Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 300D lokaanbieding???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Originally posted by Paullamb
    Hey Rudi
    Sorry; verkeerde interpretatie.
    Ik ga in het vervolg eerst het artikel nog eens goed nalezen.
    Laat ons vooral Otto niet afvallen; want hij heeft altijd toch goede en snelle informatie.
    En Zandstraat 36 bestaat echt.
    Uit pure schaamte heb ik niet aangebeld; maar een krijtstreepje op de brievenbus gezet.

Paul
    Paul, je had rustig kunnen aanbellen, ik heb altijd verse koffie. De echte van Fidel klaar staan.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Advies van een verkoper die 10D's in voorraad heeft en aan geen 300D's geraakt kan bezwaarlijk objectief genoemd worden.

Een 10D + vergelijkbare lens kost al snel €1000 meer dan de 300D kit, bij de 10D gaat die vergelijking met de Märklin ook perfect op, daar koop je ook lenzen bij...

@ Otto : De naam colaflesje aan de 18-55mm geven vind ik meer zeggen over jou dan over die lens, daar zijn meer dan behoorlijk resultaten mee te halen, maar alweer, je hebt ze niet in voorraad dus waarom aanbevelen
      Mark (300D)

Comment

Originally posted by Otto Knap
        [brIk kan je alleen mijn oordeel geven over de 300D en dat is, dat ik gek wordt van de instellingen die je mist in vergelijking met een Sigma SD9 of een Canon 10D.
        hmmm ff kijken.

focus :
        300D : enkel AI focus
        10D : keuze tussen one shot, AI servo en AI focus

metering :
        300D : evaluated of partial (met AE lock)
        10D evaluated, partial of centerweigthed

mis ik voor de rest nog iets ?

zoals ik het zie ga je hier weinig shots echt mee missen. Misschien soms wat onhandig (AE lock ), maar 't is te doen.
        --
        Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

[je had rustig kunnen aanbellen, ik heb altijd verse koffie. De echte van Fidel klaar staan.
          niks van gemerkt
          --

Comment

Originally posted by Perrush
            hmmm ff kijken.

focus :

metering :

zoals ik het zie ga je hier weinig shots echt mee missen. Misschien soms wat onhandig (AE lock ), maar 't is te doen.
            misschien nog :

iso 300D : max 1600, 10D : max 3200
            white balance bij 10D ook in kelvin
            de 10D heeft een grotere buffer (max. 9frames, 300D max. 4Frames) : Hier kan je mss wel wat shots mee missen.

En het gewicht ook : de 10D is 200-tal gram zwaarder.

Nog even over die beruchte zandstraat : Ik was eens nieuwsgierig en heb deze eens in m'n routeplanner ingegeven. Er zijn twee zandstraten die zeer dicht bij mekaar liggen. Misschien maar een straat of twee van mekaar verwijdert.

Comment

[brIk kan je alleen mijn oordeel geven over de 300D en dat is, dat ik gek wordt van de instellingen die je mist in vergelijking met een Sigma SD9 of een Canon 10D.
              hmmm ff kijken.

focus :

metering :

-De mogelijkheid om zonder cf te fotograferen is niet uitschakelbaar bij de 300, uit ervaring weet ik hoe erg dit kan zijn!!!!
              -Mirror lock-up voor die superkritische opnames op statief.
              -X-flits aansluiting.
              -wieltje achteraan ipv de 4 knopjes, op het moment dat ik dat op de 10d bediende, wist ik hoeveel ik het zou missen op de 300
              -aantal fps is lager
              -buffercapaciteit is kleiner
              -donkerdere zoeker vanwegen spiegelsysteem ipv prisma
              -sluitergeluid, body kleur en kwaliteits feeling (subjectief)
              -top display, je moet niet telkens je toestel kantelen voor de noodzakelijk instellingen
              -iso 3200
              nog wel wat zaken; zoals de magnesium body enzovoort.
              Maar, je hebt wel de ef-s vatting, en kan heel goedkoop een breedhoekje hebben met de 300d. Wat de ef-s vatting later word kunnen we nu nog niet zeggen, maar misschien zit daar wel toekomst in?
              Prijsverschil is NIET zo groot dan je denkt, de body een euro of 500, dan komen de lenzen. De kit lens kan ik weinig over zeggen, maar voor die prijs zou ik ze er altijd bij nemen, al was het maar om de wederverkoopwaarde te garanderen.
              Persoonlijke noot: na nieuwjaar < 800€ voor het kitje??? ik schat van wel!! doe je zaak.

