Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 300D lokaanbieding???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EOS 300D lokaanbieding???

Hallo,

Gisteren heb ik een mail gestuurd naar MemoryPerfect om te vragen of het mogelijk is een Canon 300D (met de 18-55mm lens) binnen 2 weken af te halen is in de winkel zelf. Vandaag een vriendelijke mail gekregen met de prijzen van het toestel zelf en de Toshiba CF-cards, maar dat het toestel niet in voorraad was. Het leveringstermijn is liefst 4-10 weken indien niet op voorhand besteld!

Ik vraag dan aan mijn moeder om eens te telefoneren (ben zelf doof) naar Memory Perfect in Keerbergen voor verdere info. Vreemd genoeg kreeg ze bakken negatieve kritiek over EOS 300D te horen van de winkel zelf! Het schijnt een lokaanbieding te zijn en reeds 10 mensen zijn teruggekeerd naar de winkel uit ontevredenheid en de winkel raadt me aan om een ander toestel te kopen van rond 700 euro (mijn moeder wist niet meer om welk toestel het ging, maar alleszins geen DSLR)...

Ik kon mijn oren niet geloven!

Dat 10 mensen teruggekeerd zijn, geloof ik er niks van! Want tot nu toe heb ik alleen maar positieve kritieken gelezen op het forum hier (buiten Marijke?).

Wat moet ik nu doen? Ik zag er naar uit om eindelijk een betaalbare DSLR te kopen die kwalitatief erg goed is! En dan wordt dit afgekraakt door de winkel zelf en ben ik opgezadeld met twijfels of ik wel dit camera ga kopen of niet...

Ik vraag me af of de mensen van die winkel wel kennis van zaken heeft of niet???

EUH;
    Volgens Rudy waren er op 10 oktober nog een hele hoop ???

Paul

Comment

Niks van aantrekken ...
      Als je twijfelt, eerst es bij iemand gaan uitproberen die hem heeft.
      Ikzelf heb zeker nog geen spijt van de aankoop, hoewel ik de bediening en setup van het toestel wat eigenzinnig vindt. Maarja, ik heb dan ook voor de eerste keer een Canon in handen... maar ik ben zeker dat ik het toestel naar mijn hand kan zetten !!

Kennis van zaken bij verkopers ?
      Bv: ik belde vanmorgen naar Foto Tuyttens hier in Oostende om te vragen of ze sensorcleaning materiaal hebben...nee, zegt ie doodleuk, nog nooit geen vraag naar gehad .. ok zeg ik, verkopen jullie dan geen DSLR's ? Oh toch wel, met hopen .. enne, vraag ik, je weet toch dat die DSLR's moeten gecleand worden ? Oh, kan zijn, is het laconieke antwoord, normaal kun je die vlekken in foto's ook wegmoffelen door de witbalans aan te passen ... arrgggghhhh ... (telefoon dicht)

Albums : http://fotografiepeterderycke.be
      Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

Comment

U kunt in de Canon toestellen uitsluitend Single level cell Flash Memory CompactFlash kaarten gebruiken zoals bijvoorbeeld
        128 MB Toshiba XtraSpeed kost 45,- Euro
        256 MB Toshiba XtraSpeed kost 89,- Euro
        512 MB Toshiba XtraSpeed kost 139,- Euro
        512 MB Toshiba XtraSpeed Professional kost 159,- Euro

DIXIT Memory Perfect

Uitsluitend Single Level Cell???

Comment

Vreemd genoeg kreeg ze bakken negatieve kritiek over EOS 300D te horen van de winkel zelf!
          dan zou ik van otto eigenlijk wel eens willen weten wat voor kritiek ie heeft. Hierbij dus een oproep aan otto

Zelf denk ik dat de 300D body momenteel geen slechte koop is (anders kocht ik hem zelf niet ) vraag is wat je wil. Wil je een P&S, dan zijn er andere, minder duurdere. Wil je wat artistieke foto's proberen te maken of extra grote zoom gebruiken, dan is een 300D zeker niet slecht. Zitten idd wel enkele onhebbelijkheden aan, maar dat is effe wennen.

feit is wel dat vele P&S'ers nu eens een DSLR willen proberen, maar dikwijls weinig of niks van fotografie afweten. Tja en het kan zijn dat zo'n mensen die cam terug brengen.

Zoals al gezegd, probeer 'em eens ergens. ik zou zeggen: "kom eens af" maar das wat ver imho
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

[ironisch]
            Weer een mogelijk tevreden klant van de verlaten zandstraat.
            [\ironisch]

Doet mij denken aan deze D100-thread ... nog niet zo lang geleden:

The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Originally posted by Gigi
              [ironisch]
              Weer een mogelijk tevreden mogelijke klant van de verlaten zandstraat.
              [\ironisch]
              [normal mode on]
              is dat nederlands ???
              [normal mode off]

--
              Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

.

