Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

90 dagen Nikon promotie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 90 dagen Nikon promotie

SORRY ... heb bij Konijn per ongeluk op Nederlandse site gekeken ... dus: bij Konijn: prijzen vorige week gestegen ... geen spoor van Nikon Cash Back ...
    Zonder moeite bereik je enkel wat de moeite niet waard is ...
    www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Voor mij is dat pure bedriegerij.
      Wat is hier bedriegerij

Denk nu eens goed na, als je als verkoper reeds een flinke korting uit je eigen zak weggeeft, en Nikon België beslist een actie te doen waar zowel de verkoper als de invoerder elk voor de helft van de korting instaan, dan kan deze verkoper eigenlijk niet anders dan eerst zijn prijzen aanpassen naar de nornale norm.

Ga maar eens de prijzen bekijken bij Jones of Leurs in Knokke, daar betaal je gemiddeld 10% méér dan bij zaken als ART & Craft, Konijn en noem maar op, een D3 kost er 500€ méér, ik heb het zondag nog bekeken, wie zijn dan bedriegers ?

Ik weet één ding, een D3s bv. koop je nu met de actie voor 4.000 €, wat een flink stuk goedkoper is dan verleden week.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        Yep, toch toevallig he en dan maar de mensen doen geloven dat ze een goede zaak doen !

Bedriegers

Maar ja, da's marketing zeker

Gwoon 60 dagen wachten dan wordt alles weer goedkoper
        Na afloop van deze zestig dagen actie gaat Nikon de prijzen aan de nieuwe dollar - euro koers aanpassen, dat doen ze altijd einde mei. Dus tel er dan nog maar eens 15% bij op.

In de VS zijn de aankoopprijzen voor de handel al met gemiddeld 7,5% gestegen
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Ik heb Foto Konijnenberg gemaild deze morgen en kreeg al snel antwoord: ze doen niet mee aan deze actie.
          http://www.flickr.com/jonasla

Comment

ken iemand die gisteren 12 maart de eerste dag van de nikon dagen een D300s kit waarin de lens AF-S 18-200 VRII DX zit gaan kopen is bij Tuytens Brugge.
            heeft betaald 1899 -150 korting =1749 €

bij Konijn 1834 €
            Last edited by witte mol; 13 maart 2010, 14:29. Reden: prijzen aanpassen
            www.allaerts.be Canon EOS 7D MK II, 5D MK III met Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM en Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM II; Sigma Fishey; Canon 50 mm 1.8; Finepix S 9600

Comment

ondanks dat Konijn niet mee doet blijven ze toch heel concurentieel ...

vb: d300s met 16-85 en 70-300 lenzen: 2118 EUR
              bij Studio 73 met 200 eur korting: 2098 EUR

Comment

ik heb het even nagevraagd hoe het komt dat de prijzen verhoogd zijn.
                de korting is 10% .echter de verkoper moet zelf 5% betalen hiervan.
                Nikon zelf geeft dus maar een korting van 5%.
                www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Wat is hier bedriegerij

Denk nu eens goed na, als je als verkoper reeds een flinke korting uit je eigen zak weggeeft, en Nikon België beslist een actie te doen waar zowel de verkoper als de invoerder elk voor de helft van de korting instaan, dan kan deze verkoper eigenlijk niet anders dan eerst zijn prijzen aanpassen naar de nornale norm.

Ga maar eens de prijzen bekijken bij Jones of Leurs in Knokke, daar betaal je gemiddeld 10% méér dan bij zaken als ART & Craft, Konijn en noem maar op, een D3 kost er 500€ méér, ik heb het zondag nog bekeken, wie zijn dan bedriegers ?

Ik weet één ding, een D3s bv. koop je nu met de actie voor 4.000 €, wat een flink stuk goedkoper is dan verleden week.
                  't Is imho niet echt fair van Nikon, om een grootscheepse reclame campagne te voeren die ze niet volledig uit eigen zak betalen :s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
                    't Is imho niet echt fair van Nikon, om een grootscheepse reclame campagne te voeren die ze niet volledig uit eigen zak betalen :s
                    Zo is dat altijd geweest, als pro Nikon verdelers gaan ze contractueel akkoord met deze handelswijze, ik denk dat dat bij ieder merk zo in elkaar zit, en niet alleen bij cameraverdelers, ook in de autobranche, tv's, en noem maar op, als je als handelaar je duit in het zakje niet wil of kan doen, moet je maar stoppen zeggen de fabrikanten, dat is nu eenmaal de harde wereld van de handel.

