Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 7D vs eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon eos 7D vs eos 550D

    Een filmcamera is op zich beter om filmpjes te maken dat is waar maar waar kan je een filmcamera vinden met de dezelfde DOF mogelijkheden voor de prijs van een 7D?

    Dat is meestal ettelijke keren duurder. Het is dus niet verwonderlijk dat er filmliefhebbers zijn die er enkel voor de dofeigenschappen een DSLR kopen want dat is nog steeds een heel stuk goedkoper...

    Comment


    • #17
      Re: Canon eos 7D vs eos 550D

      Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
      De 7D is UDMA compatibel... Met m'n nieuw "extreme" kaartje van 60mb/s kan ik volgens het schermpje 94 jpg's maken voordat de buffer vol is. In praktijk komt dat er dus op neer dat ik foto's kan blijven maken tot m'n CF-kaartje vol is.
      Met mijn oudste CF-kaartje van 265 mb kan ik er 35 maken voor de buffer vol is.

      In RAW heb ik het net even getest. Met m'n "Extreme" kaartje kan ik er 21 maken. Met dat oude kaartje 4 + 2 aan een trager tempo endan was het kaartje vol maar dan duurde het nog een halve minuut voor het "BUSY" lampje uitging, met het "Extreme" kaartje ging het vrijwel direct uit.
      Ik heb de maximale snelheid van een 7D eens ergens gezien en ik geloof dat het rond de 54 MB/s was, maar ik vind het niet meer weer...
      Voor mij leek het dus een logische keuze om voor dat "Extreme" kaartje te gaan.

      Hopelijk ben je er wat mee

      Grt
      Bedankt voor je reactie ik twijfelde tussen een extreme 60mb of 90 mb per sec. 60mb voldoet dus ruimschoots voor mij.
      En nu hop naar KE om me 7D op te halen....

      Comment


      • #18
        Re: Canon eos 7D vs eos 550D

        Oorspronkelijk geplaatst door elbartooo Bekijk bericht
        Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen 7D en 550D!
        Snelheid en autofocus is bij 7D duidelijk beter maar welke camera doet het beter tegen ruis bij hoge iso?
        zit allemaal min of meer in dezelfde categorie tegenwoordig
        voor wat het waard is een vergelijking van DXO labs

        Comment


        • #19
          Re: Canon eos 7D vs eos 550D

          @ Morre
          Is in jouw ogen misschien kortzinnig, maar ik kies mijn toestel in funktie van fotografie en niet van filmen.
          Er zit op mijn toestel ook een film funktie, maar die heb ik nog nooit gebruikt omdat ik met mijn filmcamera veel betere filmpjes kan maken.
          Ik vind het daarom raar dat er hier door fotograven zo'n vraag gesteld wordt.
          Leer er nu toch eens mee leven dat die functie erop zit en er niet meer uitgaat. Ik snap niet dat er mensen zijn die met zo'n videocamera blijven rondzeulen...jeezes seg.

          Comment


          • #20
            Re: Canon eos 7D vs eos 550D

            Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
            Ik snap niet dat er mensen zijn die met zo'n videocamera blijven rondzeulen...jeezes seg.
            Om het toestel te gebruiken waarvoor het gemaakt is, denk ik

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Canon eos 7D vs eos 550D

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Om het toestel te gebruiken waarvoor het gemaakt is, denk ik
              De fotocamera's met filmfunktie zijn daar toch ook gewoon voor gemaakt, al ziet het doosje erom wat ander uit.

              Ik snap niet dat er mensen zijn die met zo'n videocamera blijven rondzeulen...jeezes seg
              Al ik het verschil zie tussen een beetje DSLR met tele dan kun je moeilijk over zeulen spreken.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #22
                Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                Dus als dit helemaal waar is (ook in de praktijk...) dan kun je net zo goed een 550D kopen ipv de 7D. Tenminste, als je de 8fps niet nodig hebt.
                Of zijn er meer verschillen?
                Hoe zit het met het AF-systeem? Is dat niet ongeveer hetzelfde in basis, maar met iets minder scherpstelpunten in de 550D...?

