Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf Nikon D300s of D700?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

    zijn de DX-lenzen slechter van kwaliteit op een fullframe dan op een D300S? Ik heb gezien dat een D700 automatisch een DX lens herkend en een uitsnijding maakt door de zoeker waardoor de vegnitering is weggesneden. M.a.w. zijn de foto's dezelfde kwaliteit.
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

    Comment


    • #17
      Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

      De foto's zijn van 'mindere' kwaliteit, omdat je maar een foto van 5,5MP overhoudt. De vignetering zie je niet op een D700(alleen een lijntje), dat zie je alleen op een D3.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #18
        Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

        Dat is niet goed! Dat hadden ze mij niet in de winkel verteld. Dus die D300s komt en meer in de 'picture'
        Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

        Comment


        • #19
          Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          De foto's zijn van 'mindere' kwaliteit, omdat je maar een foto van 5,5MP overhoudt.
          Dat is niet waar, je houdt een 5.1Mp uitsnede over van een foto die gemaakt is met een fullframe camera, dus mét de volle kwaliteit van de FX-sensor, dat is heel wat anders dan een foto gemaakt met een sensor die 5.5 Mp telt.
          Als ik de D3 "in-camera" laat croppen dan wordt de kwaliteit van de prent niet slechter alleen het formaat wordt kleiner door de uitsnede.

          Comment


          • #20
            Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

            BTW; daarstraks klapke gedaan met onze plaatselijke Nikon-verdeler. Die wist me "off the record" te vertellen dat het beter is wat te wachten op de nieuwe modellen die vanaf maart gelanceerd zullen worden.

            Doet zelf momenteel zelfs geen D700 meer in stock

            Bestaande modellen zullen naar alle wss sterk in prijs dalen.

            Rumors, rumors or reality, who will tell
            Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

            BD1614BE

            Comment


            • #21
              Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

              Nikon zelf over een kleine week, met een beetje geluk ;-)
              Focus of Imaging show will take take place from March 7-10th, 2010 in Birmingham, UK. Nikon will be present at the show. Their schedule of events can be found here or here. Of specific interest are the two “PRESS MORNING” (why the CAPS?) slots from 10:45 and 11:45 on Monday morning, March 8th, 2010. Both […]

              Comment


              • #22
                Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                Oorspronkelijk geplaatst door Rogerke Bekijk bericht
                Dat is niet waar, je houdt een 5.1Mp uitsnede over van een foto die gemaakt is met een fullframe camera, dus mét de volle kwaliteit van de FX-sensor, dat is heel wat anders dan een foto gemaakt met een sensor die 5.5 Mp telt.
                Als ik de D3 "in-camera" laat croppen dan wordt de kwaliteit van de prent niet slechter alleen het formaat wordt kleiner door de uitsnede.
                Is de kwaliteit nu dezelfde of niet?
                Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                Comment


                • #23
                  Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                  zelfde kwaliteit, kleinere foto.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                    Moeilijke keuze collega's......
                    Hier ben ik nu al meer dan een maand mee bezig...
                    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                      Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                      Moeilijke keuze collega's......
                      Hier ben ik nu al meer dan een maand mee bezig...
                      als je niet vlug van plan bent om ook je lenzen naar FF over te schakelen.... koop dan de D300
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                        ...Mijn D200 heb ik als reserve gehouden; hij blijft evenwel werkloos in de kast liggen.
                        idem hier. ik denk dat de kleine hem binnenkort gaat erven. (allee, figuurlijk erven he, ik ben niet van plan mijn kaars voortijdig uit te blazen)
                        erik, Nikon materiaal

                        'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                          waarschijnlijk inderdaad de beste keuze.
                          Wat vinden jullie van de film functie?
                          Kan dit een filmcamera evenaren?
                          Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                            Ik heb eigenlijk nog nooit van een AF-S Nikkor 12 - 24 mm 1:4 G gehoord... Is die ook bruikbaar op fullframe? Wat kost zo'n extreem lichtsterke extreme breedhoek?
                            Panasonic Lumix DMC-FZ10, Chajka-II, Nikon D300s

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                              Oorspronkelijk geplaatst door daddy yo yo Bekijk bericht
                              Kan dit een filmcamera evenaren?
                              Neen.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aanschaf Nikon D300s of D700?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Gaiphia Bekijk bericht
                                Ik heb eigenlijk nog nooit van een AF-S Nikkor 12 - 24 mm 1:4 G gehoord... Is die ook bruikbaar op fullframe? Wat kost zo'n extreem lichtsterke extreme breedhoek?
                                Een diafragma van ƒ/4 lichtsterk noemen, is toch wat overdreven in mijn ogen

                                Comment

                                Working...
                                X