Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D700 op manuele stand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D700 op manuele stand

    dringende vraag.
    ik gebruik mijn D700 met elincrom studioflitsers. normaal zet ik mijn camera op Manueel
    snelheid 250 en aangepast diafragma. de snelheid 250 is bij mijn weten de max snelheid om te verschilende flitsen te laten syncroniseren. bij mij laatste shoot merk ik dat bij iedere afdruk de snelheidwaarde verandert ofwel naar 320 of 200 naargelang de positie waar ik sta. hoe kan ik die standaartwaarde 250 blijven behouden op mijn camera.

  • #2
    Re: D700 op manuele stand

    Als je het toestel effectief op 'M' ingesteld hebt, zou't ni kunnen dat je per ongeluk aan het verkeerde instelwieltje draait, zodat je je sluitertijd verandert ipv diafragma? Dat heb ik toch af en toe, met een zwarte strook tot gevolg (bij 1/320 of hoger).
    Zomaar veranderen afhankelijk van plaats, kan enkel bij de andere standen, waar de lichtmeting de waarden (deels) bepaalt

    Je kan de insteling van elk wieltje wel wijzigen, maar niet afzetten, dacht ik. Aftapen misschien?
    Last edited by Sam Jae; 16 februari 2010, 10:01.

    Comment


    • #3
      Re: D700 op manuele stand

      dat kan idd soms gebeuren, maar nu is het echt duidelijk dat bij iedere foto die ik afdruk de snelheid automatisch wordt aangepast zonder dat ik dat wil. is heel raar,

      Comment


      • #4
        Re: D700 op manuele stand

        GEVONDEN!!! bracketing stond aan!!!!! iets wat ik nooit gebruik en eigenlijk ook niet snap. probleem opgelost

        Comment


        • #5
          Re: D700 op manuele stand

          Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
          de snelheid 250 is bij mijn weten de max snelheid om te verschilende flitsen te laten syncroniseren.
          waarom 250? in studio is dat toch niet belangrijk? neem gewoon 125, de flits bevriest toch alles... en je loopt niet het gevaar van per ongeluk 320 te draaien en zo een zwarte band te krijgen...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: D700 op manuele stand

            Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
            GEVONDEN!!! bracketing stond aan!!!!! iets wat ik nooit gebruik en eigenlijk ook niet snap. probleem opgelost
            tis toch eenvoudig?
            je maakt een aantal opnamen na elkaar en de camera gaat automatisch een belichtingstrapje maken.
            in de studio lijkt me dat minder nuttig aangezien je daar je licht perfect kan meten. Ik gebruik het dan ook enkel buiten waar je dan uit 2 foto's 1 foto kan maken als er heel groot verschil is tussen de lucht en het land ofzo.
            hoe meer f**k hoe meer vreugd

            **=ol

            Comment


            • #7
              Re: D700 op manuele stand

              ik denk dat ik ooit de fout heb gemaakt om 400w flitsers te kopen. ik zou graag fotograferen op F 1.8 - 2 maar krijg dan steeds veel tge veel licht, zelfs met met plits op minimum en snelheid van 250 (hoger kan ik dus niet gaan) ben dus bijna steeds verplicht om te fotograferen op F8 en meer.
              iemand daar een tip voor????

              Comment


              • #8
                Re: D700 op manuele stand

                Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
                ik denk dat ik ooit de fout heb gemaakt om 400w flitsers te kopen. ik zou graag fotograferen op F 1.8 - 2 maar krijg dan steeds veel tge veel licht, zelfs met met plits op minimum en snelheid van 250 (hoger kan ik dus niet gaan) ben dus bijna steeds verplicht om te fotograferen op F8 en meer.
                iemand daar een tip voor????
                ja maar de sluitertijd helpt hier niet voor! enkel het diafragma bepaalt hoeveel licht je binnen laat... probeer het maar eens 1/125 vs. 1/250...

                sluitertijd heeft alleen een effect voor omgevings licht!! niet voor je flash.

                plaats een ND filter voor je flits... of een doek... let wel op voor de warmte...
                of zet je flitsen verder weg...
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: D700 op manuele stand

                  Enkel je instellicht gebruiken?
                  Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: D700 op manuele stand

                    Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
                    ik denk dat ik ooit de fout heb gemaakt om 400w flitsers te kopen. ik zou graag fotograferen op F 1.8 - 2 maar krijg dan steeds veel tge veel licht, zelfs met met plits op minimum en snelheid van 250 (hoger kan ik dus niet gaan) ben dus bijna steeds verplicht om te fotograferen op F8 en meer.
                    iemand daar een tip voor????
                    Gevoeligheid op 100 asa of lager indien mogelijk.
                    Afstand flits - onderwerp vergroten.
                    ND (neutral densitie) filter op de lens. (of eventueel de flitsen indien deze niet laag genoeg regelbaar zijn)

                    De sluitertijd zal nooit invloed hebben op de hoeveel licht dat er van de flitsen geregistreerd wordt, enkel op het omgevingslicht.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D700 op manuele stand

                      de syncronisatie flits daar zet ik het instellicht op max om goed te kunnen scherpstellen, de andere flitsen (indien ik die gebruik) op minimum

                      Comment


                      • #12
                        Re: D700 op manuele stand

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sam Jae Bekijk bericht
                        Als je het toestel effectief op 'M' ingesteld hebt, zou't ni kunnen dat je per ongeluk aan het verkeerde instelwieltje draait, zodat je je sluitertijd verandert ipv diafragma? Dat heb ik toch af en toe, met een zwarte strook tot gevolg (bij 1/320 of hoger).
                        Zomaar veranderen afhankelijk van plaats, kan enkel bij de andere standen, waar de lichtmeting de waarden (deels) bepaalt

                        Je kan de insteling van elk wieltje wel wijzigen, maar niet afzetten, dacht ik. Aftapen misschien?
                        Die "zwarte strook" heb ik ook al gehad.
                        Ben pas met flitsen bezig en wist niet dat dat mogelijk was, dacht dat mijn spiegel het aan het begeven was...
                        Hoe komt dat?
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D700 op manuele stand

                          Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                          Die "zwarte strook" heb ik ook al gehad.
                          Ben pas met flitsen bezig en wist niet dat dat mogelijk was, dacht dat mijn spiegel het aan het begeven was...
                          Hoe komt dat?
                          Omdat bij een sluitertijd hoger dan de max synchronisatietijd de sluiter niet meer volledig opengaat maar met een spleet van boven naar beneden over je sensor gaat.
                          die zwarte band is dus de sluiter die je ziet
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: D700 op manuele stand

                            maakt het pilootlicht zo'n groot verschil???? dus dit misschien maar op halve kracht zetten?

                            Comment


                            • #15
                              Re: D700 op manuele stand

                              Oorspronkelijk geplaatst door licence Bekijk bericht
                              maakt het pilootlicht zo'n groot verschil???? dus dit misschien maar op halve kracht zetten?
                              piloot licht is uit tijdens de flash bij mijn weten...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X