Bij de cash back acties was dat net hetzelfde, alleen worden deze over het algemeen geregeld door een extern bureau, waar zoals we weten, het wel eens mis kan lopen, bij mijn weten heeft Nikon dat vorig jaar voor de eerste keer toegepast, en hebben ze er veel problemen mee gehad, de meeste mensen hebben liever een directe korting zonder gedoe.

Natuurlijk zouden wij als consument liever een korting van 10% zien op de laagste prijs.

Comment

Ik heb 5 jaar geleden mijn D50 gekocht met cash back (in Duitsland wel).
                      Dus dat systeem bestaat al langer hoor...

Wil je zeggen dat bij een cashback, Nikon de helft van die cash tereist van de verkoper?

Comment

Grappig om hier alle reacties even te lezen. Vorig jaar was ik woedend op mezelf. Ik had namelijk al mijn aankopen gedaan net voor en na de 90 dagen.

Ik heb wel de vraag gesteld, daar het over +/- 5000 euro ging en ik hiervan +/- 500 euro zou terug ontvangen hebben. Na alle facturen opgestuurd te hebben jammer maar helaas was het antwoord dat Nikon.nl me gaf.

Om eerlijk te zijn ben ik meestal niet te vinden voor acties, solden, ... Gewoon even uitkijken en geduld hebben. Dat zijn de manieren die mij het meeste doen besparen.

En of hun actie eerlijk te noemen is of niet? Ik denk dat dit inderdaad een overeenkomst is tussen de handelszaken en producenten. Ik zie het dan ook meer als zakenpartners die samen een reclamecampagne voeren met 1 reden meer te verkopen.

En als we eerlijk zijn, we doen ons hier toch voordeel mee als we niet onbezonnen gaan aankopen natuurlijk.

groetjes, Danny
                        Mijn foto site
                        Mijn facebook pagina

Comment

Hmm ... ter vergelijking bij Topfoto (van den Otto): d700 body
                          begin maart € 1.845 ... nu tijdens de Nikon "blow out" € 2.099 ... je krijgt wel 10% korting dus komt ie op € 1.889.

Slotsom: het "koopje" tijdens de Nikon 60 dagen kost je eigenlijk € 44 meer dan voordien.

Als Nikon eist dat de handelaars zelf 5% van de korting moeten dragen zou je enigzins denken dat de prijs minstens 5% zakt (van € 1.845 naar € 1.753 bv) ... maar neen hoor, de handelaars zijn even geslepen als Nikon zelf.

Je moet het maar flikken om korting-verkoop om te buigen in meer winst. De -10% zoals aangekondigd is eigenlijk +2,4% op de vroegere prijs.

Knap gedaan Otto Knap.

Vergelijk met Kamera-express: begin maart: € 1.849 ... nu € 1.799 = 2,7% echte korting.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                            Hmm ... ter vergelijking bij Topfoto (van den Otto): d700 body
                            begin maart € 1.845 ... nu tijdens de Nikon "blow out" € 2.099 ... je krijgt wel 10% korting dus komt ie op € 1.889.

Slotsom: het "koopje" tijdens de Nikon 60 dagen kost je eigenlijk € 44 meer dan voordien.

Als Nikon eist dat de handelaars zelf 5% van de korting moeten dragen zou je enigzins denken dat de prijs minstens 5% zakt (van € 1.845 naar € 1.753 bv) ... maar neen hoor, de handelaars zijn even geslepen als Nikon zelf.

Je moet het maar flikken om korting-verkoop om te buigen in meer winst. De -10% zoals aangekondigd is eigenlijk +2,4% op de vroegere prijs.

Knap gedaan Otto Knap.

Vergelijk met Kamera-express: begin maart: € 1.849 ... nu € 1.799 = 2,7% echte korting.
                            Haal het dan niet af maar laat het opsturen ( http://www.topfoto.nu/nederlands/nik...0-body-be.html ) dan heeft u het incl verzending en 4GB UDMA kaart voor € 1799,-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                              dan heeft u het incl verzending en 4GB UDMA kaart voor € 1799,-
                              Hij stond zelfs nog in begin maart 1655 euro incl. 4GB UDMA kaart bij jou!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freaky_87 Bekijk bericht
                                Hij stond zelfs nog in begin maart 1655 euro incl. 4GB UDMA kaart bij jou!!
                                Dat klopt dat was voor de prijsaanpassingen die we van Nikon moesten doorvoeren. De prijs was volgens Nikon te laag en diende aangepast te worden. In februari was het zelfs € 1599,-

Comment

Working...
                                X