Hallo allen (die een D700 hebben en misschien dit probleem ook zijn tegengekomen?),
ik heb zeer recent een D700 aangeschaft.
Het is mijn eerste Nikon. (Vroeger steeds met Canon gewerkt, alles verkocht en nu weer van 'nul' gestart… met Nikon dus)
Een klein vraagje over de batterijen.
Zowel in de body als in de MB-D10grip zitten twee volgeladen EN-EL3a-batterijen.
Het is zo ingesteld dat de batterijen in de body eerst aangesproken worden.
Deze avond kreeg ik echter een probleem tijdens het fotograferen met de batterijen, ondanks het feit dat ze vers geladen waren. De batterij in de body was immers ineens leeg (knipperend batterijicoontje met één blokje). Na een 15-tal seconden was de batterij weer in orde en kon ik even weer verder trekken tot hij weer stilviel.
De ontspanner stond wel in Ch, maar ik was niet bezig met reeksen te trekken.
Hooguit twee tot drie foto's na mekaar met dan een ruime tussenpauze.
Ik trok niet met flash (was een landschap).
Ik trok ook niet in LiveView-mode.
Ik dacht dat eventueel de batterij van de grip het zou overnemen, maar ook dat gebeurde niet.
De kwaliteit staat op RAW-mode met JPEG-Large/Fine-kopie.
Wat heb ik fout gedaan en zie ik over het hoofd?
Dank voor suggesties en antwoorden!
Vr.gr.
Wim S
ik heb zeer recent een D700 aangeschaft.
Het is mijn eerste Nikon. (Vroeger steeds met Canon gewerkt, alles verkocht en nu weer van 'nul' gestart… met Nikon dus)
Een klein vraagje over de batterijen.
Zowel in de body als in de MB-D10grip zitten twee volgeladen EN-EL3a-batterijen.
Het is zo ingesteld dat de batterijen in de body eerst aangesproken worden.
Deze avond kreeg ik echter een probleem tijdens het fotograferen met de batterijen, ondanks het feit dat ze vers geladen waren. De batterij in de body was immers ineens leeg (knipperend batterijicoontje met één blokje). Na een 15-tal seconden was de batterij weer in orde en kon ik even weer verder trekken tot hij weer stilviel.
De ontspanner stond wel in Ch, maar ik was niet bezig met reeksen te trekken.
Hooguit twee tot drie foto's na mekaar met dan een ruime tussenpauze.
Ik trok niet met flash (was een landschap).
Ik trok ook niet in LiveView-mode.
Ik dacht dat eventueel de batterij van de grip het zou overnemen, maar ook dat gebeurde niet.
De kwaliteit staat op RAW-mode met JPEG-Large/Fine-kopie.
Wat heb ik fout gedaan en zie ik over het hoofd?
Dank voor suggesties en antwoorden!
Vr.gr.
Wim S
Comment