Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 7D vs eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Canon eos 7D vs eos 550D

    Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
    Jij hebt het over de processor, ik over de sensor.
    Qua ISO gaat dat niet veel uitmaken, qua snelheid wel.
    Vandaar dat een 7D aan 8 beelden per seconde kan werken en een 550D maar aan 3.7 beelden per seconde.
    Oki clear
    Flickr

    Comment


    • #62
      Re: Canon eos 7D vs eos 550D

      Ik zit met een dilemma in dezelfde richting (vond het nogal nutteloos om er een nieuw topic voor te starten, hopelijk staat het hier goed?). 't Is te zeggen: 't was eigenlijk mijn "plan" om de 400D uit de deur te doen en te gaan voor een xxD model, een stapje hoger. Ik dacht aan de 50D, maar daar zit geen filmfunctie op... en ja, dat is nu toch wel iets dat ik er super graag zou bijwillen sinds dat mogelijk is. Ik heb vorig jaar op het punt gestaan een simpele digitale camera bij te kopen met HD video mode om toch maar te kunnen filmen, vooral op reis e.d.

      De 50D is ondertussen al 2/3 (?) jaar uit en er is nog geen opvolger, terwijl die er meestal na anderhalf jaar zijn. Is dat omdat de 7D zowat de opvolger is geworden, en stopt de xxD reeks? Of komt er toch nog een 60D (met video functie)? Is het dus nutteloos van mij om te wachten en kan ik beter voor die 7D gaan?

      Comment


      • #63
        Re: Canon eos 7D vs eos 550D

        Oorspronkelijk geplaatst door Laur Bekijk bericht
        De 50D is ondertussen al 2/3 (?) jaar uit en er is nog geen opvolger,
        Die camera kwam 1 jaar en 4 maanden geleden uit en is daarmee zwaar verouderd, en nog erger, je kan je er niet meer mee laten zien.

        Ik hen Canon per E-mail verzocht om voortaan binnen 1 jaar met een opvolger te komen omdat we4 anders voor gek lopen.

        Comment


        • #64
          Re: Canon eos 7D vs eos 550D

          Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
          Die camera kwam 1 jaar en 4 maanden geleden uit en is daarmee zwaar verouderd, en nog erger, je kan je er niet meer mee laten zien.

          Ik hen Canon per E-mail verzocht om voortaan binnen 1 jaar met een opvolger te komen omdat we4 anders voor gek lopen.
          Ik zeg helemaal niet dat die verouderd is (en hoe gek loop ik er dan wel niet bij met een 400D? Als je denkt dat ik zo oppervlakkig ben, het maakt mij geen bal uit hoe het eruit ziet als ik ermee rondloop, als mijn foto's er maar goed uitkomen. Ik vind het net zo vervelend als jou dat ze zo snel weer een nieuwe uitbrengen), dat is nog altijd een topcamera, maar ik wil wél een camera met video functie (schande o schande). Anders kon ik meteen voor de 50D gaan. Hij is eind september 2008 uitgekomen, wat hem 1 jaar en 9 maand oud maakt. Opvolgers komen meestal een jaar/anderhalf jaar later uit (40D is van augustus 2007), vandaar mijn niet zo ongewone vraag. Komt er nog één uit, des te beter! Ik wacht wel nog een paar maandjes..

          Comment

          Working...
          X