Groeten
              Rudy

Comment

misschien nog :

de 10D heeft een grotere buffer (max. 9frames, 300D max. 4Frames) : Hier kan je mss wel wat shots mee missen.

En het gewicht ook : de 10D is 200-tal gram zwaarder
                * iso 3200 ... als ie nog bruikbaar is wel ja. vraag natuurlijk als je op 1600 er niet meer komt heeft 3200 dan nog wel echt zin

* white balance :
                nu kan ik totaal verkeerd zitten. Maar is het niet makkelijker om de kleur eventueel te corrigeren via PS. (ga ik nu heel BD over me heen krijgen).

* 9 frame buffer : true ... was ik vergeten

* gewicht : is dus weldegelijk een voordeel van de 300D

toch nog even iets. Otto spreekt dat een 10D 'maar' 500€ duurder meer is dan een 10D. Die 500€ is wel 50% !!! van de totale kostprijs van de 300D. Dat noem ik niet 'maar'.

Verder koop je voor die 500€ al een 'redelijk' lens. Iets wat zeker zo belangrijk is dan de extra features van de 10D.

En tenslotte moet je niet vergeten dat die body's zeer snel hun waarde verliezen. Binnen iets meer een jaar zijn zowel de 10D als de 300D al de helft van hun waarde kwijt. Dus m.i. beter minder inversteren in de body en meer in lenzen, die neem je altijd mee.

--

Comment

Originally posted by Dennis_M
                  hmmm ff kijken.

focus :

metering :

misschien nog :

En het gewicht ook : de 10D is 200-tal gram zwaarder.

Nog even over die beruchte zandstraat : Ik was eens nieuwsgierig en heb deze eens in m'n routeplanner ingegeven. Er zijn twee zandstraten die zeer dicht bij mekaar liggen. Misschien maar een straat of twee van mekaar verwijdert.
                  Tomtom v2 brengt mij tot voor de deur bij hem, ook op de vorige versie 1 ging het goed. (er komt wel een icoontje 4x4 bij??? en als je wegrijd zoek je best naar de dichtsbijzijnde car-wash)

Comment

€ 500,- = 20.170 bel. fr en 1100 ned. guldens.

Als ik sommige hier zo hoor is dat niks, toch veel rijke mensen op dit forum en een handelaar die een semi pro toestel met een gebruikers toestel vergelijkt, is er eindelijk een toestel in de handel (als je zo slim bent om er genoeg te bestellen) die voor een groter publiek bereikbaar is gaan ze hem ook nog verkeerd vergelijken.
                    Het lijkt mij juister om hem te vergelijken met toestellen als de canon G5 want daar ligt ie boven, het is nu de eerste DSLR die in die klasse valt vanwege zijn prijs.
                    Wat wel een feit is dat zijn prijs snel zal zakken en met ongeveer 3 mnd. zo rond de € 800,- zal liggen, zie maar wat er gebeurd met de andere toestellen die al op de markt zijn.
                    Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Is Top-Foto.de iets voor jou...
                      Deze firma is wel betrouwbaar en geven goed advies.
                      Ik weet niet of de afstand een probleem is.
                      Top-Foto heeft de 300D wel in voorraad zonder raadselachtige omwegen.
                      Stuur ze evt, eerst een mail.
                      Succes
                      Originally posted by kvdam
                      Hallo,

Gisteren heb ik een mail gestuurd naar MemoryPerfect om te vragen of het mogelijk is een Canon 300D (met de 18-55mm lens) binnen 2 weken af te halen is in de winkel zelf. Vandaag een vriendelijke mail gekregen met de prijzen van het toestel zelf en de Toshiba CF-cards, maar dat het toestel niet in voorraad was. Het leveringstermijn is liefst 4-10 weken indien niet op voorhand besteld!

