet.

Comment

heb dit weekend een 550D aangeschaft, mijn eerst eigen spiefelreflex dus veel kan ik er niet over zeggen, heb wel al gewerkt met 3tal andere spiegelreflex'kes van andere personen en deze kleine puntjes vielen me op:

-bijzonder helder/deftig scherm
                      -ligt zeer goed in de hand
                      -instellingen zijn zeer handig te veranderen en in het menu is het gemakkelijk werken.
                      -de verkoper van foto konijnenberg zei me ook dat de filmfunctie stukken beter is dan de 500D, heb ik zelf nog niet geprobeerd (ben nu bezig met het boekske deftig door te lezen )

Grtz

Comment

Working...
                      X