Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

450 d niet goed!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 450 d niet goed!!!!

    hallo,
    ik had contact met deze nikon d80 gebruiker met toch al redelijk wat ervaring ziehier zijn foto's http://www.pbase.com/photodelles/profile
    in een mail schreef hij dat zijn 450d canon zeer slechte resultaten geven, om zijn mening kracht bij te zetten voegde hij er volgende foto's aan toe en raadde mij de D90 aan!! KLOPT dit van de canon 450d?????????????????????? hier zijn die foto's



    ""Finalement je vous conseille le D90, les photos du 450D dans de mauvaises conditions de lumière, sont pourries comme l'étaient celles du 300D !!!!! """


    Stéphane








    Aan het werk kent men de meester

  • #2
    Re: 450 d niet goed!!!!

    dit is zijn mening omdat hij een onvoorwaardelijke nikon-fan zal zijn, vermoed ik

    ik denk dat hier heel veel mensen zijn die met een 450D werken en hier heel content van zijn

    ikzelf werk trouwens met de andere die hij vernoemt, de 300D, een ouder toestel maar dit toestel maakt toch voldoende knappe foto's zenne
    beter kan altijd, morja, daarvoor zijn er dan ook verschillende spiegelreflexen uitgebracht he
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: 450 d niet goed!!!!

      Een bepaald soort merk ligt je of ligt je niet. Er zijn hier wel meerdere gebruikers van de Canon 400D / 450D en die heel tevreden zijn over hun instapper (voor mij zijn de Nikon D80 en D90 ook een instapper).
      Ik vermoed dat er bij de beste man iets verkeerd is aan ofwel het toestel ofwel de man zelf maar uiteraard is het lenzenarsenaal ook een doorslaggevende factor.
      Nee, zomaar even zeggen dat deze Canon waardeloos zou zijn is een te boute uitspraak (en dit gezegd door een Nikon gebruiker ).

      EDIT: net even naar die Fransman zijn foto's ghaan kijken. Vind jij dat dan goed? Apart van het soort fotografie waar het hier nu niet om gaat zijn er geen foto's met een wauw gehalte, voor mij gewoon iemand die graag naakt ziet / fotografeerd maar dit niet echt top doet.
      Last edited by Sultana; 25 februari 2010, 06:56.

      Comment


      • #4
        Re: 450 d niet goed!!!!

        Nounou, dat is weer een reactie van iemand die nog niet in de gaten heeft dat
        zogoed als alle DSLR's wel goed zijn tegenwoordig.
        Trek je er niks van aan, ik gebruik nu een jaar een 450D,
        en kan alleen maar zeggen dat de goede foto's er gelukkig al vaker uit komen,
        en dat de minder goede foto's toch onervarenheid van mezelf is.
        Neem een toestel wat fijn in je hand ligt en begin aan het grote avontuur van het "leren" fotograferen.
        groeten Paul

        Comment


        • #5
          Re: 450 d niet goed!!!!

          flauwe zever

          ik heb enkele jaren met de 400D gewerkt tot grote tevredenheid akkoord, elk toestel heeft zijn limieten maar het duurde toch even voor ik die van de 400D tegenkwam.

          Moet je die kerel eens antwoorden dat zijne D80 niet deugd als je de prentjes vergelijkt met een ervaren 5D mkII gebruiker en dat hij best die camera koopt

          Niet teveel van aantrekken

          edit : en inderdaad zijn eigen foto's zijn ook niet WAUW zoals Twizter vermeldde...
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: 450 d niet goed!!!!

            Als je naakte meisjes in dat licht met een compact had geschoten dan zouden die foto's er goed uit zien.

            Als je in een slecht verlichte sporthal, snel bewegende sporters moet fotograferen dan is dat voor elke camera een opdracht. Hier zal vooral de kennis van de fotograaf mee gaan spelen.

            Duidelijk is ook dat die 450D foto's in JPG werden getrokken. Had men daar RAW gebruikt dan had men eenvoudig de kleuren kunnen juist zetten.

            Je kan ook van de D90 slechte foto's vinden:

            Pas op ik wil de D90 niet afbreken hé, de foto's hierboven tonen aan dat de fotograaf niet wist waar hij mee bezig was dat zie je onmiddellijk in de exif die erbij staan.

            En dan hier iemand die er wel in slaagt om mooie concert foto's te maken met een 450D. http://www.pbase.com/krycek/sj08_hawaiianparty
            Ook dit duidt weer niet aan dat de 450D beter is.

            De keuze tussen Canon of Nikon zal je zelf moeten maken. Door specificaties te vergelijken en na te denken wat voor jou belangrijker is of niet. De ene camera heeft een betere film functie dan de andere, maar is dat belangrijk? Dat kan alleen jij beslissen. En zo moet je alle aspecten proberen te vergelijken.

            Maar met geen van beiden maak je eigenlijk een slechte keuze. Maar je zal met beiden moeten leren werken. Dat gaat echt niet eenvoudiger met de ene tegenover de andere.

            Kijk niet alleen naar de bodies, want die zijn het minst belangrijk. Je moet ook lenzen, flash, geheugen, tas, statief, SW... hebben.
            Tot sluitertijd, Dirk

            Comment


            • #7
              Re: 450 d niet goed!!!!

              Zie niet in waarom deze slecht zou zijn .Ikzelf heb een 350D en enkele maanden een 7D met L lensen.Er is een groot verschil op de 350 met een L lens .De 350 word samen met de 7D gebruikt.De lenzen bepalen mee de kwaliteit van de opname.

              Comment


              • #8
                Re: 450 d niet goed!!!!