Ik vraag dan aan mijn moeder om eens te telefoneren (ben zelf doof) naar Memory Perfect in Keerbergen voor verdere info. Vreemd genoeg kreeg ze bakken negatieve kritiek over EOS 300D te horen van de winkel zelf! Het schijnt een lokaanbieding te zijn en reeds 10 mensen zijn teruggekeerd naar de winkel uit ontevredenheid en de winkel raadt me aan om een ander toestel te kopen van rond 700 euro (mijn moeder wist niet meer om welk toestel het ging, maar alleszins geen DSLR)...

Ik kon mijn oren niet geloven!

Dat 10 mensen teruggekeerd zijn, geloof ik er niks van! Want tot nu toe heb ik alleen maar positieve kritieken gelezen op het forum hier (buiten Marijke?).

Wat moet ik nu doen? Ik zag er naar uit om eindelijk een betaalbare DSLR te kopen die kwalitatief erg goed is! En dan wordt dit afgekraakt door de winkel zelf en ben ik opgezadeld met twijfels of ik wel dit camera ga kopen of niet...

Ik vraag me af of de mensen van die winkel wel kennis van zaken heeft of niet???

Comment

Zelfs zonder GPS ( maar wel met de Range Roover ) ben ik er een paar maand geleden geraakt.

Wel geen koffie gekregen , maar op de service en prijs was niets aan te merken

Jo(han)
                        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

ik heb niet gezegd dat er een hoop te koop stonden, ik heb op de 10d ook een week of 3 gewacht hoor, en de 300kits zullen wel wat langer duren, vergeet zijn prijsstelling niet hé, Crown heeft ze voorraad bijvoorbeeld, maar aan de hoofdprijs, voor wie niet kan wachten..
                          Crown heeft ze inderdaad in voorraad voor de prijs van 999 euro inclusief de lens
                          http://www.pbase.com/erikb - BD0201NL

Comment

Originally posted by ebi

Crown heeft ze inderdaad in voorraad voor de prijs van 999 euro inclusief de lens
                            Evenals AC-Foto in Aken, stukje duurder maar je "krijgt" er dan ook een 256 Mb CF-kaartje bij.

Al dat gepalaver over "wacht nog even tot in ... dan zal de prijs nog maar zoveel zijn"; awel, da's misschien wel waar, maar dit vind ik nu toch zever hoor. Als ik vind dat mijn nieuw toestel mij op dit moment 1000 euro waard is, dan vind ik dat goedbesteed. En die verwachte toekomstige prijsdalingen gelden niet alleen voor digitale fototoestellen, maar ook voor TV-toestellen, wasmachines, gras- en bosmaaiers, broodroosters, strijkijzers, etc.

Als je veel fotokes wilt zien gemaakt met de 300D, met de kitlens of zoals Otto met "kennis van zaken" zo eerbiedig pleegt te noemen "colaflesje", evenals met diverse andere Canon-, Tamron- en Sigmalenzen, kijk dan eens in het Canon EOS 300D forum op dpreview.

Ludovic
                            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                            BD0118BE

Comment

Originally posted by Outdoorinfo.nl
                              Top-Foto heeft de 300D wel in voorraad zonder raadselachtige omwegen.
                              Enkel de body. Voor de kit moet je ook daar minstens een week of 5 geduld hebben. Niet vergeten dat we het hier over Canon hebben: stock is een begrip dat zij niet kennen, maar dat stelt hen ook in staat om de prijs te laten schommelen zoals zij dat willen.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hallo BD-leden,

Bedankt voor de vele antwoorden op mijn ietwat verontrustend bericht!

Daar ik reeds 2 maanden heel nauwkeurig alles las wat te maken had met de EOS 300D, natuurlijk op dit forum , was ik heel besloten om me dit toestel aan te schaffen, daar hij perfect beantwoordt aan wat ik precies nodig heb. Ik wil niet te kwistig met het geld smijten, maar eerder het vak digitale fotografie nog beter leren kennen en doorgronden!

Op 27 oktober vertrek ik voor 3 weken naar Kiev voor mijn Oekraïense dove vriendin, met wie ik al 1,5 jaar relatie heb. Ik probeer de 300D te vinden voor deze datum, anders wacht ik noodgedwongen af tot begin 2004 (maar liever niet ondanks de prijsdalingen...)

Groeten,
                                Kurt

Comment

Working...
                                X