Hallo ;
Met een jaar uitstel nu toch de aankoop van een digitaal fototoestel voorzien
Natuurlijk als leek wat moet een mens kopen.
Ik heb in mediamarkt een beetje zitten uitproberen wat goed in de hand lag en kwam
natuurlijk uit bij de canon 7D , natuurlijk weer een dure grap .
Ik was eerst van plan een pentax K-7 ( of zijn kleine broer , na goede reviews) aan te schaffen , ik heb namelijk nog twee lenzen liggen ( zijn wel al 15-20 jaar oud , een 28-75 zat bij mijn pentax sfxn en nadien een 28-200 mm van tamaron bijgekocht).
Ik zal voornamelijk foto's maken van mijn kinderen die sport beoefenen ,
meisje keurturnen en de jongens zwemmen en bv. plechtige com.
Na een beetje opzoekingswerk raden ze dus lensen aan F 2.8 , amai als ik die prijzen zag.
Daar ik met mijn pentax sfxn gekocht in 1989 een hele tijd heb kunnen doen ben ik geneigd om direct weer een fors bedrag te investeren en hopelijk weer tientallen jaren
voort te kunnen . Is dit doenbaar met de digitale , of is het beter met iets minder te beginnen en dan vlugger te veranderen
Laten we zeggen dat ik een 2000 € wil spenderen body + lens maar ik hoop dan ook
van zeker tien a 15 jaar gerust te zijn.(bv canon 7D + lens)
Of toch bij pentax blijven en direct een goeie lens 70-200 F2.8 bijkopen
Of die van pentax zelf de 16-50mm F2.8 + K7 is een 1800 € maar ik vrees dat die zoom
te weinig zal zijn .
Wat denken jullie , midden maart zou ik willen beslissen want in mei doet mijn zoon
zijn plechtige communie en ik zou tegen dan al een beetje willen oefenen met mijn nieuw toestel.
dank bij voorbaat voor de reacties.
Alain
Met een jaar uitstel nu toch de aankoop van een digitaal fototoestel voorzien
Natuurlijk als leek wat moet een mens kopen.
Ik heb in mediamarkt een beetje zitten uitproberen wat goed in de hand lag en kwam
natuurlijk uit bij de canon 7D , natuurlijk weer een dure grap .
Ik was eerst van plan een pentax K-7 ( of zijn kleine broer , na goede reviews) aan te schaffen , ik heb namelijk nog twee lenzen liggen ( zijn wel al 15-20 jaar oud , een 28-75 zat bij mijn pentax sfxn en nadien een 28-200 mm van tamaron bijgekocht).
Ik zal voornamelijk foto's maken van mijn kinderen die sport beoefenen ,
meisje keurturnen en de jongens zwemmen en bv. plechtige com.
Na een beetje opzoekingswerk raden ze dus lensen aan F 2.8 , amai als ik die prijzen zag.
Daar ik met mijn pentax sfxn gekocht in 1989 een hele tijd heb kunnen doen ben ik geneigd om direct weer een fors bedrag te investeren en hopelijk weer tientallen jaren
voort te kunnen . Is dit doenbaar met de digitale , of is het beter met iets minder te beginnen en dan vlugger te veranderen
Laten we zeggen dat ik een 2000 € wil spenderen body + lens maar ik hoop dan ook
van zeker tien a 15 jaar gerust te zijn.(bv canon 7D + lens)
Of toch bij pentax blijven en direct een goeie lens 70-200 F2.8 bijkopen
Of die van pentax zelf de 16-50mm F2.8 + K7 is een 1800 € maar ik vrees dat die zoom
te weinig zal zijn .
Wat denken jullie , midden maart zou ik willen beslissen want in mei doet mijn zoon
zijn plechtige communie en ik zou tegen dan al een beetje willen oefenen met mijn nieuw toestel.
dank bij voorbaat voor de reacties.
Alain
Comment