Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje d3000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje d3000

    goeie avond iedereen

    kheb even vraagjes.. heb voor te beginnen een d3000 nikon gekocht , zeer simpel in gebruik , en dacht zal wel ok zijn voor op weg te geraken met het reflex gebeuren ,

    ik heb toch al wel leuke foto'tjes getrokken ermee , maar toch is het me na een weekendje amsterdam opgevallen hoe korrelig vele foto's zijn , en sommige dan weer niet... heb precies indruk dat ik ipv 10 of 11 mp er maar 2 of drie heb...

    hopelijk kan er iemand aan men uitleg aan uit , en weet er iemand hier iets meer over...

    of best gewoon terug binnendoen nu ik nog garantie heb

    mvg
    kristof

  • #2
    Re: vraagje d3000

    Kan je misschien een voorbeeld posten?
    about.me/stijnv

    Comment


    • #3
      Re: vraagje d3000

      euhm langs welke weg moet ik er foto bijzetten , want heb dit nog niet gedaan eig , mag dit dan in jpeg zijn , want jah nef ofzo is toch pakke te groot he

      kristof

      Comment


      • #4
        Re: vraagje d3000

        http://www.belgiumdigital.com/infocu...nline_plaatsen
        about.me/stijnv

        Comment


        • #5
          Re: vraagje d3000

          Bij de D-5000 kan je minimum snelheid en maximum gevoeligheid instellen.
          Stel je bv als minimum snelheid 1/30 sec in en als maximum gevoeligheid 3200 Asa dan zal de camera bij weinig licht en indien je aan 1/30 sec. komt de gevoeligheid aut. naar boven trekken met kans op korrel/ruis.
          Super handig vind ik en de ruis bij 3200 asa bij een D-5000 valt enorm mee, zeker voor 10x15 afdrukken.
          'k veronderstel dat je die functie ook in een D-3000 hebt.
          daVinci
          www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

          Comment


          • #6
            Re: vraagje d3000

            Ik denk dat je auto-iso ingeschakeld is. Als je dan in minder belichte plaatsen wil fotograferen zonder flits, zal het toestel automatisch in de hoogste iso stand gaan. In het geval van de D3000 naar 1600 iso. Dat zal met de 10 MP CCD sensor behoorlijk wat ruis opleveren. (korrelige foto's)
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

            Comment


            • #7
              Re: vraagje d3000

              iso stond toen op 100 , en witbalans op auto ...
              dus denk niet dat het iso is, want 100 is wel ok dacht ik

              Comment


              • #8
                Re: vraagje d3000

                Oorspronkelijk geplaatst door 88kristof88 Bekijk bericht
                iso stond toen op 100 , en witbalans op auto ...
                dus denk niet dat het iso is, want 100 is wel ok dacht ik
                Je zult inderdaad op je scherm zien dat je 100 ASA hebt ingesteld maar kijk eens in je menu's of auto ISO niet ingeschakeld is.
                Je kunt bij weergave ook de EXIF info opvragen en welke gevoeiligheid staat daar ??
                daVinci
                www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                Comment


                • #9
                  Re: vraagje d3000

                  ey
                  bedankt voor de reacties,
                  en idd stond wel op iso 100 , maar in instelling op auto , en ging dus tot 1600 of HI1,

                  hopelijk rap nieuwe kans voor vergelijkende fotos te trekken , ben wel al iets opgeluchter nu zenn

                  ook al vind ik wel dat ik precies bij donkere foto's rapper moeten flitsen om ze zichtbaar te krijgen.... , of zeer lange sluiter gebruiken....

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraagje d3000

                    Het zal dus wel nodig zijn geweest die hoge isoos. of stond je maximale sluitertijd te laag stond ingesteld.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment

                    Working...
                    X