Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 7D vs eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon eos 7D vs eos 550D

    Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
    met een gewone video camera heb je iets vergelijkends hoor..
    veel van die dingen kun je trouwens zelf maken ( DIY ) als je tijd, handeling hebt en er niet veel geld voor wilt geven.

    mensen die vinden dat filmen enkel geschikt is met een videocamera is een beetje " temps passé " (althans tot videocamera's blijven zoals ze nu zijn..) .. met de 3 canon's bekom je even goede of zelfs betere resultaten.. ( ik spreek nu wel niet over RED cameras enz.) met een lager budget.. Daarbij komt nog eens dat je de luxe hebt om lenzen te wisselen.. lijkt me vrij professioneel toch? ..

    Ik dacht eerst ook een 7D boven een 550D te mogen (heb nog geen gekocht hoor) maar indien het om te filmen is dan maakt de extra goede grip van een 7D niet veel verschil..
    aangezien indien je filmt de camera meestal/altijd op een statief vastpint..
    dit kan een traditioneel statief zijn, een schouder statief, een...
    De weatherproof sealing valt op te lossen door te filmen met een paraplu in de regen met de 550D..
    aangezien dat de iso prestaties praktisch hetzelfde zijn tussen beide valt er indien het gebruikt wordt om te filmen weinig verschil op te merken.. (behalve dan dat je de Kelvin white balance ding niet kunt gebruiken heb ik ergens gehoord in de 550D)
    Ik heb ondertussen ook al een wat geknutseld en een shoulder mount, viewfinder en een dolly op rails gemaakt. Dat maakt het filmen met m'n 7D alleen nog leuker. Nu nog eens denken hoe ik een matte box kan maken en dan ziet m'n camera er hetzelfde uit als al die professionele toestanden voor gemakkelijk 1/100ste van de prijs. Wel zot als je die prijzen ziet van dat professioneel gerief. Maar dat is volgens mij omdat de markt daarvoor nog altijd vrij klein is...
    Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

    Comment


    • #32
      Re: Canon eos 7D vs eos 550D

      Welk SD kaartje raden jullie mij aan om te filmen met mijn 550d? Had ergens gelezen dat de snelheid van het geheugenkaartje wel een tol kan spelen.

      Merci

      Comment


      • #33
        Re: Canon eos 7D vs eos 550D

        Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
        Welk SD kaartje raden jullie mij aan om te filmen met mijn 550d? Had ergens gelezen dat de snelheid van het geheugenkaartje wel een tol kan spelen.

        Merci
        Op een 7D heb je 8mb/s nodig. Op een 550D dus hetzelfde
        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

        Comment


        • #34
          Re: Canon eos 7D vs eos 550D

          Voldoet deze ook? Er staat geen snelheid bij.

          Comment


          • #35
            Re: Canon eos 7D vs eos 550D

            Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
            Voldoet deze ook? Er staat geen snelheid bij.

            http://www.memoryshop.be/product/122...a-ii-2-gb.html
            jip, normaal wel.
            Ik heb er een extreme kaartje inzitten van 60mb/s omdat dit handig is bij een burst als je foto's maakt met de 7D
            Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

            Comment


            • #36
              Re: Canon eos 7D vs eos 550D

              Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
              Voldoet deze ook? Er staat geen snelheid bij.

              http://www.memoryshop.be/product/122...a-ii-2-gb.html
              Qua snelheid misschien wel, maar de prijs is hier vele malen duurder dan zou moeten!
              Er zijn echt wel beter deals te vinden hoor!

              Kijk hier maar eens: LINK

              Comment


              • #37
                Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
                Voldoet deze ook? Er staat geen snelheid bij.

                http://www.memoryshop.be/product/122...a-ii-2-gb.html


                Cameranu, uw winkel voor camera's en accessoires


                denk dat je ze bij een vandenborre of mediamarkt ze ook voor die prijs kan krijgen,bij memoryshop zijn ze duurder omdat de verzendings kosten al inbegrepen zijn!!
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #38
                  Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                  moest het niet minimum class 6 zijn of heb ik dat verkeerd begrepen?

                  Comment


                  • #39
                    Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                    Ok bedankt voor de info. Ik vertrek volgende week op vakantie, en wil dus nog snel een kaartje gaan kopen, waar kan ik deze het goedkoopst vinden? Mediamarkt goedkoop of duur? Wil hem niet online bestellen, omdat hij mss niet op tijd gelevert wordt.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                      gewoon zien dat er UDMA opstaat dacht ik?
                      om te filmen zou ik toch een snel genoeg kaartje nemen.. (althans toch als je de filmfunctie als preminent iets gebruikt en er uiteraard kort films of docu's of dergelijke meemaakt.. voor gewoon louter stomweg familie of vakantie film kiekjes kun je het wel bij goedkoopste kaartjes houden

                      Comment


                      • #41
                        Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Maël Bekijk bericht
                        gewoon zien dat er UDMA opstaat dacht ik?
                        om te filmen zou ik toch een snel genoeg kaartje nemen.. (althans toch als je de filmfunctie als preminent iets gebruikt en er uiteraard kort films of docu's of dergelijke meemaakt.. voor gewoon louter stomweg familie of vakantie film kiekjes kun je het wel bij goedkoopste kaartjes houden
                        Idd UDMA gebruiken , als je lang wilt filmen is dit ook aan te raden , schijnt dat de Camera anders sneller oververhit bij filmen met andere kaartjes dan UDMA.

                        Zie 2e post op http://www.cinema5d.com/viewtopic.ph...=11638&p=83043

                        Comment


                        • #42
                          Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                          dus met zo'n extreme III SDHC kaartje zit je wel goed niet?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                            volgens mij zit je daar perfect mee, heb het zelf nog wel niet uitgetest maar het kan bijna niet anders

                            Comment


                            • #44
                              Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                              Oorspronkelijk geplaatst door Trilogy Bekijk bericht
                              dus met zo'n extreme III SDHC kaartje zit je wel goed niet?
                              Als het over de 550D gaat wel... de 7D slikt geen SD's hè!

                              Comment


                              • #45
                                Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                                Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                                Als het over de 550D gaat wel... de 7D slikt geen SD's hè!
                                Heb gisteren de 550D besteld dus.

                                Comment

                                Working...
                                X