Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon eos 7D vs eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon eos 7D vs eos 550D

    Dag,

    Binnenkort komt er ook de eos 550D uit. Ik zou voor de moment graag een 7D kopen om de filmfunctie, die van de 550D zal vast niet zo goed zijn, maar komt die ook in de buurt?

    Greetz

  • #2
    Re: Canon eos 7D vs eos 550D

    Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
    Dag,

    Binnenkort komt er ook de eos 550D uit. Ik zou voor de moment graag een 7D kopen om de filmfunctie, die van de 550D zal vast niet zo goed zijn, maar komt die ook in de buurt?

    Greetz
    Ik heb dat nu niet echt bekeken maar waarom zou die volgens jou eigenlijk minder goed zijn? Waarschijnlijk zijn ze even goed.

    Comment


    • #3
      Re: Canon eos 7D vs eos 550D

      videofunctie zal identiek hetzelfde zijn, min of meer de zelfde sensor, zelfde manuele instellingen enz...
      Fotofunctie daarentegen blijft de 7D voor bepaalde gebruiken beter geschikt...
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

      Comment


      • #4
        Re: Canon eos 7D vs eos 550D

        Had ergens gelezen, dat de framerate lager zou liggen. Op een andere website had ik dan weer gelezen dat hij wel geschikt is voor sport te filmen?

        Comment


        • #5
          Re: Canon eos 7D vs eos 550D

          Oorspronkelijk geplaatst door zerocool22 Bekijk bericht
          Had ergens gelezen, dat de framerate lager zou liggen. Op een andere website had ik dan weer gelezen dat hij wel geschikt is voor sport te filmen?
          De framerate en resolutie van de 550D is gelijk aan die van de 7D.

          1920 x 1080 (29,97, 25, 23,976 bps)
          1280 x 720 (59,94, 50 bps)
          640 x 480 (59,94, 50 bps)

          Zie website Canon.

          Comment


          • #6
            Re: Canon eos 7D vs eos 550D

            550D heeft ook een externe microfoonaansluiting, iets wat ontbrak bij de 500D

            Koop een 7D voor sport- en wildlife fotografie (snelle AF, 8 bps), anders overkill

            Comment


            • #7
              Re: Canon eos 7D vs eos 550D

              De 550 heeft veel gelijkenissen met de 7D, buiten de prijs. Bij Art&Craft kost de body van de 7D bijna het dubbele(1389) dan de body van de 550(699). Zal wel met de betere bouw te maken hebben zeker.
              Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

              Comment


              • #8
                Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                Ik heb toevallig net de 7D en de 50D in de hand gehad. Ik neem aan dat de 550D kwa uiterlijk en materiaal op de 500 lijkt, laatste heb ik ook even in de hand gehad. Ik moet zeggen dat naar mijn mening er een dag en nacht verschil zit tussen de 500 en de modellen daarboven (50D,7D). Deze zien er veel professioneler uit robuuster uit, mag natuurlijk ook wel. Van fotograferen zelf heb ik bijna geen verstand van materialen wel.

                Trouwens de Nikon D5000 vind ik kwa materiaal gebruik en uiterlijk ook er een stuk professioneler uitzien dan de Canon 450 of 500D

                Comment


                • #9
                  Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                  Iemand toevallig enig idee wat voor snelheid de 7d aankan wat betreft de CF card.
                  Ik kan het nergens terug vinden in de handleiding.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                    Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen 7D en 550D!
                    Snelheid en autofocus is bij 7D duidelijk beter maar welke camera doet het beter tegen ruis bij hoge iso?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                      Als je het toestel koopt omwille van de videofunctie, denk ik dat je beter de 550D koopt en de rest van het geld wat je anders spendeerde geeft aan een goede lens.
                      Wat ik lees en hoor over de 550D is dat de videofunctie hetzelfde zou moeten zijn als de D7. Al is het eigenlijk altijd even afwachten op de eerste vergelijkende testen.

                      Let wel op, zowel de D7 als de 550D hebben een CMOS sensor, en aangezien je vermeld dat je sport wil gaan filmen, kan de rolling shutter problemen geven (wobble, skew ...)

                      Thomas

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Elmo60 Bekijk bericht
                        Iemand toevallig enig idee wat voor snelheid de 7d aankan wat betreft de CF card.
                        Ik kan het nergens terug vinden in de handleiding.
                        De 7D is UDMA compatibel... Met m'n nieuw "extreme" kaartje van 60mb/s kan ik volgens het schermpje 94 jpg's maken voordat de buffer vol is. In praktijk komt dat er dus op neer dat ik foto's kan blijven maken tot m'n CF-kaartje vol is.
                        Met mijn oudste CF-kaartje van 265 mb kan ik er 35 maken voor de buffer vol is.

                        In RAW heb ik het net even getest. Met m'n "Extreme" kaartje kan ik er 21 maken. Met dat oude kaartje 4 + 2 aan een trager tempo endan was het kaartje vol maar dan duurde het nog een halve minuut voor het "BUSY" lampje uitging, met het "Extreme" kaartje ging het vrijwel direct uit.
                        Ik heb de maximale snelheid van een 7D eens ergens gezien en ik geloof dat het rond de 54 MB/s was, maar ik vind het niet meer weer...
                        Voor mij leek het dus een logische keuze om voor dat "Extreme" kaartje te gaan.

                        Hopelijk ben je er wat mee

                        Grt
                        Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                          Ik zou voor de moment graag een 7D kopen om de filmfunctie
                          Als ik wil filmen, dan koop ik een filmcamera en geen fototoestel, je gaat toch ook geen foto's nemen met een filmcamera (ook al kan deze dat).

                          Tech8
                          www.hellinckx-foto.be
                          Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                            Beetje kortzichtige reactie, niet ? Ik heb em ook gekocht omdat ik graag compact op vakantie ga en af en toe naast foto's ook video's schiet. geen gezeul met 2 toestellen ! Wil je trouwens gelijkaardige kwaliteit met een videocamera ( verwisselbare lenzen, ... ) dan ga je diep in je buidel mogen tasten.
                            Eos 7D + Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon eos 7D vs eos 550D

                              Beetje kortzichtige reactie, niet ?
                              @ Morre
                              Is in jouw ogen misschien kortzinnig, maar ik kies mijn toestel in funktie van fotografie en niet van filmen.
                              Er zit op mijn toestel ook een film funktie, maar die heb ik nog nooit gebruikt omdat ik met mijn filmcamera veel betere filmpjes kan maken.
                              Ik vind het daarom raar dat er hier door fotograven zo'n vraag gesteld wordt.

                              Tech8
                              www.hellinckx-foto.be
                              Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X