                Zoals steeds ligt het meer aan het mannetje/ vrouwtje dan aan het toestel.

                Of zoals Bart Peeters zingt:

                Ik ken een man met een gitaar
                zo één met hier en daar een snaar
                maar als hij speelt
                doet hij dat godsalmachtig goed
                Hij speelt met vijvers vol talent
                op dat gammel instrument
                maar dat geeft niks
                Want hij weet echt hoe het moet.

                Ohohoho
                Het is niet wat het is het is wat je er mee doet

                Waarmee ik helemaal niet wil zeggen dat je een canon 450d kan vergelijken met een gammele gitaar.
                Geniet van foto's maken

                Comment


                • #9
                  Re: 450 d niet goed!!!!

                  Toeval of niet maar ik heb vandaag voor het eerst een 450D in mijn handen gehad , no offence, maar dat viel toch tegen. En dat is een puur vooroordeel want ik ben altijd gewoon geweest om met Nikon te werken. Er stond een kitlens op en we hebben achteraf de foto's bekeken op pc, mijn mening waren die niet zo scherp (de kitlens van Nikon lijkt me toch iets beter), het sluitergeluid is nogal luid en de "knoppen" zijn moeilijker te bedienen. 't Zal wel een gewoonte zijn allemaal en mooie foto's maken ligt aan de fotograaf en (praktisch) niet aan't toestel maar ieder zijn keuze natuurlijk .

                  Comment


                  • #10
                    Re: 450 d niet goed!!!!

                    Ik had hetzelfde gvoel met de 350D van mijn broer qua ligging in de hand maar beweren dat deze toestellen slechte foto's nemen hoor je mij niet zeggen.
                    Een toestel moet je goed in de hand liggen en als de TS graag een Canon 450D in de hand heeft moet hij zich geen zorgen maken, mooie foto's zal deze zeker maken met de lenzen die hij voorstelt in de post die hij vandaag gestart heeft, koopt hij een D90 met dezelfde lenzen zullen ook deze foto's goed zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 450 d niet goed!!!!

                      Na een paar jaar school heb je natuurlijk een aantal mensen beter leren kennen en ga je al
                      eens van toestel wisselen, of er toch een paar foto's mee trekken. Wel, ik moet zeggen: de
                      Canon 50D is met voorsprong het makkelijkste te bedienen, het meest logisch, het meest
                      doordacht, enzovoort. Ik maak er trouwens de beste foto's mee. De andere toestellen geven
                      me geen goed gevoel, ik moet almaar zoeken, de knoppen staan totaal verkeerd. Tja, veel
                      goeds ben ik er nog niet op tegengekomen.
                      Wat ik maar niet kan begrijpen, is dat mijn schoolmakkers met Nikon, Olympus en zo mijn
                      Canon helemaal niet zo logisch, makkelijk en doordacht vinden. Hoe zou me nu toch zoiets
                      komen?

                      Comment


                      • #12
                        Re: 450 d niet goed!!!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                        ...Wat ik maar niet kan begrijpen, is dat mijn schoolmakkers met Nikon, Olympus en zo mijn
                        Canon helemaal niet zo logisch, makkelijk en doordacht vinden. Hoe zou me nu toch zoiets
                        komen?
                        Smaken en keuzes verschillen, heel simpel. Wat voor jou logisch lijkt is voor de ander dan weer niet logisch. Waarom is er die eeuwige discussie Mac vs. Intel?

                        Comment


                        • #13
                          Re: 450 d niet goed!!!!

                          Haloo Stéphane,

                          Ik ben via een 350D en een 40D nu naar een 5D MkII gegaan.
                          Ik had ook met een vergelijkbaar rijtje met Nikon op kunnen klimmen.
                          Naast kwaliteit natuurlijk, zijn de objectief prijzen van Canon nieuw lager én het aanbod gebruikt groter .
                          Met deze gedachten in mijn achterhoofd heb ik voor Canon gekozen.
                          En nu ben ik héél tevreden met mijn 5D MkII...
                          Dat je met een 450D slechte foto's maakt... dat kan ík zelfs met een Canon 1Ds MkIII of Nikon D3x...

                          Groet
                          Adrie

                          Comment


                          • #14
                            Re: 450 d niet goed!!!!

                            Dat een 450D een slechte camera zou zijn is natuurlijk bullshiat, ik ken zat mensen die er tot volle tevredenheid mee werken.

                            Het verschil tussen een Nikon D90 en een Canon 450D is er natuurlijk wel en als je de >>>DXOmark-site, klikkerdeklik<<<< bekijkt dan "wint" de D90 (puur op sensor-prestaties)
                            De D90 heeft ook wat meer features dan de 450D, maar in hoeverre dat belangrijk is dat is een persoonlijk iets, ik hoef bv geen live-view of een filmfunctie, jij vind dat misschien wel geweldig om maar iets te noemen.
                            Feit is dat de D90 ook duurder is waarmee de vergelijking met de 450D niet helemaal eerlijk is.

                            Zoals gezegd de 450D is een prima camera, waar je lang plezier van kunt hebben en mócht dat niet voldoende zijn en je wilt persé Canon wacht anders de 550D eens af die binnenkort komt (halverwege maart zou die beschikbaar komen)

                            Succes, (een fervent Nikonian )

                            Comment


                            • #15
                              Re: 450 d niet goed!!!!

                              Nog even voor de duidelijkheid, de 450D zal zeker geen slechte camera zijn. Ik kijk uit naar de 550D om misschien eens met Canon te gaan werken. Als eerste indruk was ik gewoon niet zo aangenaam verrast maar dat is aanpassen :-)

                              Comment

                              Working...
                              X