Comment

Originally posted by kvdam
                  Hallo,

Gisteren heb ik een mail gestuurd naar MemoryPerfect om te vragen of het mogelijk is een Canon 300D (met de 18-55mm lens) binnen 2 weken af te halen is in de winkel zelf. Vandaag een vriendelijke mail gekregen met de prijzen van het toestel zelf en de Toshiba CF-cards, maar dat het toestel niet in voorraad was. Het leveringstermijn is liefst 4-10 weken indien niet op voorhand besteld!

Ik vraag dan aan mijn moeder om eens te telefoneren (ben zelf doof) naar Memory Perfect in Keerbergen voor verdere info. Vreemd genoeg kreeg ze bakken negatieve kritiek over EOS 300D te horen van de winkel zelf! Het schijnt een lokaanbieding te zijn en reeds 10 mensen zijn teruggekeerd naar de winkel uit ontevredenheid en de winkel raadt me aan om een ander toestel te kopen van rond 700 euro (mijn moeder wist niet meer om welk toestel het ging, maar alleszins geen DSLR)...

Ik kon mijn oren niet geloven!

Dat 10 mensen teruggekeerd zijn, geloof ik er niks van! Want tot nu toe heb ik alleen maar positieve kritieken gelezen op het forum hier (buiten Marijke?).

Wat moet ik nu doen? Ik zag er naar uit om eindelijk een betaalbare DSLR te kopen die kwalitatief erg goed is! En dan wordt dit afgekraakt door de winkel zelf en ben ik opgezadeld met twijfels of ik wel dit camera ga kopen of niet...

Ik vraag me af of de mensen van die winkel wel kennis van zaken heeft of niet???
                  Ik heb aan u moeder gezegd: "U moet de introduktie van de EOS 300D + 18-55 mm zien als een lokmiddel van Canon om de klanten over te halen naar een DSLR".

Achtergrond hiervan is dat men eerst de EOS 10D heeft geintroduceerd welke nu een begrip aan het worden is.

Nu komt de EOS 300D, welke men beslist niet moet gaan vergelijken met een EOS 10D. Verder is het lensje wat er voor 50 Euro meer wordt geleverd in de kit een lokkertje van Canon om de mensen over te halen om straks Canon lenzen te kopen.

Verder heb ik gezegd dat reeds verschillende klanten de kit hebben terug gebracht omdat hun verwachtingen hoger waren dan wat eruit kwam.

Men kan namelijk moeilijk dit toestel vergelijken met een 10D.

En indien u nu tot bestellen overgaat is er inderdaad een levertijd voor een EOS 300D kit van medio december 2003 - januari 2004.

Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Originally posted by Paullamb
                    EUH;
                    Volgens Rudy waren er op 10 oktober nog een hele hoop ???

Paul
                    Paul,
                    dit is mijn tekst;
                    Goh, toch wel spijtig, want die d100-ers waren er echt, net zoals vandaag een hoop 10d's en 300's , en de nieuwe sigma 24-135 lensjes.
                    Je kan er echt zaken doen, en ik heb met otto nog maar enkel positieve ervaringen. Hij heeft al al zijn afspraken keurig nagekomen.

ik heb niet gezegd dat er een hoop te koop stonden, ik heb op de 10d ook een week of 3 gewacht hoor, en de 300kits zullen wel wat langer duren, vergeet zijn prijsstelling niet hé, Crown heeft ze voorraad bijvoorbeeld, maar aan de hoofdprijs, voor wie niet kan wachten..

Groeten
                    Rudy

Comment

Even voor de duidelijkheid: ik ben dol op fotografie en kan al goed overweg met de analoge Canon EOS van mijn pa. Technische termen zoals diafragma, sluitersnelheid, DOF hebben voor mij geen geheimen meer door mijn studies van burg.ir. fotonica (optica is daar een deel van ) En heb ook 2 jaar gewerkt met een digitale P&S camera (Kodak DC 4800). Na het werken met de analoge SLR, moet ik absoluut een DSLR hebben, daar de snelle autofocus en het kijken door de lens heen heel fijn waren voor mij!

Daar ik pas vorige maand afgestudeerd ben, kan ik het me niet veroorloven om me een heel dure DSLR aan te schaffen, maar een kwalitatief goede DSLR die beantwoordt aan wat ik nodig heb. Daar ik nog nooit gewerkt heb met de andere lichtmetingen dan de evaluatieve, vormen de softwarematig beperkingen van de EOS 300D tov 10D geen probleem voor mij. (maybe wel later...)

Daarom dat ik enorm uitkeek naar de aankoop van de EOS 300D! En dan die reaktie van de winkel? Ik denk dat het geen Otto was, want de mail van Memory Perfect werd gestuurd door ene Peter Vanackere.

Comment

U kunt in de Canon toestellen uitsluitend Single level cell Flash Memory CompactFlash kaarten gebruiken zoals bijvoorbeeld
                        128 MB Toshiba XtraSpeed kost 45,- Euro
                        256 MB Toshiba XtraSpeed kost 89,- Euro
                        512 MB Toshiba XtraSpeed kost 139,- Euro
                        512 MB Toshiba XtraSpeed Professional kost 159,- Euro

Die 512 MB Toshiba XtraSpeed kost toch 99euro ? Of was dat promotie ?
                        Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

Originally posted by Otto Knap

Ik heb aan u moeder gezegd: "U moet de introduktie van de EOS 300D + 18-55 mm zien als een lokmiddel van Canon om de klanten over te halen naar een DSLR".

