Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450 d niet goed!!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 450 d niet goed!!!!

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
    Smaken en keuzes verschillen, heel simpel. Wat voor jou logisch lijkt is voor de ander dan weer niet logisch. Waarom is er die eeuwige discussie Mac vs. Intel?
    Precies daarom had ik dat stukje geschreven natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
      hallo,
      ik had contact met deze nikon d80 gebruiker met toch al redelijk wat ervaring ziehier zijn foto's http://www.pbase.com/photodelles/profile
      in een mail schreef hij dat zijn 450d canon zeer slechte resultaten geven, om zijn mening kracht bij te zetten voegde hij er volgende foto's aan toe en raadde mij de D90 aan!! KLOPT dit van de canon 450d?????????????????????? hier zijn die foto's

""Finalement je vous conseille le D90, les photos du 450D dans de mauvaises conditions de lumière, sont pourries comme l'étaient celles du 300D !!!!! """

Stéphane

http://www.pbase.com/durhamattack/2010_g16ub_16ubc

450D niet goed??????????????
      verkeerde instellingen gebruikt zeker,
      Last edited by Bloatenaas; 1 maart 2010, 15:55.
      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Heb hem zelf gehad en het is een zeer goed toestel , heb nu de 50D .
        Last edited by Bloatenaas; 1 maart 2010, 15:58.
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
          Smaken en keuzes verschillen, heel simpel. Wat voor jou logisch lijkt is voor de ander dan weer niet logisch. Waarom is er die eeuwige discussie Mac vs. Intel?
          OT
          .. omdat ze dezelfde processoren gebruiken?

FWIW .. de gustibus etc ..
          Ik ben altijd zeer tevreden geweest en nog over mijn 400D .. tenminste nadat de cam door Canon gehercalibreerd werd want aanvankelijk was het een ramp + kruisweg .. daarna een 40D en werd ik nog meer tevreden :wink: .. als ik nu het groot lot win komt er zeker een 7D body
          Last edited by Guest41; 26 februari 2010, 14:14.

Comment

Ookal ben ik een Nikon gebruiker ik heb al bij een trouw een Canon 350D gebruikt (van mijn broer) en ik was zeer tevreden van die foto's en ik kan ook moeilijk geloven dat die foto's van de 450D slechter zijn.
            Zelfs Ken Rockwell vind hem goed dus ik zou niet twijfelen als je hem wilt kopen.

Comment

stel je wilt wat volk lokken naar je eigen site via een forum, maar het mag niet echt opvallen. dan lijkt het me een goed idee om je uit te geven voor iemand anders, een totaal idiote uitspraak te doen (450D is geen goed toestel) om reactie uit te lokken en bij wijze van 'goed' voorbeeld je eigen site te vermelden. en hop, een aantal extra bezoekers en dus reclame voor jezelf.
              is dat hier aan het gebeuren? de vermelde site bulkt ook van de bezoekersaantallen ...
              -----------------
              www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

Comment

Ik zou niet te veel aandacht hechten aan de bewering.
                Als ik in de eerste link de foto's van de voleybalmatch eens bekijk zie ik een groepsportret
                wat waarschijnlijk los uit de hand is getrokken tegen 1/4 F11 en iso 1600, ik denk niet dat die foto wazig is door de camera, eerder door diegene die hem bedient.

wat je wel niet onder stoelen of banken kan steken is dat de D90 bij hogere iso's beter presteert.
                Nikon D90 - - 18-105mm vr kit - - Nikkor 35mm f1.8D AF-S DX G - - Nikkor 50mm f1.8 AF - - Battery Grip - - SB-900 | www.spyro.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivier1402 Bekijk bericht
                  hallo,
                  ik had contact met deze nikon d80 gebruiker met toch al redelijk wat ervaring ziehier zijn foto's http://www.pbase.com/photodelles/profile
                  in een mail schreef hij dat zijn 450d canon zeer slechte resultaten geven, om zijn mening kracht bij te zetten voegde hij er volgende foto's aan toe en raadde mij de D90 aan!! KLOPT dit van de canon 450d?????????????????????? hier zijn die foto's

""Finalement je vous conseille le D90, les photos du 450D dans de mauvaises conditions de lumière, sont pourries comme l'étaient celles du 300D !!!!! """

Stéphane

http://www.pbase.com/durhamattack/2010_g16ub_16ubc
                  heb alle links es bekeken.. en dit is een schoolvoorbeeld van iemand die niet weet hoe hij een camera moet hanteren..

witbalans staat in 9 van de 10 keer volledig verkeerd, w.s. ook nog es de verkeerde lensjes gebruikt,te lange sluitertijden, verkeerd diafragma, etc etc.. en veel, heel veel snapshotjes, die eigenlijk het aanzien niet waard zijn..