                Comment


                • #23
                  Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                  Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                  Dus als dit helemaal waar is (ook in de praktijk...) dan kun je net zo goed een 550D kopen ipv de 7D. Tenminste, als je de 8fps niet nodig hebt.
                  Of zijn er meer verschillen?
                  Hoe zit het met het AF-systeem? Is dat niet ongeveer hetzelfde in basis, maar met iets minder scherpstelpunten in de 550D...?
                  het Af-systeem van de 7d zal wel iets uitgebreider zijn dan van de 550d.
                  Als je alles in beschouwing neemt zijn de verschillen voor de normaal gebruiker heel beperkt tussen die 2 toestellen. Enkel in heel extreme gevallen ga je verschil hebben en dan nog.
                  Je moet het toestel kiezen dat het best bij je profiel (eisen) past.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                    Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                    het Af-systeem van de 7d zal wel iets uitgebreider zijn dan van de 550d.
                    Als je alles in beschouwing neemt zijn de verschillen voor de normaal gebruiker heel beperkt tussen die 2 toestellen. Enkel in heel extreme gevallen ga je verschil hebben en dan nog.
                    Je moet het toestel kiezen dat het best bij je profiel (eisen) past.
                    Zoals het gespecificeerd wordt is het AF systeem van de 550D gewoon overgenomen van 20D /30D en daar kom je meestal wel mee uit.
                    Het systeem van 40D/50D is daar weer een verbetering van, dus een 50D lijkt me dan te verkiezen als je niet teveel wil uitgeven en toch betere AF nodig denkt te hebben.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                      Ergonomie van EOS xxxD (en xxxxD) toestellen is niet te vergelijken met de hogere reeksen (xxD en xD) en is voor mij een afknapper.
                      Als je dit niet belangrijk vindt (en bv. enkel en alleen naar de beeldkwaliteit kijkt), kun je net zo goed een 550D ipv 7D kopen.
                      Greetz Geert.
                      Canon gerief...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tech8 Bekijk bericht
                        @ Morre
                        Is in jouw ogen misschien kortzinnig, maar ik kies mijn toestel in funktie van fotografie en niet van filmen.
                        Er zit op mijn toestel ook een film funktie, maar die heb ik nog nooit gebruikt omdat ik met mijn filmcamera veel betere filmpjes kan maken.
                        Ik vind het daarom raar dat er hier door fotograven zo'n vraag gesteld wordt.

                        Tech8
                        De mogelijkheid om in Full HD te filmen, werd door Canon op de 5D geintroduceerd. Toen weliswaar enkel in 30fps (dus meer gericht voor de Amerikaanse markt). Zit zelf in de audiovisuele sektor en heb al een aantal dingen gemonteerd, die op zo'n 5D gedraaid waren, en het zag er heel goed uit. 't Grappige is dat dit voor Canon gewoon een feature was, ze hadden nooit gedacht had dat professionele filmmakers de 5D daadwerkelijk als filmcamera gingen gebruiken. En waarom ook niet. Een vergelijkbare digitale filmcamera kost duizenden euro's meer, zeker als je met verwisselbare kwaliteitslenzen wil werken. Dus ik ben echt wel heel blij dat ze deze optie op een consumercamera zetten. En zoals op de 7D ook in 25fps, dus volgens de europese norm. En geloof me, de filmpjes die je op je 550D zal schieten zullen van veel betere kwaliteit zijn dan die van je filmcamera...

                        Hier heb je een foto van een Canon 5D gebruikt als professionele filmcamera.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                          Oorspronkelijk geplaatst door alain001 Bekijk bericht
                          En waarom ook niet. Een vergelijkbare digitale filmcamera kost duizenden euro's meer, zeker als je met verwisselbare kwaliteitslenzen wil werken...

                          Hier heb je een foto van een Canon 5D gebruikt als professionele filmcamera.
                          Is het geheel zoals op deze foto staat nog steeds duizenden euro's goedkoper? Want die extra's die hier op en aan zitten kosten ook een massa geld...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                            met een gewone video camera heb je iets vergelijkends hoor..
                            veel van die dingen kun je trouwens zelf maken ( DIY ) als je tijd, handeling hebt en er niet veel geld voor wilt geven.

                            mensen die vinden dat filmen enkel geschikt is met een videocamera is een beetje " temps passé " (althans tot videocamera's blijven zoals ze nu zijn..) .. met de 3 canon's bekom je even goede of zelfs betere resultaten.. ( ik spreek nu wel niet over RED cameras enz.) met een lager budget.. Daarbij komt nog eens dat je de luxe hebt om lenzen te wisselen.. lijkt me vrij professioneel toch? ..

                            Ik dacht eerst ook een 7D boven een 550D te mogen (heb nog geen gekocht hoor) maar indien het om te filmen is dan maakt de extra goede grip van een 7D niet veel verschil..
                            aangezien indien je filmt de camera meestal/altijd op een statief vastpint..
                            dit kan een traditioneel statief zijn, een schouder statief, een...
                            De weatherproof sealing valt op te lossen door te filmen met een paraplu in de regen met de 550D..
                            aangezien dat de iso prestaties praktisch hetzelfde zijn tussen beide valt er indien het gebruikt wordt om te filmen weinig verschil op te merken.. (behalve dan dat je de Kelvin white balance ding niet kunt gebruiken heb ik ergens gehoord in de 550D)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                              Ter info,

                              7D kwaliteit voor de helft van de prijs?
                              gr

                              Comment


                              • #30
                                Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                                idd



                                nog een reviewtje die hetzelfde zegt

                                Comment

                                Working...
                                X