Achtergrond hiervan is dat men eerst de EOS 10D heeft geintroduceerd welke nu een begrip aan het worden is.

Nu komt de EOS 300D, welke men beslist niet moet gaan vergelijken met een EOS 10D. Verder is het lensje wat er voor 50 Euro meer wordt geleverd in de kit een lokkertje van Canon om de mensen over te halen om straks Canon lenzen te kopen.

Verder heb ik gezegd dat reeds verschillende klanten de kit hebben terug gebracht omdat hun verwachtingen hoger waren dan wat eruit kwam.

En indien u nu tot bestellen overgaat is er inderdaad een levertijd voor een EOS 300D kit van medio december 2003 - januari 2004.

Hallo Otto,

Het klopt wat je zei. Maar wat bedoel je met "lokmiddel"? Dat de camera slecht is of alleen de lens? Als ik kijk naar de kritieken op het forum hier, kan ik besluiten dat de Canon EOS 300D heel hoog scoort qua prijs/kwaliteit verhouding. Zelfde sensor, zelfde Digic-processor als de 10D. Minpuntje is idd de softwarematig beperkingen.

Ik stap niet zomaar over van P&S naar DSLR, maar eerder van SLR én digitale P&S naar een DSLR. Toch een wezenlijk verschil, denk ik...

Ik wil eens van je echt weten wat je mening is over de prestaties van EOS 300D? De testfoto's zijn er prima uit, zelfs scherp met een scherpe lens (bv. L-glas). Dat die lens zo goedkoop is, vind ik het niet erg. Zo heb ik een goedkoop breedhoek lens. Want eigenlijk ben ik van plan later een goede allround lens (zoals 35-135 IS USM) te kopen. Ik wil eerder investeren in de Canon lenzen en beginnen met een EOS 300D leek me een goed idee om later na enkele jaren over te stappen naar een duurdere body.

Comment

Originally posted by Otto Knap

Hallo Otto,

Het klopt wat je zei. Maar wat bedoel je met "lokmiddel"? Dat de camera slecht is of alleen de lens? Als ik kijk naar de kritieken op het forum hier, kan ik besluiten dat de Canon EOS 300D heel hoog scoort qua prijs/kwaliteit verhouding. Zelfde sensor, zelfde Digic-processor als de 10D. Minpuntje is idd de softwarematig beperkingen.

Ik stap niet zomaar over van P&S naar DSLR, maar eerder van SLR én digitale P&S naar een DSLR. Toch een wezenlijk verschil, denk ik...

Ik wil eens van je echt weten wat je mening is over de prestaties van EOS 300D? De testfoto's zijn er prima uit, zelfs scherp met een scherpe lens (bv. L-glas). Dat die lens zo goedkoop is, vind ik het niet erg. Zo heb ik een goedkoop breedhoek lens. Want eigenlijk ben ik van plan later een goede allround lens (zoals 35-135 IS USM) te kopen. Ik wil eerder investeren in de Canon lenzen en beginnen met een EOS 300D leek me een goed idee om later na enkele jaren over te stappen naar een duurdere body.
                            Met lokmiddel bedoel ik: allereerst de lens of het "colaflesje".

ten tweede met de reputatie van de Canon EOS 10D probeert Canon nu een nieuwe groep kopers te lokken die denken dat ze voor weinig geld een perfecte combinatie krijgen.

Ik vergelijk het steeds met de starterskit van Märklin. Voor je het beseft heb je voor een vermogen aan toebehoren staan.

Datzelfde geldt voor deze EOS 300D. Voor u het weet heeft u voor een vermogen staan aan dure Canon Lenzen. Wacht dan met het kopen van de EOS 300D of koop nu een Canon 10D. Het prijsverschil is op dit moment al minder dan 500 Euro. En in vergelijking met een Sigma SD9 nog minder.

Verder weet Canon door de toestellen mondjes maat in het kanaal te brengen iedereen werkelijk gek te maken. Wacht even drie maanden en zie dan wat de prijs is.

Ik kan je alleen mijn oordeel geven over de 300D en dat is, dat ik gek wordt van de instellingen die je mist in vergelijking met een Sigma SD9 of een Canon 10D.
                            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Hey Rudi
                              Sorry; verkeerde interpretatie.
                              Ik ga in het vervolg eerst het artikel nog eens goed nalezen.
                              Laat ons vooral Otto niet afvallen; want hij heeft altijd toch goede en snelle informatie.
                              En Zandstraat 36 bestaat echt.
                              Uit pure schaamte heb ik niet aangebeld; maar een krijtstreepje op de brievenbus gezet.

Paul

Comment

Working...
                              X