vervolgens wordt het toestel de schuld of het andere materiaal de schuld gegeven, en we zijn weer weg..

volgens sommigen ligt het altijd aan het materiaal, en nooit aan hunzelf..

in het analoge tijdperk, hadden we al deze superieure gadgets niet aan boord van de camera's, en toen werden ook prachtige platen gemaakt..

ook indoor btw..

conclusie:

slechte fotograaf, die het voornamelijk in zijn gear zoekt, zich ziek piekert over lensscherpte, ruis en mp's, maar nog geen enkel moment heeft nagedacht, om es in zichzelf te investeren..

als je deze fotograaf het allerbeste toestel incl. de toplenzen had gegeven, was het resultaat in geen geval anders geweest..

niets van aantrekken, de 450d is een zeer goed toestel, en kun je gerust aanschaffen..

of het nou nikon, canon, of weet ik veel wat voor merk is, met allen kun je succesnummers maken, en mega-mislukkingen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                    Zelfs Ken Rockwell vind hem goed dus ik zou niet twijfelen als je hem wilt kopen.
                    Nou vind dat niet zo'n betrouwbare bron.......

Comment

Grappig want hij is 1 van de betrouwbaarste bronnen, en als een Nikon man zoals Ken zegt dat hij die camera goed vind zeker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                        Grappig want hij is 1 van de betrouwbaarste bronnen, en als een Nikon man zoals Ken zegt dat hij die camera goedT vind zeker.
                        Hij hengelt mij teveel naar "donaties"....

Comment

Ken z'n algemene beschouwingen zijn het zeker waard om te lezen, maar zodra het over concrete produkten met een merknaam gaat, vertrouw ik het niet.

Comment

ken rockwell is ken rockwell.. hij benadert fotografie op zijn eigen wijze, wat op zich niet verwonderlijk is..een ieder heeft zijn eigen stijl of inzicht, en zal dat dan ook verdedigen..

KR is een landschapsfotograaf, en schrijft zijn blogs dus ook vanuit zijn visie op landschapsfotografie..

soms heeft ie gelijk, soms zit ie er ver naast..(maar wie ben ik?) Er is geen absolute waarheid wat betreft fotografie.. gelukkig maar..

wat ik wel erg frappant vind, is dat hij eerst een hele tijd tegen bv leica heeft aan zitten schoppen, en vervolgens, sinds hij een m9/m3 heeft,alles wat leica betreft, zowat perfect is in zijn optiek.. (en leica is echt niet zaligmakend hoor..ze zijn goed, optiek is prachtig gemaakt en wunderbar, maar soms kom je ook eea tegen, wat ik liever anders had gezien..)

zijn platen hebben zijn eigen 'handtekening', veelal zijn het zwaar gesatureerde plaatjes, hij gebruikt liefst velvia 50, voor zijn ding..

velvia 50 is idd mooi om te gebruiken, maar in sommige situaties is het niet altijd zaligmakend.

fervent aanhanger van analoge fotografie, waar hij op zich voor te prijzen is, want analoge fotografie is bij lange na nog niet dood, (zie maar de pma van dit jaar), maar hij heeft wel es de neiging om wat door te draven..

kortom, KR is KR, het is zijn visie op fotografie, en een ieder doet ermee wat hij/zij wil..

wellicht zal zijn site binnenkort opgedoekt worden, vanwege veranderde regelgeving in california. (hij wordt gesponsord door adorama etc,promoot dat ook tot in den treure en men is van plan om eea te gaan belasten) dus wellicht is zijn site over een tijdje uit de lucht..

op zich jammer, want ik lees het af en toe wel eens, en ik vind het op zich altijd leuk om te lezen.. (om vervolgens mijn eigen gang te gaan.. )

450d of zelfs 400d en 350d zijn gewoon goed, nieuwere of duurdere camera's zullen wellicht in bepaalde situaties het leven wat veraangenamen of makkelijker maken, maar de laatste jaren zijn er nog bar weinig slechte camera's op de markt gezet..

het is een computerkastje, met een lensje erop,(en lenskeuze hangt ook volledig van je eisen en verlangens of budget af) de rest mag je zelf naar eigen inzicht invullen..

en DAT is nu juist het mooie aan fotografie!

ik kan er mijn ei in kwijt, met wisselende resultaten, maar ik heb iedere dag weer fun!

quote van KR: don't worry, just shoot..de rest is niet zo heel belangrijk..

groetjes, Alex!

Comment

lijken me eerder geklungelde foto's en/of verkeerde lenzen voor het sport gebeuren...

hier trouwens ook tevreden 450d gebruiker ( en al wat niet gelukt is ermee tot op heden ligt eerder bij mij dan bij het toestel)
                              Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Working...
                              X